دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، ۱۷ بازیکن از سوی موریس موتا پائز به نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال کشورمان دعوت شدند تا برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ آماده شوند. با توجه به جلسات متعدد پیمان اکبری و موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی طبق لیست و برنامه‌های پائز با هدایت پیمان اکبری و کادر فنی ایرانی در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

پیمان اکبری مربی تیم ملی والیبال کشورمان که در حال حاضر با نظر موتا پائز هدایت تمرینات را بر عهده دارد، درباره شیوه انتخاب بازیکنان برای حضور در نخستین اردو گفت: آقای پائز فهرستی حدودا ۴۰ نفره از بازیکنان انتخاب شده دارد که از آن فهرست، ۱۷ بازیکن به نخستین اردوی تیم دعوت شدند. باقی بازیکنان در تیم‌هایی که در فینال لیگ برتر حضور دارند، مشغولند یا در تیم‌های خارج از کشور بازی دارند و در ادامه به تمرینات افزوده می‌شوند.

پیمان اکبری افزود: اردو با بازیکنان جوانی که سال گذشته خوب بازی کردند، آغاز می‌شود البته ممکن است که برخی بازیکنان باتجربه هم در اردو حضور داشته باشد اما اکثر نفرات دعوت شده جوان‌هایی هستند که عملکرد خوبی در لیگ برتر داشتند.

وی در خصوص زمان آغاز اردوها توضیح داد: بر اساس برنامه تهیه شده تمرینات از تاریخ ۱۸ فروردین ماه شروع می‌شود و مدت هر اردو حدودا ۱۰ روز است. اردوهای آماده‌سازی تا زمان اعزام تیم به مسابقات لیگ ملت‌ها ادامه دارد و استراحت‌هایی کوتاه میان اردوها برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. یک سری تغییرات در نفرات دعوتی به اردوها خواهیم داشت و نفرات جدیدتر در ادامه به تیم اضافه می‌شوند. پس از فینال لیگ برتر چند بازیکن و در ادامه بازیکنان لژیونر به تیم ملی اضافه می‌شوند و همه بازیکنان در نهایت تا ۲۴ اردیبهشت به اردو ملحق می شوند تا تیم ملی کامل شود.

اکبری با اشاره به برگزاری چند دیدار تدارکاتی پیش از شروع مسابقات VNL گفت: براساس برنامه‌ریزی پائز و هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهد یک هفته قبل از VNL در برزیل اردوی تدارکاتی خواهیم داشت.

وی در مورد زمان حضور سرمربی تیم ملی کشورمان در ایران اظهار کرد: پائز در حال حاضر در لیگ اوکراین و منتظر بازی فینال است. ما مربیان ایرانی کار را آغاز کرده و براساس برنامه پائز تمرینات را پیش می‌بریم. همه چیز با نظر مستقیم ایشان انجام خواهد شد و تمرینات فیلمبرداری شده و برای ایشان ارسال می‌شود. کاملا با پائز هماهنگ هستیم. براساس برنامه پائز در روز نخست اردو، میزان آمادگی جسمانی بازیکنان ارزیابی شده و براین اساس که در چه شرایطی هستند برنامه بدنسازیشان مشخص می‌شود. فعلا تمرینات به صورت دو جلسه در یک روز و یک جلسه در روز دیگر ادامه می‌یابد و برخی از روزها هم تیم استراحت دارد.