به گزارش آریاورزش سرمربی تیم ملی زیر 17 سال پسر ایران گفت: سال گذشته در چهار تورنمنت قدرتمند شرکت کردیم و بازیکنان تجربه سه ساله را در یک سال آموختند.

 تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران تاکنون 6 اردوی آماده‌سازی برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان پشت سر گذاشته است، اما آرش صادقیانی سرمربی این تیم برای این‌که هیچ بازیکن شایسته‌ای امکان حضور در این تیم را از دست ندهد، 66 بازیکن را به سه مرحله اردوی انتخابی دعوت کرد.

این سرمربی درباره روند آمادگی تیم ملی زیر 17 سال برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان توضیح داد:

از مهر ماه سال گذشته استارت کار را زدیم و مسابقات زیر 16 سال قهرمانی کشور که در اصفهان با حضور 31 تیم برگزار شد، را رصد کردیم و نفراتی که بعد از بازی های آسیایی داشتیم به اضافه برخی بازیکنان حاضر در مسابقات کشوری به اردوهای انتخابی دعوت شدند.

وی با تاکید بر این که 60 نفر در اردوهای انتخابی مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت:

با همکاری فدراسیون در 4 تورنمنت خوب و قوی شرکت کردیم که تجربه خوبی برای ما بود و در مسابقات نوجوانان و جوانان سوپرلیگ و دسته یک که به صورت متمرکز و شبیه مسابقات جهانی برگزار می‌شد، حضور داشتیم که به دلیل بزرگتر بودن حریفان فشار خوبی روی بازیکنان وارد شد و در شرایط مسابقه قرار گرفتند.

صادقیانی درباره روند اردوها عنوان کرد:

اواخر فروردین ماه امسال بار دیگر کار خود را آغاز کردیم و از 60 بازیکن در سه گروه دعوت کردیم تا دوباره آن ها را ارزیابی کنیم چون در این سن رشد مهارتی بسیاری دارند و ممکن بود با تمرینات عملکردشان بهتر شده باشد. می خواستیم حقی از کسی ضایع نشود و اردوهای اصلی ما با نفرات برتر از هفته اول اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که هشت اردوی آماده‌سازی تا مسابقات جهانی مدنظر قرار داده‌اند، گفت:

مسابقات قهرمانی زیر 17 سال پسر جهان سوم شهریور در بلغارستان برگزار می شود. بسیاری از بازیکنان دعوت شده رشد داشتند و پیشرفت خوبی را در آن ها شاهد بودیم. امیدوارم تیمی آماده را راهی مسابقات جهانی کنیم.

سرمربی تیم ملی زیر 17 سال پسر ایران ادامه داد:

از ریاست فدراسیون درخواست داشتیم که اگر شرایط محیا باشد دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم اعزام‌های برون مرزی یا مسابقات تدارکاتی با تیم های خوب و صاحب سبک والیبال به آمادگی هر چه بیشتر تیم کمک خواهد کرد.

وی درباره هدف تیم ملی زیر 17 سال توضیح داد:

کشف استعدادها، کار روی این استعدادها و بازیکن‌سازی از اهداف اصلی تیم‌های پایه است و هدف دوم کسب بهترین نتیجه است خداراشکر نفرات انتخاب شده در سال گذشته شرایط خوبی را پشت سر گذاشتند و در این زمان کم با سنین بالاتر مسابقه دادند و تجربه سه ساله را در یک سال آموختند. تلاشمان این است که در مسابقات پیش رو بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.