به گزارش آریاورزش سرپرست فدراسیون والیبال با حضور در تمرینات تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دختر گفت: مطمئنم در کشور ما این پتانسیل هست که بانوان والیبالیست یکی از بهترین‌ها در آسیا شوند..

وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال به همراه مهدی اسلامی خزانه‌دار و مشاور و مهدی احمدی آذر مدیر حوزه ریاست فدراسیون والیبال صبح امروز (دوشنبه 21 اسفند ماه) با حضور در کمپ تیم‌های ملی زنان از تمرینات رده سنی زیر 18 سال و زیر 20 سال بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند اردوها قرار گرفتند.

علاوه بر بازدیدکنندگان، فریبا محمدیان به عنوان نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال و کادر فنی تیم ملی نوجوانان دختر در کمپ چمران حضور داشتند.

تیم ملی نوجوانان دختر اولین گروهی بودند که تمرینات خود را در سالن آغاز کردند و با حضور وحید مرادی این تمرینات ادامه یافت. فاطمه شعبان خمسه سرمربی تیم ملی زیر 18 سال دختر ایران ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند انتخاب بازیکنان برای حضور در اردوی انتخابی از حضور چند بازیکن بالای دو متر در این اردو خبر داد که جزء استعدادهای والیبال هستند.

در ادامه فریبا محمدیان نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال خطاب به مرادی گفت: می دانم این روزها برای شما پرترافیک است اما خوشحالیم که چندین بار پیگیر بودید تا این شرایط فراهم شود که از نزدیک شاهد تمرینات دختران باشید.

سرپرست فدراسیون والیبال هم با تاکید بر ارزش های بازیکنان حاضر در اردو اظهار کرد: وقتی فردی برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت می شود، در بین تمام دختران والیبالیست کشور فرد شایسته‌ای بوده که انتخاب شده و این بسیار ارزشمند است. امیدوارم تیم نهایی که با تلاش شما شکل می گیرد نماینده شایسته ای برای کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا باشد. در ایران استعدادهای فراوانی داریم و خوشحالم که دختران بلندقامتی در اردوی تیم ملی حضور دارند که نویدبخش روزهای خوبی برای رده های سنی بعدی خواهند بود.

وی ادامه داد: دختران هیچ از سطح والیبال مردان کم ندارند و اگر تیم مردان در سطح جهان و بزرگسالان یکی از تیم های برتر دنیاست یا جوانان قهرمان جهان می شود و نوجوانان نائب قهرمان جهان می شود شما هیچ از آن ها کم ندارید و تنها تلاش و ممارست نیاز است. امید به آینده می تواند ما را به سطوح بالاتر برساند و امیدوارم روزهای روشنی پیش روی شما باشد.

مرادی در خصوص حضور فریبا محمدیان به عنوان نائب رئیس در فدراسیون والیبال عنوان کرد: از زمانی که خانم محمدیان در فدراسیون والیبال قبول مسئولیت کردند با دلسوزی دنبال کار دختران هستند و حتی برای گرفتن برخی امتیازات در فدراسیون می‌جنگند. خالصانه تلاش می کنند و در دوران سرپرستی من اختیار تام در انتخاب همکارانشان داشتند. آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما دارم و امیدوارم شنوای اخبار خوبی از شما در مسابقات باشیم.

در ادامه پس از انجام تمرینات سرد کردن نوجوانان از سالن خارج شده و تیم ملی جوانان دختر تمرینات خود را آغاز کردند. وحید مرادی پس از تماشای بخشی از تمرینات بازیکنان و ارائه برخی توضیحات درباره اردو از سوی پدیده بلوری‌زاده گفت: سپاسگذارم که این فرصت ایجاد شد که از نزدیک شاهد تمرینات دخترانمان باشم. به شما و کادر فنی خسته نباشید می گویم. کار مهمی در حال انجام است. تبریک به فدراسیون و شما که دکتر بلوری‌زاده افتخار همکاری به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان دختر را دادند. ایشان یکی از موفق‌ترین مربیان والیبال ایران هستند و سوابق حضور تیم‌های ملی در مسابقات را که بررسی می‌کردم، بلوری‌زاده با تیم جوانان بهترین مقام را در طول ادوار گذشته به دست آوردند.

وی در ادامه تاکید کرد: بهبود تکنیک و تاکتیک‌های تیمی بسیار مهم است، اکثر شما بلندقامت هستید و هیچ کم ندارید حتی لیبروهایمان هم فوق العاده هستند و تنها تفاوت با برترین‌های جهان همین تکنیک و تاکتیک است که در این مرحله سرمربی است که با هوشیاری می تواند پیروز میدان باشد چون از پیش با اصلاح تکنیک بازیکنانش، آن ها را برای اجرای تاکتیک ها آماده کرده است.

سرپرست فدراسیون والیبال با اشاره به مسابقات قهرمانی جوانان دختر آسیا خاطرنشان کرد: مسابقه مهمی در پیش دارید و اطمینان دارم در آینده یکی از بهترین های آسیا خواهید شد. هدف فدراسیون این است که تیم جوانان دختر بدرخشد و در سطح آسیا موفق باشد. به لحاظ شایستگی های فردی و قابلیت های فنی و فیزیکی هیچ کم ندارید و تیم والیبال ترکیه که قهرمان لیگ ملت ها شده هم از تعدادی خانم مانند شما تشکیل شده که با تلاش موفق شدند. مطمئن باشید که آن ها هم با تمرین و ممارست به این هدف رسیدند.

وی افزود: در ترکیه خانم ها جلوتر از آقایان هستند و من مطمئنم در کشور ما این پتانسیل وجود دارد که تیم جوانان یکی از بهترین ها در آسیا باشد. شرط اول آن است که خود را باور داشته باشید و ذهن برنده داشته باشید. شاید بازی را واگذار کنید اما با ذهن برنده همه چیز متفاوت است و تلاش خود را به کار خواهید گرفت.

مرادی ادامه داد: یکی از فاکتورهای موفقیت این است که صد در صد در اختیار کادر باشید و اتحاد لازم را داشته باشید. به خاطر داشته باشید بدون تلاش هیچ کس موفق نمی شود فدراسیون به شما بسیار اعتماد دارد و در این دوره جدید به خانم محمدیان اختیار کامل دادم تا در مورد سرمربی و دستیاران تصمیم بگیرند و خوشحالم که کادر خوبی در کنار شماست. امیدوارم بدرخشید و به زودی از آسیا عبور کنید. برخی از بزرگسالان در آینده همراه شما تیم ملی بزرگسالان را تشکیل خواهند داد و برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.