پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش فینال رقابت های قهرمانی جهان با بازی دو تیم ایتالیا و لهستان برگزار شد و ایتالیا توانست 3-1 توانست لهستان را شکست داده و بعد از 24 سال بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نیکولا گربیچ، سرمربی لهستانی پس از باخت در فینال بیان داشت:

چیزی نمیتوانم بگویم فقط متاسفم. در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی انرژی زیادی صرف کردیم، نه تنها جسمی، بلکه روحی. چیز زیادی از فینال برای گفتن ندارم چون با تیمی روبرو شدیم که بهتر از ما بازی کرد و صبورتر بود. آنها در طول بازی هم سطح دریافت های خود را بالا بردند. چنین تغییری در تیم ایتالیا آن هم در طول یک ماه برای من شگفت انگیز است. این فقط در مورد این بازی نیست، بلکه در طول رقابت ها آنها بازی های بسیار عالی انجام داده اند و بازی فینال مهر تاییدی بر بازی های عالی آنها بود. وقتی حریف، شما را در چنین موقعیت سختی قرار می دهد، و با وجود بازی قوی شما، خوب دفاع میکنیدف خوب حمله میکند این والیبالی است که باید یاد بگیریم، چون نوعی صبری است که ما نیاز داریم.

گربیچ در مورد بازیکنان جوان تیم ادامه داد:

این رقابت ها چون ترن هوایی برای برخی بازیکنان سرشار از هیجان و احساسات بود. بیشتر بازیکنان برای اولین بار بود که در این رقابتها و در ترکیب قرار داشتند که کار آسانی نبود. من به این بازیکنان افتخار میکنم که توانستند خود را تا این سطح بالا ببرند و امیدورام در فصل آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

گربیچ در مورد عدم حضور لئون در ترکیب تیم نیز بیان داشت:

هیچ فرقی نمیکرد. در این بازی بازیکنانی با تجربه و سالم از نظر بدنی همچون کورک و شلیفکا هم به مشکل خوردند. در حالی که انها برای مسابقات کاملا آماده بودند. بدین ترتیب حضور لئون با آمادگی نسبی که داشت هیچ کمکی به تیم نمیکرد. من همچنان فکر میکنم تصمیمی که گرفتم درست بوده است و معتقدم باید تیم را به خاطر تمام زحماتی که در این فصل کشید ستود.

نیکولا گربیچ در مورد این سوال که تیم ملی لهستان تنها تیمی بود که در این فصل دو تورنمنت را با مدال به پایان رساند (آنها در لیگ ملت ها برنز و در جام جهانی نقره گرفتند) ابراز داشت:

من به این تیم افتخار می کنم چون به راحتی نمی توان هر مسابقه را در یک فصل با مدال به پایان برد و امسال تنها تیمی هستیم که توانستیم این کار را انجام دهیم. برخی از تیم ها در لیگ ملت ها بهتر بازی کردند و برخی دیگر در رقابت های جهانی. اما حفظ سطح یا حتی بالا بردن آن در این دو تورنمنت نشان از شروع عال این تیم داشت. امیدوارم سال آینده هم از همین جا شروع کرده و حتی بهتر از هم باشیم.