به گزارش آریاورزش قرعه‌کشی رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا برگزار شد تا حریفان نسل جدید والیبال کشورمان مشخص شوند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 18 سال پسر آسیا از 7 تا 14 مرداد سال آینده در بحرین برگزار خواهد شد.

مراسم قرعه‌کشی این مسابقات روز سه‌شنبه 23 اسفند با حضور شانریت مدیر اجرایی کنفدراسیون آسیا در مقر این کنفدراسیون در تایلند برگزار شد و کشورهای شرکت کننده به صورت آنلاین در آن شرکت کردند.

16 تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که اسامی چهار تیم پس از برگزاری مسابقات انتخابی در مناطق مرکزی و غرب آسیا مشخص خواهد شد.

گروه بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان پسر آسیا:

گروه A: بحرین، تایلند، هنگ گنگ و استرالیا

گروه B: ژاپن، چین‌تایپه، تیم اول غرب آسیا و تیم دوم مرکزی آسیا

گروه C: ایران، چین، تیم دوم غرب آسیا و فیلیپین

گروه D: هند، کره جنوبی، کویت و نماینده اول مرکزی آسیا

تیم ملی نوجوانان پسر ایران در روز نخست با تیم دوم غرب آسیا بازی می‌کند، فیلیپین حریف روز دوم تیم ایران است و شاگردان عادل غلامی در سومین روز مرحله گروهی به مصاف چین می‌روند.

با توجه به اینکه تیم ملی زیر 17 سال ایران خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند، تیم ملی نوجوانان با ترکیب از نسل جدید والیبال ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

ثبت‌نام از بازیکنان با استعداد زیر 18 سال والیبال برای حضور در اردوی استعدادیابی تیم ملی نوجوانان پسر ایران از 15 بهمن در سامانه ملی والیبال آغاز شد و پس از تست گیری از بازیکنان واجد شرایط در شهرهای مختلف و بررسی مدعیان نوجوان در سراسر کشور (بیش از 800 بازیکن)، عادل غلامی سرمربی این رده سنی از 41 بازیکن برای حضور در نخستین اردوی انتخابی تیم ملی والیبال زیر 18 سال پسر ایران دعوت کرد.

نخستین اردوی انتخابی در قالب دو گروه پیگیری شد که گروه اول از بعدازظهر روز جمعه 18 اسفند وارد اردو شدند و به مدت 6 روز به کار خود ادامه دادند. گروه دوم نیز از عصر امروز چهارشنبه 23 اسفند به اردو ورود کردند و تا 28 اسفند در اردو خواهند بود.