یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش فدراسیون جهانی والیبال به دنبال راه حل سریع برای جایگزین کردن کشور یا کشورهای میزبان برای رقابت های جهانی 2022است.

بعد از حمله روسیه به اوکراین، فدراسیون جهانی والیبال این کشور را از تمامی رقابت های جهانی و قاره ای محروم کرد و میزبانی رقابت های جهانی 2022 را علیرغم میل باطنی از این کشور گرفت. اکنون فدراسیون جهانی از کشورهایی که امکان فراهم کردن میزبانی در مدتی کوتاه برای این رقابت ها را دارند درخواست کرده است تا پیشنهادات خود را در سریع ترین زمان ممکن ارسال کنند.

"از تمامی فدراسیون های ملی و کشورهای که امکان میزبانی دارند، دعوت می شود پیشنهادات خود برای میزبانی مسابقات قهرمانی جهانی والیبال مردان 2022 ارسال کنند. فدراسیون‌های ملی و یا برگزارکنندگان رویداد می‌توانند پیشنهادات خود را حداکثر تا 14 مارچ 2022 به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند"

در رقابت های جهانی 24 کشور حضور دارند. باتوجه به اتفاقات اخیر، فرمول رقابت ها کمی بهینه تر شد تا مسابقات راحت تر برگزار شود. تیم ها در 6 گروه چهار تیمی قرار دارند و دو تیم اول هر گروه همراه با چهار تیم سوم برتر به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

در مجموع 16 تیم به مرحله حذفی رقابت ها صعود میکنند. مرحله حذفی شامل مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال است که پیش از این بنا بود به صورت دوره ای برگزار شود اما با مشکلات به وجود امده از این مرحله بازی ها به صورت حذفی است. بنابراین، در مجموع 52 بازی در طول مسابقات قهرمانی جهان والیبال مردان برگزار خواهد شد.

برگزاری این روش در برای مرحله گروهی این امکان را فراهم میکند تا حداکثر دو کشور میزبان برای مرحله یک شانزدهم نهایی و یک چهارم نهایی، و حداکثر یک کشور میزبان برای بازی های نیمه نهایی و نهایی در نظر گرفته شود.