یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش٬ ویلفردو لئون دریافت‌کننده کوبایی باشگاه زنیت کازان روسیه٬ دو سال دیگر با پیراهن سرخ و سفید لهستان به میدان خواهد رفت.

تیم ملی لهستان هم‌اکنون خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی اروپا در لهستان آماده می‌کند. یاسک گاسپشک، رئیس فدراسیون والیبال لهستان پیش از آغاز رقابت‌ها از حضور لئون در سال ۲۰۱۹ با پیراهن عقاب‌های سرخ و سفید خبر داد. لئون که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی کوبا را دارد٬ از سال ۲۰۱۵ با ازدواج با یک دختر لهستانی٬ تابعیت این کشور را گرفت. روند تغییر تابعیت و اخذ مجوز حضور او در تیم ملی لهستان اندکی به طول انجامید٬ اما سرانجام انتظار به سر رسید و شیر شاه از تاریخ دقیق حضورش در لهستان مطلع شد.

رئیس فدراسیون لهستان در این خصوص توضیح داد: " به دلیل آن که از زمان کسب مجوز باید ۲ سال بگذرد٬ بنابراین لئون در مسابقات امسال ما را همراهی نمی‌کند. اما بطور قطع او در رقابت‌های یورو ۲۰۱۹ حضور خواهد داشت."

قطعا حضور چنین بازیکنی برای هر تیمی یک وزنه سنگین محسوب می‌شود و ارزش و اعتبار آن تیم را بالا می‌برد. فرناندو دی‌جیورجی٬ سرمربی تیم ملی لهستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و قطعا با آغوش باز از این بازیکن ۲۴ ساله استقبال خواهد کرد٬ اما در حال حاضر او می‌گوید که نمی‌تواند با این تفکر که لئون در تیمش حضور دارد به او فکر کند٬ هر زمانی که ویلفردو بتواند بازی لهستان بازی کند قطعا به او فکر خواهد کرد.

پانزدهمین دوره مسابقات جام واگنر هم‌اکنون در لهستان در حال برگزاری است و لئون به عنوان مهمان افتخاری در آنجا حضور خواهد داشت. او پیش از این یکبار و آنهم در مراسم خداحافظی زاگومنی٬ پیراهن تیم ملی لهستان را بر تن کرده بود.