پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش" آریا ورزش" تغییرات جدیدی در گروه بندی لیگ جهانی ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است و این مسابقات در سال ۲۰۱۶ با ۳۶ تیم برگزار خواهد شد که خود رکوردی جدیدی و بی سابقه ای برای فدراسیون جهانی والیبال به جا خواهد گذاشت.

این مسابقات در ۳ گروه و به صورت دوره‌های چهار تیمی برگزار خواهد شد که  با توجه به برگزاری المپیک در سال ۲۰۱۶، زمان مسابقات بسیار فشرده و پر فشاربرنامه ریزی شده است.

[caption id="attachment_29367" align="aligncenter" width="702"]لیگ جهانی والیبال لیگ جهانی والیبال[/caption]

گروه اول:

این گروه شامل تیم های برتر مسابقات لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ می باشد و تیم های تشکیل دهنده آن عبارتند از :

 فرانسه (قهرمان)، صربستان (نائب قهرمان)، ایالات متحده امریکا (مقام سوم)  لهستان، برزیل، ایتالیا، ایران، استرالیا، روسیه به همراه بلغارستان، آرژانتین و بلژیک

فرانسه، آرژانتین، بلژیک و بلغارستان از طریق مسابقات انتخابی سال گذشته به ۸ تیم شرکت کننده استرالیا،برزیل،ایران،ایتالیا،آمریکا،لهستان،روسیه و صربستان  در سطح یک لیگ جهانی ۲۰۱۵ اضافه شدند تا این گروه با ۱۲تیم به مسابقات خود بپردازد

هفته اول این رقابتها از ۲۷ تا ۲۹ خرداد سال آینده به میزبانی استرالیا،برزیل و روسیه برگزار خواهد شد ، هفته دوم از ۳ تا ۵ تیر به میزبانی لهستان،ایتالیا و صربستان و هفته سوم هم از ۱۰ تا ۱۲ تیر به میزبانی فرانسه ، آمریکا و ایران برگزار خواهد شد.

تیم‌ها در این ۳ هفته به مصاف هم خواهند رفت و مجموع امتیازات در یک جدول کلی به حساب خواهد آمد ( برای مثال تیم ایران باید در هفته اول با آمریکا، برزیل و آرژانتین بازی کند ، در هفته دوم با صربستان ، بلغارستان و یکبار دیگر با برزیل و در هفته سوم هم با ایتالیا و برای دومین بار با آرژانتین و صربستان بازی کند، مجموع بردها و امتیازاتی که ایران از این ۹ بازی بدست خواهد آورد تعیین کننده رده آن در جدول ۱۲ تیمی گروه ۱ خواهد بود ، ۵ تیم اول این گروه به همراه تیم اول گروه ۲ به مرحله نهایی راه خواهند یافت)

FIVB-grouping-world-league-3

گروه دوم:

این گروه متشکل از ۱۲ تیم زیر است

 رتبه ۱۳ تا ۲۴ لیگ جهانی ۲۰۱۵ ( ژاپن، هلند، کانادا، فنلاند، جمهوری چک، کوبا، کره، پرتغال، مصر، ترکیه، اسلواکی و چین)

مسابقات این گروه در ۳ هفته و به صورت گروه‌های متغیر ۴ تیمی برگزار خواهد شد که هفته اول از ۲۷ تا ۲۹ خرداد به میزبانی ترکیه ، فنلاند و چک برگزار خواهد شد. هفته دوم از ۳ تا ۵ تیر به میزبانی اسلواکی ، مصر و کانادا برگزار خواهد شد و هفته سوم از ۱۰ تا ۱۲ به میزبانی کره جنوبی ، چین و پرتغال برگزار خواهد شد.

تیم‌ها در این ۳ هفته به مصاف هم خواهند رفت و مجموع امتیازات در یک جدول کلی به حساب خواهد آمد ( برای مثال تیم ترکیه باید در هفته اول با هلند ، پرتغال و اسلواکی بازی کند ، در هفته دوم با ژاپن ، فنلاند و مصر و در هفته سوم هم با چین ، اسلواکی و یکبار دیگر با ژاپن بازی کند، مجموع بردها و امتیازاتی که ترکیه از این ۹ بازی بدست خواهد آورد تعیین کننده رده آن در جدول ۱۲ تیمی گروه ۲ خواهد بود)

تیم‌های یازدهم و دوازدهم به گروه ۳ سقوط خواهند کرد.

FIVB-grouping-world-league-1

گروه سوم :

این گروه متشکل از ۱۲ تیم زیر است :

یونان ، قزاقستان، مکزیک، مونته نگرو، پرتوریکو، اسپانیا، تونس ، ونزوئلا ،  قطر ، آلمان ، اسلوونی و چین تایپه

مسابقات این گروه در ۲ هفته برگزار خواهد شد که هفته اول این مسابقات از ۲۷ تا ۲۹ خرداد سال آینده و هفته دوم هم از ۳ تا ۵ تیر سال آینده برگزار خواهد شد. میزبان‌های این رقابت‌ها هنوز مشخص نشده‌اند.

هر کدام از این ۱۲ تیم باید ۶ بازی انجام دهد و مجموع تعداد بردها و امتیازاتی که از این ۶ بازی به دست می‌آید تعیین کننده رده‌بندی نهایی تیم‌ها خواهد بود. تیم‌های اول و دوم این گروه به گروه ۲ صعود خواهند کرد.

FIVB-grouping-world-league-2

مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۶  بلافاصله بعد از به اتمام رسیدن انتخابی المپیک شروع میشود.مرحله مقدماتی بازی های گروه های ۱ و ۲ از۲۷ خرداد تا ۱۲ تیر برگزار میشود و این در حالی است که زمان بازی های گروه ۳ از ۲۷ خرداد تا ۵ تیر سال آینده خواهد بود.

                                            [su_animate type="bounceInLeft" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text="گروه تخصصی ترجمه آریاورزش " gravity="nw"]برگرفته از FIVB [/tooltip][/su_animate]