به گزارش آریاورزش کمیته انضباطی فدراسیون والیبال آرای خود درباره حاشیه‌های دیدار شهداب یزد و شهرداری ارومیه را صادر کرد.

هفته دوازدهم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان والیبال ایران روز چهارشنبه 16 اسفند با هفت دیدار در شهرهای اردکان (دو دیدار)، گرگان، اصفهان، اسلامشهر، تهران و یزد پیگیری شد.

در یکی از این دیدارها شهداب یزد سه بر صفر شهرداری ارومیه را شکست داد اما این مسابقه با حاشیه‌هایی همراه بود.

جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در تاریخ 21 اسفند برای رسیدگی به حواشی این دیدار برگزار و آرای زیر صادر شد:

بر اساس گزارش ناظر مسابقه در امتیاز 21-19 دست دوم پس از اعلام نظر داور، برخی از بازیکنان تیم شهرداری ارومیه نسبت به آن اعتراض کرده و در پی آن برخی تماشاگران شهداب یزد با پرتاب چند بطری به داخل زمین مسابقه مرتکب نقض مقررات گردیدند. از طرفی بازیکن شماره 4 تیم والیبال شهرداری ارومیه شایان سپهری‌فرد با پرتاب یکی از بطری‌ها به سمت تماشاگران موجب تحریک بیشتر آنان گردید. کمیته انضباطی پس از مشورت با اعضاء، تصمیمات زیر را اتخاذ کرد.

الف) باشگاه شهداب یزد به لحاظ نقض مقررات از سوی برخی تماشاگران با استناد به بند 1 ماده 3 و بند 3 ماده 4 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون والیبال به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در دیدار لیگ برتر به میزبانی یزد محکوم گردید.

ب) شایان سپهری‌فرد با استناد به بندهای 6 و 7 ماده 3 و بند 2 ماده 4 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون والیبال به لحاظ فقدان سابقه به یک جلسه محرومیت از حضور در مسابقات که تا پایان فصل 1402 لیگ برتر به حالت تعلیق در می‌آید. رای صادره قطعی است.