پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

جشنواره مینی والیبال مردادماه با حضور بیش از یک هزار تیم در کشور برگزار می شود که حضور این تعداد تیم برای نخستین بار در این رشته ورزشی صورت می پذیرد. به گزارش آریاورزش و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، این جشنواره که با نام یادواره زنده یاد حسین معدنی همزمان با سالروز درگذشت مربی با اخلاق و پر افتخار والیبال ایران برگزار خواهد شد که در دو مرحله پیگیری می شود. مرحله نخست این جشنواره از یکم تا ۱۰ مردادماه برگزار خواهد شد و مسابقات انتخابی مینی والیبال در تمامی استان ها انجام می شود. این مسابقات در دوره گذشته در تهران با ۱۲۰ تیم برگزار شد که بر اساس اعلام و پیش بینی کمیته استعدادیابی، اگر از هر استان تنها ۳۰ تیم در این جشنواره شرکت کند، در مرحله نخست رقابت های مینی والیبال پیش از هزار تیم شرکت خواهند کرد.

fc98e4a0bbf946ab9d399a5ec070522f

مرحله دوم این رقابت ها نیز که حکم قهرمانی کشور را دارد، در دهه سوم مردادماه به مدت سه روز به میزبانی تهران برگزار می شود که از هر استان چهار تیم برتر در آن شرکت می کنند. شرایط سنی شرکت در این مسابقات متولدین یک فروردین ماه سال ۱۳۸۱ به بالا هستند. در حاشیه این رقابت ها نیز برنامه های استعدادیابی کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال برقرار است و برای کلیه بازیکنان شرکت کننده پرونده تشکیل خواهد شد. همچنین مسابقه تکنیک ها برای اولین بار در این رقابت ها برگزار خواهد شد. برنامه های متنوع فرهنگی نیز در حاشیه این رقابت ها برگزار خواهد شد که شامل مسابقات طناب کشی، کاردستی، خوش نویسی و قرائت قرآن می شود. برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان در باره مسایل تغذیه، روش تمرین ، بدنسازی و تمرین ویژه نونهالان از دیگر برنامه های جشنواره مینی والیبال در مردادماه است تا خاطره ای به یاد ماندنی از والیبال برای نونهالان کشور بر جای گذارد.

mini volleyball2

دهم مردادماه سالروز درگذشت زنده یاد حسین معدنی به عنوان روز مینی والیبال در تقویم والیبال کشور نامگذاری شد. گفتنی است، طرح بزرگ استعدادیابی والیبال با ثبت نام بیش از ۸ هزار نفر در سال ۹۳ آغاز شد و پس از پیگیری مراحل اول و دوم آن، ۳۰۰ نفر انتخاب و به مرحله سوم طرح استعدادیابی دعوت شدند. مرحله سوم طرح استعدادیابی والیبال نیز از ۲۴ اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی شهید چمران آغاز شد و بعد از ۱۷ روز به پایان رسید. در این مرحله علاوه بر تست گیری نهایی از دعوت شدگان، پرونده بازیکنان منتخب نیز تشکیل شد تا منبعد کلیه کارهای انجام شده برای آماده سازی هر بازیکن در این پرونده ها ثبت و نگهداری شود. دوازدهمین نشست کمیته استعدادیابی هفته پیش در فدراسیون والیبال با محوریت چند موضوع برگزار شد که یکی از این موضوعات بررسی وضعیت بازیکنان انتخاب شده در مرحله سوم طرح استعدادیابی بود.

طرح استعدادیابی

انتخاب مدیران فنی مناطق استعدادیابی کشور و تهیه طرح درس نخستین اردوی استعدادیابی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که اعضای کمیته نظرات خود را در باره آنها ارائه کردند. تهیه فیلم آموزشی بدنسازی ویژه سنین پایه از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که ۱۰ شرکت کننده در نشست در باره آن نظرات خود را ارائه کردند. فعر هوتهم، رحمت نوری، جواد مهرگان، ابراهیم وادی، علیرضا خوشرویی، محمد پشنگ، علی عروجی، قاسم شیرتری، علی فتاحی و علی فتحعلی شرکت کنندگان در دوازدهمین دوره نشست کمیته استعدادیابی بودند.