به گزارش آریاورزش، برای اولین بار در تاریخ مسابقات جهانی تحت عنوان لیگ‌ ملت‌های والیبال در خرداد و تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد، مسابقاتی که جایگزین مسابقات لیگ جهانی گردیده است و به نظر می‌آید هم از حیث کیفیت و هم جذابیت از لیگ جهانی بهتر باشند.

این مسابقات هم به گزارش آریاورزش، در ۲ بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد و ۱۶ تیم برتر جهان در بخش‌های مردان و زنان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. این ۱۶ تیم در دور مقدماتی در ۵ هفته به مصاف یکدیگر خواهند رفت و هر تیم در هر هفته ۳ بازی انجام خواهد داد که میزبانی هر یک از گروه‌های ۴تیمی در هر هفته به یک کشور داده خواهد شد. مرحله نهایی بخش مردان در کشور فرانسه و بخش زنان هم در کشور چین برگزار خواهند شد.

برای مشاهده برنامه زمانی مسابقات بر روی این متن کلیک کنید

نکاتی خواندنی درباره مسابقات لیگ ملت‌های والیبال یا NVL:

  • ۴ تیم از ۱۶ تیم شرکت‌کننده در هر ۲ بخش مردان و زنان به عنوان تیم‌های غیرثابت در این رقابت‌ها شرکت دارند و در صورتی که نتوانند در رده‌بندی نهایی بین ۱۲ تیم اول باشند سال آینده حق شرکت در مسابقات را ندارند، این ۴ تیم در بخش مردان عبارتند از استرالیا، بلغارستان، کره‌جنوبی و کانادا و در بخش زنان: آرژانتین، لهستان، بلژیک و دومینیکن.
  • ۱۲ تیم از ۱۶ تیم شرکت‌کننده در هر ۲ بخش مردان و زنان به عنوان تیم‌های اصلی در نظر گرفته شده‌اند که حتی اگر در رده‌بندی نهایی ۱۶ تیمی شانزدهم شوند هم، سال آینده بار دیگر در این مسابقات حضور خواهند داشت این ۱۲ تیم در بخش‌های مردان و زنان عبارتند از:

مردان: ایران، آرژانتین، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، لهستان، روسیه، صربستان و آمریکا

زنان: برزیل، چین، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، روسیه، صربستان، کره‌جنوبی، تایلند، ترکیه و آمریکا

• این مسابقات در هرکدام از بخش‌های مردان و زنان شامل ۱۳۰ مسابقه خواهند شد که در مجموع ۲۶۰ مسابقه برگزار خواهد شد. به گزارش آریاورزش، هر کدام از تیم‌های اصلی حداقل در یکی از هفته‌های دور مقدماتی یا نهایی میزبان خواهد بود تا تماشاگران بیشتری از سرتاسر جهان شاهد مسابقات باشند.

• مرحله نهایی مسابقات شامل ۱۰ مسابقه از ۱۳۰ مسابقه خواهد بود.

[caption id="attachment_142981" align="aligncenter" width="960"]لیگ ملت‌های والیبال لیگ ملت‌های والیبال[/caption]