به گزارش آریاورزش، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون والیبال از ساعت ۱۰ امروز (شنبه ۲۶ اسفند) به ریاست سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.

این مجمع با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران شروع شد سپس محسن ترابی دبیر مجمع در اجرای ماده ۱۷ دستورالعمل وثاقت و امانت فرآیند انتخابات فدراسیون‌های ورزشی کشور را اعلام کرد.

در ادامه ناظرین بر فرآیند انتخابات مشخص شدند که انوشیروان شریف نیا رئیس هیات ایلام، مهدی مقدم منش عضو هیات رئیسه فدراسیون دانشگاهی و علیرضا قریب از بین بازیکنان، داوران و مربیان به عنوان ناظرین انتخاب شدند.

سپس بر اساس برنامه مجمع زمان ارائه برنامه نامزدها رسید تا پنج نامزد تصدی پست ریاست فدراسیون والیبال (محمود افشاردوست، پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی) برنامه‌های خود را برای تصدی این پست تشریح کنند.

در این مرحله پیمان اکبری و امیرحسین منظمی به صورت مکتوب و محمد منصوری به دلیل عدم حضور، از حضور در انتخابات انصراف دادند و دو نامزد باقی مانده نیز هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه برنامه‌های خود را توضیح دادند.

سپس فرآیند انتخابات رئیس فدراسیون والیبال شامل فراخوان اعضا، دریافت برگه اصلی رای، انشا رای و قراردادن در صندوق برگزار شد و ۶۷ نفر از اعضای مجمع انتخاباتی آرای خود در صندوق انداختند.

پس از شمارش آراء، مهندس سید میلاد تقوی با کسب ۶۱ رای به عنوان رئیس فدراسیون والیبال برای چهار سال آینده انتخاب شد و محمود افشاردوست ۶ رای به دست آورد.

پس از اعلام نتیجه انتخابات، رئیس فدراسیون والیبال در سخنان کوتاهی گفت: قرار است چهار سال در کنار هم در پیشبرد اهداف والیبال حرکت کنیم و صمیمانه از اعتماد به اینجانب سپاسگزارم.

تقوی تصریح کرد: همه وظیفه داریم در کنار هم برای ارتقای والیبال فعالیت کنیم و شما به عنوان پشتوانه در کنار من حضور خواهید داشت تا اهداف والیبال را پیش ببریم.

در ادامه کار مجمع انتخاباتی، رئیس جدید فدراسیون والیبال اعضای هیات رئیسه پیشنهادی را اعلام کرد (وحید مرادی نایب رئیس، فریبا محمدیان نایب رئیس، مهدی اسلامی خزانه‌دار، پدیده بلوری‌زاده کارشناس خبره و منوچهر پورحسن کارشناس خبره) و رای گیری برای آن‌ها انجام شد. 

در این مرحله وحید مرادی با کسب ۵۹ رای به عنوان نایب رئیس اول، فریبا محمدیان با کسب ۵۷ رای به عنوان نایب رئیس دوم (بانوان) و مهدی اسلامی به عنوان خزانه‌دار با ۶۴ رای انتخاب شدند.

با توجه به اینکه پدیده بلوری‌زاده (۲۰ رای) و منوچهر پورحسن (۲۲ رای) حد نصاف آرای مجمع انتخاباتی را (۳۵ رای) به دست نیاوردند، معرفی دو کارشناس خبره هیات رئیسه به مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال موکول شد.

همچنین تعیین بازرس به رئیس مجمع (سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان) تعویض اختیار شد.

در ادامه کار مجمع انتخاباتی، کلیپی از عملکرد سال ۱۴۰۲ والیبال ایران و عملکرد وحید مرادی سرپرست چند ماه اخیر فدراسیون والیبال پخش شد.

سرپرست سابق فدراسیون والیبال در ادامه مجمع انتخاباتی گفت: پیش از هر چیز تبریک حلول ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویم و امیدوارم همه از توفیقات این ماه بهره مند شویم. آقای هاشمی وزیر محترم بسیار هوشمندانه به طور اختصاصی ورزش کشور به ویژه والیبال را راهبری کردند. دکتر اسبقیان هم در تعامل کامل با فدراسیون پیش رفتند تا مجمع به موقع برگزار شود و رئیس فدراسیون چهار سال آینده خود را بشناسد.

وحید مرادی افزود: تبریک به سید میلاد تقوی که در این جلسه با رای دوستان به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد. در ۵ سال گذشته با او کار کردم و ویژگی های خاصی که در این جوان پرشور وجود دارد من را تحت تاثیر قرار داد و صمیمانه برای این عزیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم والیبال کشور روزهای موفقی را پیش رو داشته باشد.

