به گزارش آریاورزش دیدارهای آخرین هفته مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان 20 اسفند پیگیری می‌شود و در حساس‌ترین بازی‌ها پاس در دیدار خانگی برابر ایفاسرام به میدان می‌رود و شهرداری ارومیه در مشهد به مصاف نیان خواهد رفت تا تکلیف آخرین سهمیه پلی‌آف لیگ برتر 1402 مشخص شود.

هفته پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان والیبال ایران روز یکشنبه 20 اسفند با هفت دیدار همزمان در شهرهای گرگان، رفسنجان، اسلامشهر، تهران (دو دیدار)، رامسر و مشهد پیگیری می‌شود.

تاکنون حضور هفت تیم فولاد سیرجان، شهداب یزد، طبیعت، گیتی‌پسند، پیکان تهران، ایفاسرام و چادرملو در مرحله پلی‌آف قطعی شده است و تیم‌های شهرداری ارومیه و پاس گرگان در این هفته برای یک سهمیه باقی مانده تلاش خواهند کرد.

بنابر این در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته شهرداری ارومیه در سالن مهران مهمان نیان الکترونیک خواهد بود و در این دیدار خارج از خانه محکوم به شکست حریف است تا تنها سهمیه پلی‌آف را از آن خود کند.

ارومیه که در دیدار دور رفت سه بر دو نیان را شکست داد، در این دیدار در صورت تکرار پیروزی برابر حریف موفق به صعود به مرحله بعد خواهد شد اما نیانی‌ها حریف آسانی برای شاگردان عبدالرضا علیزاده محسوب نمی‌شوند و هرچند حضورشان در پلی‌اوت قطعی شده اما مسلما در خانه به دنبال پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر با یک برد شیرین خانگی هستند.

شهرداری ارومیه با 13 برد و 36 امتیاز در رتبه هشتم جای گرفته و نیان با هشت پیروزی و 28 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

با توجه به شکست هفته گذشته ارومیه‌ای‌ها برابر شهداب و یک پله سقوط در جدول رده‌بندی، پاس گرگان به کسب سهمیه پلی‌آف امیدوار ماند و این هفته میزبان ایفاسرام اردکان خواهد بود تا آخرین تلاش خود را برای صعود به مرحله بعد به کار گیرد.

پاسی‌ها که امتیازی برابر با ارومیه‌ای‌ها دارند تنها به دلیل یک برد کمتر جایگاه نهم جدول را از آن خود کرده‌اند و در آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ برتر محکوم به شکست حریف خود هستند چرا که در صورت برد برابر ایفاسرام و از سوی دیگر شکست شهرداری ارومیه مقابل نیان، راهی مرحله بعد خواهند شد. هرچند پیروزی برابر ایفاسرامی که با 15 پیروزی و 44 امتیاز در جایگاه ششم جدول قراردارد و هفته گذشته با شکست تیم صدرنشین موفق به کسب سهمیه شده کار دشواری است. شاگردان عباسعلی میرحسینی  رقابتی تنگاتنگ با پیکانی‌ها برای کسب رتبه پنجم جدول دارند و این آخرین فرصتشان برای بهبود جایگاه است.

دیدار دور رفت دو تیم سه بر یک به نفع ایفاسرام پایان یافت و پاسی‌ها در این دیدار به دنبال انتقام از حریف در خانه هستند.

در صدوشصت و سومین دیدار لیگ برتر، فولاد سیرجان در سالن فدراسیون والیبال میزبان گیتی‌پسند است. باید دید تیم صدرنشین که هفته گذشته برابر ایفاسرام با تیم اصلی خود در زمین حاضر نشد در این دیدار با نفرات اصلی به میدان خواهد آمد یا خیر؟ این تیم با 20 برد و 57 امتیاز نگرانی‌ای برای از دست دادن جایگاه نخست خود ندارد و در حال آماده شدن برای حضوری قدرتمند در پلی‌آف است اما شاگردان سعید عقیلی در گیتی‌پسند امیدوار به شکست حریف و بهبود جایگاه خود و حضور در رتبه سوم جدول هستند. البته این بهبود جایگاه تنها در صورت شکست طبیعت برابر چادرملو و پیروزی گیتی برابر فولاد فراهم خواهد شد.

فولادی‌ها در دیدار رفت سه بر صفر گیتی را در اصفهان شکست دادند و در این دیدار شاگردان عقیلی انگیزه‌های کافی برای انتقام از حریف را دارند.

