دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیمی که در والیبال چندین امتیاز از حریف مقابل خود عقب می افتد ۲ راه برای جبران این فاصله امتیازی خواهد داشت. اول سرویس و دوم دفاع روی تور.

تصویر بالا، صحنه ای از دیدار رعد پدافند و سارویه ساری است. صحنه ای که حتی داور را هم مجبور به واکنش کرده است 😅😉. دیداری که ۳-۱ به سود نماینده ساری خاتمه یافت. وقتی نام دفاع روی تور به میان می آید، یقینا اگر والیبالیست باشید یا از این رشته اطلاعات مناسبی داشته باشید پست سرعتی زن یک تیم به ذهن شما خطور خواهد کرد. سرعتی زن یک تیم را دفاع وسط نیز می خوانند پس می توان به راحتی تشخیص داد یکی از وظایف اصلی این پست دفاع روی تور در جدال با مهاجم های تیم حریف است. گام اول در یک دفاع مناسب شناخت مهاجم حریف است اگر شما یک بازیکن سرعتی زن هستید یقینا می دانید که چه چیز شما را بیشتر اذیت خواهد کرد.

این عامل یعنی مهارت پاسور حریف می تواند شما در جای خود ثابت نگهدارد در حالی که پاس خود را روانه منطقه مورد نظرش کرده است. پس مهم ترین عامل در یک دفاع خوب شناخت از پاسور تیم روبرو است گام دوم سرعت پای بازیکن است که عامل جا به جا شدن شدن دفاع وسط است پس اگر سرعت بالایی داشته باشید به دفاع در منطقه ۲ و ۴ به راحتی خواهید رسید نکته آخر اینکه حواستان باشد مثل عکس نخست دفاع کنار را ناکار کنید، و حتما با دفاع کنار صحبت کنید که کدام لاین را انتخاب می کند و تا کنار آنتن حرکت میکند یا نه 😜😂