مرضیه راد / بهنام محمودی از محبوب‌ترین و مورد اعتمادترین افراد در والیبال است. او هم در میان مردم فرد معقولی است و هم در میان اهالی والیبال. وقتی آذرماه ۹۷ با او صحبت می‌کردیم، هنوز از کاندیدا شدن در انتخابات مطمئن نبود. اما در نهایت تصمیم خود را گرفت و وارد عرصه انتخابات شد. او در گفتگو با آریاورزش در خصوص انتخابات فدراسیون و اهداف خود صحبت کرد.

او در ابتدای صحبت‌های خود، در خصوص قهرمانی تیم ملی در آسیا گفت: این قهرمانی را به همه مردم ایران و خانواده والیبال تبریک عرض می‌کنم. آرزو می‌کنم موفقیت والیبال در کشور باعث ایجاد شادمانی، شور و انگیزه در میان هموطنان عزیزم باشد که یکی از اهداف نظام و ورزش ما بوده و هست. چراکه شور و نشاط حاصل از این قهرمانی‌ها، سلامت روان و جسم جامعه را هم می‌تواند تأمین کند. ‌ وی افزود: از بازیکنان تیم ملی هم تقدیر کرده و به آنها افتخار می‌کنم که باعث این قهرمانی شدند و زحمات فراوانی را در این راه کشیدند. ما هم به عنوان بازیکنان قدیمی، چه زمانی که خودمان بازی می‌کردیم، چه کسانی که قبل از ما بودند و چه بازیکنان فعلی تیم ملی، تمام تلاش خود را انجام دادیم تا پرچم کشورمان همیشه بر فراز باشد.

بهنام محمودی / انتخابات فدراسیون والیبال

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال در خصوص ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون والیبال اظهار داشت: با توجه به اینکه نظام ورزش و صحبت‌های مقام معظم رهبری به جوانگرایی در تیم‌های ملی بود، من هم طی صحبت‌ها و مشورت‌هایی که داشتم و مورد استقبال دوستان قرار گرفت، در نهایت به این نتیجه رسیدم که برای انتخابات ریاست فدراسیون کاندیدا شوم. بعد از احراز صلاحیت‌ها و مشخص شدن کاندیداهای نهایی، تمام تلاش خودم را به دور از هر گونه مسئله سیاسی انجام می‌دهم تا نقطه ضعف‌هایی که در والیبال هست را شناخته، در راستای حل آنها اقدام کنم تا تبدیل به نقاط قوت والیبال شوند. حتما در این راه از زحمات رؤسای قبلی فدراسیون والیبال آقایان یزدانی خرم و داورزنی، استفاده خواهم کرد، چرا که آنها از افراد تأثیرگزار در پیشرفت والیبال ما بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که سایر نامزدها رقبای سختی هستند، گفت: در ابتدا باید بگویم همه این افراد از عزیزان من هستند و ما سعی می‌کنیم که رقابت سالمی داشته باشیم.

بهنام محمودی / انتخابات فدراسیون والیبال

او در توضیح سخنان خود مبنی بر رقابت سالم در انتخابات فدراسیون گفت: باید همه در یک اندازه باشیم، یعنی جایگاه همه افراد مشخص باشد. چون هدف همه نامزدها مشخص است، همه می‌خواهند به والیبال کشور خدمت کنند. قطع به یقین هر فردی که رئیس فدراسیون باشد، باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و اینطور نباشد که اگر کسی رئیس فدراسیون شد، رقیب‌های دیگر خود را به کل نادیده بگیرد. چون این موضوع واقعا اشتباه است. هر کسی که برای ریاست ثبت نام کرده، حتما ایده و طرحی برای معرفی کار خود دارد و کسی که در کرسی ریاست می‌نشیند می‌تواند از برنامه سایر افراد هم استفاده کند. چه اشکالی دارد؟ مگر هدف از خدمت، پیشبرد والیبال ما در عرصه ملی و جهانی نیست.

نظر من این است تمامی کسانی که برای این پست ثبت نام کردند دست به دست هم دهند تا کار یکدست و بزرگی برای والیبال ما اتفاق بیفتد و بار دیگر والیبال در مسیر درست خود قرار بگیرد.

بهنام محمودی در مورد کاندید شدن آقای داوری برخلاف صحبت‌های قبلی ایشان مبنی بر نامزد نشدن برای ریاست فدراسیون، افزود: آقای داوری از دوستان عزیز بنده هستند و زحمات زیادی هم کشیدند که همین جا از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم. آقای داوری کارمند وزارت ورزش هستند و تجارب بالایی در زمینه سرپرستی و ریاست فدراسیون‌های مختلف دارند و قابل احترام هستند. وقتی ایشان به عنوان سرپرست انتخاب شدند و توانایی و تأثیرگذاری خود را در این زمینه دیدند، برای انتخابات آمادگی خودشان را اعلام کردند که هیچ منع قانونی هم ندارد. درست است که بیشتر از موعد قانونی در فدراسیون ماندند ولی در این مدت واقعا زحمات بسیاری برای والیبال کشیدند.

بهنام محمودی / انتخابات فدراسیون والیبال

محمودی در مورد این سوال که اگر رئیس فدراسیون بشود چه برنامه‌هایی دارند، بیان داشت: اگر من رئیس فدراسیون بشوم باید در سه جبهه کار خودم را پیش ببرم.

اول اینکه بودجه و درآمد فدراسیون را از طریق اسپانسرها و بودجه‌های دولتی یا خصوصی تأمین کنم. با توجه به اینکه فدراسیون، هزینه‌های داخلی و خارجی دارد، پس باید بودجه بیشتری برای فدراسیون در نظر گرفته شود. به هر حال وزارت ورزش درآمد چندانی ندارد، پس باید در بخش خصوصی فعالیت خودمان را بیشتر کنیم.

در جبهه دوم باید زیر ساخت‌های والیبال را بیشتر کنیم. بحث استعدادیابی، پایه، کمیته‌های فدراسیون و برنامه‌های بلند مدت برای گرفتن کرسی‌های بین‌المللی را مد نظر قرار بدهیم.

جبهه دیگر اهمیت دادن به هیئت‌های استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها است. همه استان‌های ما حائز اهمیت هستند. استفاده از تک تک استان‌ها در قالب پیش‌برد اهداف فدراسیون والیبال و از طرفی کمک به هیئت‌ها مورد توجه قرار بگیرد. ایجاد همدلی بیشتر بین هیئت‌ها و خانواده بزرگ والیبال، استفاده از ظرفیت مربیان داخلی، داورها و همچنین در بخش بانوان و بخش ساحلی باید هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.

در نهایت با کمک گرفتن از رؤسای قبلی فدراسیون، آقایان یزدانی خرم، داورزنی، ضیایی و همچنین توانایی که در خودم سراغ دارم و دولت و والیبال‌دوستان، بتوانیم کمک بزرگی به والیبال بکنیم تا در سکوهای جهانی حضور داشته و پرچم ایران را بالا ببریم.

وی در پایان گفت: بار دیگر قهرمانی والیبال ایران را تبریک می‌گویم و امیدوارم که در بازی‌های جام جهانی پیش‌رو بازی‌های خوبی را ارائه دهند تا از اعتبار قهرمان آسیا و کشورمان دفاع کنند.

بهنام محمودی / انتخابات فدراسیون والیبال