در دیگر دیدار این هفته و در اسلامشهر طبیعت به مصاف چادرملو اردکان می‌رود تا آخرین تلاشش برای صعود به رتبه دوم جدول را به کار گیرد. البته این صعود تنها در صورت شکست شهداب برابر هورسان رامسر برای طبیعتی‌ها به دست خواهد آمد. هرچند شاگردان وادی به هر حال محکوم به پیروزی در این دیدار هستند چرا که گیتی‌پسند در کمین رتبه سوم جدول است و طبیعت باید در آخرین دیدار مرحله مقدماتی خود به فکر حفظ جایگاه سومی خود و بهبود شرایطش در جدول باشد. چادرملو (13 برد، 40 امتیاز و حضور در رده هفتم) هم با وجود آن که در صورت پیروزی تغییری در شرایطش در جدول ایجاد نخواهد شد به دنبال پایان این مرحله از مسابقات با شکست حریف و تکرار پیروزی سه بر صفر دور رفت برابر طبیعت است.

اما شهدابی‌ها این هفته در رامسر مهمان هورسان هستند و اگر قصد حفظ جایگاه دوم جدول رده‌بندی را دارند باید در دیدار خارج از خانه پیروز میدان شوند. شهداب با 17 برد و 51 امتیاز به دلیل برخورداری از سه امتیاز بیشتر نسبت به طبیعت در رده دوم جای گرفته و در صورت برد این جایگاه را برای خود حفظ خواهد کرد.

شاگردان آرش صادقیانی در هورسان هم که با 11 برد و 30 امتیاز در جایگاه دهم جای گرفتند در صورت شکست در این مسابقه و پیروزی مس رفسنجان برابر سایپا به پلی‌اوت سقوط خواهند کرد به همین دلیل هورسان کار دشواری مقابل چشمان تماشاگران خود دارد و با توجه به نتیجه دور رفت که سه بر دو به نفع شهداب پایان یافته، شاهد دیداری جذاب در این هفته برابر دو تیم خواهیم بود.

پیکانی‌ها در هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال مردان در سالن اختصاصی خود به مصاف شهرداری گنبد خواهند رفت. دیداری که در آن هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند تا شاید بتوانند شرایط خود را در جدول بهبود بخشند. پیکان با 15 برد و 45 امتیاز و جای گرفتن در رتبه پنجم برای داشتن حریف آسان‌تر در پلی‌آف و حفظ جایگاهش تلاش خواهد کرد و شهرداری گنبد با 7 پیروزی و 25 امتیاز به دنبال پایان مرحله مقدماتی با کسب هشتمین برد است.  دیدار رفت دو تیم سه بر صفر به سود پیکان پایان یافت و گنبدی‌ها به دنبال جبران این شکست هستند. شهرداری گنبد در این مسابقه میزبان است و با توافق دو تیم و موافقت سازمان لیگ این دیدار در تهران برگزار می‌شود.

در آخرین دیدار هفته بیست و چهارم مس در سالن 9 دی رفسنجان میزبان سایپا است و محکوم به شکست حریف است تا به فرار از پلی‌اوت امیدوار شود. مس با 10 برد و 30 امتیاز در رتبه یازدهم قرار گرفته و به امید به شکست هورسان برابر شهداب برای پیروزی برابر سایپا تلاش خواهد کرد تا از آخرین فرصت خود برای شاد کردن دل هوادارانش استفاده کند. سایپا هم که با یک برد و 7 امتیاز در انتهای جدول جای گرفته برای کسب دومین پیروزی تلاش خواهد کرد تا مرحله پلی‌اوت را با انرژی مضاعف آغاز کند.

جدال رفت دو تیم سه بر دو به نفع مس پایان یافته و شاگردان محمد محمدکاظم به دنبال دبل برد برابر سایپا در آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ برتر هستند.

برنامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر مردان:

گرگان، سالن امام خمینی(ره)، ساعت 16

پاس گرگان – ایفاسرام اردکان

تهران، سالن فدراسیون والیبال، ساعت 16

فولاد سیرجان ایرانیان – گیتی‌پسند اصفهان

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 16

مس رفسنجان – سایپا تهران

تهران، سالن اختصاصی پیکان، ساعت 16

پیکان تهران – شهرداری گنبد

اسلامشهر، سالن شهید بیضایی، ساعت 16

طبیعت – چادرملو اردکان

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 16

هورسان رامسر – شهداب یزد

مشهد، سالن مهران، ساعت 16

نیان الکترونیک مشهد – شهرداری ارومیه