پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، رئیس سابق سازمان تیم های ملی والیبال ایران با انتقاد از عملکرد تیم ملی در جام جهانی و تاکید بر اینکه نباید حریفان را دست کم گرفت، تصریح کرد: باید کادر فنی تیم ملی را تقویت کنند تا در زمین و تمرینات تصمیم گیرنده نهایی سرمربی باشد و بیش از این شاهد حاشیه های خودساخته از طرف بازیکنان نباشیم.

خسرو ابراهیم اظهار کرد: از من برای شرکت در کارگروه بررسی عملکرد تیم ملی دعوت نشده است. کار خاصی هم نمی توانم انجام دهم اما فکر می کنم که اشکال اصلی این است که ما در مجموعه والیبال ایران دیگران را ناچیز می بینیم و تیم های دیگر را ضعیف و ناتوان فرض می‌کنیم. سایر کشورهای جهان هم تمرین می کنند و علم تمرین دارند. متاسفانه با هدفگذاری های غلط توقعات را به شکل نسنجیده ای از تیم های ملی بالا بردیم. فکر می کنیم که کشورهای دیگر بیکار نشسته اند و علم ما از آن ها بهتر است.

[caption id="attachment_40005" align="alignnone" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال ایران و ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۵ تصاویر مسابقه والیبال ایران و ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۵[/caption]

وی افزود: تیم ملی والیبال بزرگسال می توانست در جام جهانی نتیجه بهتری بگیرد. ایران به تیم هایی باخت که خوب کار می کردند. می‌دانید که استرالیا در انتخابی المپیک دوره قبل ایران را حذف کرد. در این دوره هم تیم ایران خیلی حریفانش را دست کم گرفت.

رئیس اسبق سازمان تیم های ملی والیبال تاکید کرد: الان پنج سال است ترکیب اصلی تیم ایران کنار هم بازی می کنند و خسته هستند. باید همانطور که بعد از المپیک همه تیم ها تغییرات اساسی می دهند، ما هم جوانگرایی داشته باشیم. هدف اصلی همه کشورها المپیک است. بازی های دیگر مثل لیگ جهانی را در اصل تدارکاتی برای مسابقات المپیک و سایر تورنمنت های معتبرتر می دانند. المپیک تنها جایی است که همه کشور ها با تمام توان می آیند اما ما کمتر به این استراتژی ها توجه می کنیم. متاسفانه ما دنبال برد در همه بازی ها هستیم به همین دلیل نیروهای جدید نمی آوریم. بازیکن مسن هم به مرور اشباع می شود و شادابی همیشگی را در تیم ملی ندارد.

[caption id="attachment_39984" align="alignnone" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال ایران و ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۵ تصاویر مسابقه والیبال ایران و ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۵[/caption]

خسرو ابرهیم درباره انتقادهای وارد شده به کواچ گفت: فرق نمی کند، هر کسی مربی باشد باید بازیکن در زمین بازی کند. البته کادر فعلی با ولاسکو قابل مقایسه نیست. او کسوت داشت و انضباط قوی در تیم ملی حاکم کرد. شرایط کادر فنی الان خیلی خوب نیست. باید کادر فنی تیم ملی را تقویت کنند تا در زمین و تمرینات تصمیم گیرنده نهایی سرمربی باشد. نباید بیش از این در زمین شاهد حاشیه های خودساخته از طرف بازیکنان باشیم.

[caption id="attachment_39512" align="alignnone" width="810"]تصاویر مسابقه والیبال ایران و آمریکا در جام جهانی والیبال ۲۰۱۵ تصاویر مسابقه والیبال ایران و آمریکا در جام جهانی والیبال ۲۰۱۵[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="nw"][/tooltip]

[box type="shadow" align="alignleft" class="" width=""]ایسنا  [/box]