دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ویتال هاینن بعد از جدایی از والیبال لهستان همواره سعی بر این داشته تا خود را در سطح برترین سرمربی های والیبال دنیا قرار دهد. اکنو راهی آسیای شرقی شد تا بتواند آنجا را برای پش مجدد خود امتحان کند.

ویتال هاینن با والیبال لهستان خوش درخشید، این مربی بلژیکی که اصلا دوست نداشت لهتسان را ترک کند بعد از جدایی از این تیم به تیم بانوان آلمان پیوست و آنطور که باید نتوانست در آن بخش موفق باشد.

او حتی برای برگزاری همایش به ایران هم آمد و امید به آن داشت که مورد توجه مسئولین ایران قرار بگیرد اما تنها با یک خداحافظی ساده راهی ترکیه شد تا هدایت تیم باشگاهی نیلوفر بلدیه این کشور را به دست بگیرد که در این تیم اصلا موفق نبود و پیش از پایان فصل از این تیم هم جدا شد.

هاینن همواره یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران نیز به حساب آمده، اما هیچگاه حضور او در تیم ملی نهایی نشد. او حتی اخیراً یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی بهروز عطایی در تیم ملی والیبال ایران نیز به شمار می‌آمد اما نهایتاً به دلایل نامعلوم حضورش در تیم ملی منتفی شد

والیبال چین در سال‌های اخیر دچار افت زیادی شده و از بین قدرت‌های آسیا فاصله گرفته است. حالا باید دید آیا آنها می‌توانند با سرمربی بزرگی مثل هاینن دوباره روزهای خوبی را تجربه کنند یا خیر.