پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم های لیگ برتری قبل از شروع فصل جدید با برپایی دیدارهای دوستانه در تلاش هستند تا ضمن رسیدن به هماهنگی و انسجام حریفان لیگ برتری خود را محک بزنند. در این راستا، تیمهای سایپا، شهرداری ورامین، کاله مازندران و پیکان راهی ترکیه شدند تا در تورنومنت های مختلف این کشور شرکت کنند. دو تیم سایپا و شهرداری ورامین در یک تورنومنت چهارجانبه با دو تیم از ترکیه به رقابت پرداختند. جزئیات این تورنومنت را در لینک زیر مشاهده کنید:

[su_button url="http://www.ariavarzesh.ir/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%86%D9%88%D9%85%D9%86%D8%AA-%DB%B4-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D9%87%D8%B1/" style="bubbles" background="#030050" size="6" wide="yes" center="yes" radius="round"]برای مشاهده جزئیات تورنومنت ۴ جانبه ترکیه شهریور ۹۶ کلیک کنید[/su_button]

تیم کاله نیز به ترکیه رفت تا ضمن برپایی اردو در ترکیه در تورنومنت ۴ جانبه دیگری در این کشور شرکت کند و خود را محک بزند. تیم کاله در اولین دیدار به مصاف تیم قدرتمند و پرمهره ی لوک اویل بلغارستان رفت و در یک دیدارِ بسیار نزدیک و سخت با نتیجه ی ٣ بر ٢مغلوبِ تیم بلغاری شد. بِنَا به نظر کادرمربیگیری این دیدارِ تدارکاتی محک بسیار خوبی برای شناسایی نقاط ضعف تیم قبل از شروع دیدارهای لیگ برتر والیبال ایران خواهد بود. تیم والیبال کاله مازندران در دیدارِ با تیم والیبال بلدیه ی مانیسای ترکیه نیز با نتیجه ی مشابه بازی قبلی خود یعنی سه بر دو شکست خورد. در سومین بازی تدارکاتی تورنمنت ترکیه،تیم کاله به مصاف تیم میزبان یعنی گالاتاسترای رفت و در یک بازی بسیار تماشایی با نتیجه ی ٣-١ پیروز میدان شد. در این بازیها،کاله از ترکیبهای مختلف بازیکنان خود استفاده کرده تا بهره ای کامل از داشته های خود در این تورنمنت برده و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند.

تیم کاله هفته اینده با ۴ تیم ایگ برتری بازی تدارکاتی خواهد داشت که هنوز نام تیم ها اعلام نشده است. [caption id="attachment_119627" align="aligncenter" width="1002"] کاله مازندران - شهرداری ارومیه ( پلی آف ۹۵ )[/caption]

تیم پیکان که امسال تغییرات زیادی داشته و دیگر از بازیکنانی مثل غفور، مسعود غلامی  و چند بازیکن ملی پوش دیگر را در ترکیب ندارد، برای هماهنگی  لازم در این فصل به ترکیه رفت. این تیم با حفظ سعید معروف، و به خدمت گرفتن دو بازیکن کلمبیایی و بلژیکی ترکیب تازه ای را در اختیار دارد. پیمان اکبری برای حضور قدرتمند در لیگ برتر تیم را به ترکیه برد تا با برپایی اردو در این کشور بازی های تدارکاتی انجام دهد تا به ترکیب ایده آل تیمش برسد. پیکان تا الان دو بازی انجام داده یکی با تیم پیانگو که این تیم سه بر یک از پیش رو برداشت و در بازی دوم در یک بازی نزدیک شاگردان اکبری ست های اول ،چهارم و پنجم را به ترتیب با نتایج ۲۵-،۲۵-۲۳ و ۱۵-۱۱ بردند و ست های دوم و سوم را با نتایچ مشابه ۲۵-۱۵ واگذار کردند . پیکان امروز در دیدار سوم به مصاف زراعت بانک خواهد رفت.

بازیهای تدارکاتی تیم های لیگ برتری در ایران هم در جریان است. در ابتدا و قبل از همه تیم ها، دو تیم شهرداری تبریز و شهرداری ارومیه در دو دیدار به مصاف هم رفتند. نتیجه بازی تدارکاتی اول دو تیم‌ تبریز و اورمیه دو بر دو شد و بازی با توافق سرمربی دو تیم خاتمه یافت. در بازی دوم ارومیه قدرتمند تر ظاهر شد و سه بر صفر تبریز را از پیش رو برداشت.

[caption id="attachment_119093" align="aligncenter" width="900"] شهرداری ارومیه - کاله مازندران - پلی آف ۹۵[/caption]

در ادامه بازی های تدارکاتی، تیم خاتم اردکان به ورامین رفت تا با تیم شهرداری این شهر مسابقه دهد. در اولین بازی، اردکانی ها سه بر دو از سد ورامینی ها گذشتند و در بازی دوم در یک مصاف راحت سه بر صفر ورامین را شکست دادند. تیم خاتم اردکان سایپا نیز مسابقه داد که سایپا با نتیجه سه بر دو پیروز شد.

[caption id="attachment_119498" align="aligncenter" width="900"] پیکان تهران - خاتم اردکان ( پلی آف لیگ برتر ۹۵)[/caption]

تیم سایپا که بازی های پیش فصل را با قدرت شروع کرده، ضمن پیروزی بر شهرداری ورامین در تورنومنت ۴ جانبه ترکیه و خاتم اردکان، با نتیجه سه بر دو بر حریف قدرتمند تمامی تیم های لیگ برتری یعنی بانک سرمایه چیره شد. این دو تیم از ساعت ۱۴ امروز به مصاف هم رفتند که نتیجه این تیم متعاقبا اعلام خواهد شد.