وی با اشاره به دوره سرپرستی‌اش در فدراسیون والیبال عنوان کرد: ماموریتی چهار ماهه از سوی وزیر محترم به من داده شد، که دو گزینه را پیش رو من گذاشت. در فدراسیون حاضر باشم و امور حقوق و نامه ها را انجام دهم یا این که یک روز را هم از دست ندهم و ماموریت خود را به گونه‌ای پیش ببرم که رئیس بعدی کمی کار برایش تسهیل شده باشد. حتی یک روز را از دست ندادیم و بدون حاشیه این مدت را سپری کردیم. از همکارانم در فدراسیون و کارکنان و … صمیمانه تشکر می کنم و از اعتماد شما که به بنده رای دادید که در خدمت والیبال به عنوان نائب رئیس باشم، تشکر می‌کنم.

مرادی با تاکید بر این که والیبال در طول چهار دهه گذشته راه بسیار پر فراز و نشیبی را طی کرده است، گفت: از مرحوم یزدانی خرم نامبرده شد و پس از ایشان افراد زیادی بودند از جمله دکتر ضیایی که انسان پاکدست و شریفی بود. افشین داوری هم مقطعی سرپرست فدراسیون بود و به ویژه در طول این ۳۵ سال دو عزیز در توفیقات والیبال موثر بودند مرحوم یزدانی خرم ریل گذاری صحیح کرد و داورزنی کار را ادامه داد تا والیبال کشور در سطح جهان شناخته شود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم در سال های پیش رو شاهد موفقیت والیبال در جهان باشیم به ویژه در بخش بانوان که استعدادهای فراوانی دارند. کار سختی در لیگ ملت‌ها در پیش داریم اما نشدنی نیست و از همین ۵ درصد شانس استفاده می کنیم و ان شاالله خداوند هم کمک می کند و با کسب نتیجه مطلوب دل رهبر انقلاب که علاقه ویژه به والیبال دارند و مردم شاد خواهد شد. امیدوارم بازیکنان تیم ملی با ذهن برنده وارد زمین شوند و بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

در ادامه این مجمع، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مجمع و انتخاب میلاد تقوی، آرزوی توفیق برای والیبال کرد و گفت: وظیفه خودم می دانم از تلاش سال‌های متوالی دکتر داورزنی و محمدرضا … تشکر کنم.

سپس به درخواست مناف هاشمی دکتر محمدرضا داورزنی هم در سخنان کوتاهی گفت: ایام ماه مبارک رمضان را تبریک می گویم. توفقیات حاصل شده در والیبال با همکاری تمامی اعضای خانواده والیبال بوده است. تبریک به تقوی که از مدیران جوان هستند و امیدوارم با استفاده از ظرفیت والیبال ایران روند رو به رشد استفاده شود. باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد تا برنامه ها اجرایی شود.

رئیس سابق فدراسیون والیبال تصریح کرد: آرمان های خوبی برای والیبال ترسیم شده و امیدوارم محقق شود. از تمامی مسئولین ورزش و به ویژه وزیر ورزش و جوانان تشکر و قدردانی می کنم که والیبال را به برگزاری مجمع انتخاباتی از بی ثباتی خارج کردند.

سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان هم در پایان این جلسه گفت: بیش از چهل سال در فدراسیون های مختلف حضور داشتم و در این مجمع شاهد جلوه هایی از مرام و پهلوانی و احترام به قانون بودم. من در مجامع مختلف خدمت کردم و این مجمع بسیار منظم برگزار شد و از همه شما به عنوان خدمتگزار ورزش قهرمانی قدردانی می کنم. در ایام ماه مبارک رمضان هستیم و ماه آموزش های اخلاقی است و به این ماه پناه می بریم که اگر اشتباهی در زندگی داشتیم آن ها را به دست فراموشی سپرده و وارد زندگی جدیدی شویم و شما هم به احترام این ماه همه اصول را رعایت کردید.

وی در ادامه ضمن تشکر از تمامی ارگان ها، نهادها، مربیان، ورزشکاران و مسوولانی که حضور پیدا کردند، اظهار کرد: از دکتر مرادی که کاملا هماهنگ و با رعایت اصول مقرراتی این مجمع را برگزار کردند و دیگر عزیزان که با ما هماهنگ بودند تشکر می کنم. تشکر ویژه از دکتر داورزنی برای تمام مجاهدت ها و دلسوزی هایی که در مدت مسوولیت برای والیبال داشتند. یادی هم کنیم از مرحوم یزدانی خرم که خیلی برای والیبال زحمت کشیدند.

اسبقیان با تاکید بر این که تدابیر وزیر ورزش با همراهی خوب داورزنی و مرادی انجام شد، گفت: به میلاد تقوی برای رای ریاستی که گرفت، تبریک می‌گویم. در وزارت ورزش به دنبال سند آمایش ملی ورزش و تربیت بدنی هستیم که تمامی فدراسیون ها باید برنامه راهبردی و استراتژی خود را براساس آن پیش ببرند. از سوی دیگر برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور که نقشه راه، ورزش بنیادی، قهرمانی و … است را محور برنامه های خود قرار دهند.