پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

فاطمه زهرا سهیلی پور/ به گزارش اختصاصی آریاورزش، تیم رعد پدافند اصفهان در یک بازی جذاب و دیدنی در ارومیه، در بازی سوم مرحله نیمه نهایی پلی آف موفق به شکست تیم شهرداری جوان ارومیه شد و اصفهان پس چند سال دوری از لیگ برتر دوباره به عرصه سوپر لیگ بازگشت. در این راستا با سرمربی این تیم مصاحبه ای ترتیب دادیم که خواندنش خالی از لطف نیست. علی بهرامی نیا متولد شهر اصفهان است و از مربیان باسابقه والیبال استان که سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان کشورمان را نیز دارد، در سال ۹۴ به عنوان سرمربی تیم رعد پدافند معرفی شده است. همچنین وی در اردیبهشت سال ۸۷ موفق به کسب مدرک مربیگری سطح یک (کتگوری یک) فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در کنار مربیانی چون بای محمد دوجی، سعید رضایی و ۲۳ مربی دیگر شد. با هم این گفتگو را می خوانیم:

* تبریک میگم به فینال مسابقات لیگ دسته اول کشور رسیدید و  از آن مهم تر صعود به لیگ برتر. خودتون رو بیشتر برای خوانندگان ما معرفی میکنید.

** علی بهرامی نیا هستم سرمربی تیم رعد پدافند اصفهان. من عضو کوچکی از خانواده بزرگ والیبال هستم و در خانواده تمام والیبالی بزرگ شدم. از خانواده بهرامی نیا سه نفر پیراهن مقدس تیم ملی رو به تن کردیم. برادرم عضو تیم ملی جوانان در مسابقات ریاض عربستان بود. دخترم بهار الان با تیم ملی نوجوانان برای مسابقات آسیایی به چین سفر کرده و امروز خودم این افتخار را داشتم که سه دوره با تیم ملی بانوان سالهای ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶  مسابقات آسیایی حضور داشته باشم.

* از چه سالی مربیگری را شروع کردید؟

** من مدتی به عنوان بازیکن- مربی در تیم های مختلف حضور داشتم ولی فعالیت حرفه ای ام در لیگ دسته یک از سال ۸۶ با تیم آلومینیوم سازی اراک بوده است.

* تا به امروز مربی چه تیم هایی بودید؟

** آلومینیوم سازی اراک، شهرداری اراک و دوسال اخیر هم در خدمت رعد پدافند اصفهان بودم.

* برنامه و سیاست باشگاه برای تیمداری چه بوده؟

** هدف باشگاه این بوده که سربازی که والیبال بازی می کند و به عنوان سرباز قهرمان معرفی میشود در این راستا  بتوانند برای این جوانان فضایی را فراهم کنند که دوره خدمتشان را به جای اینکه از والیبال دور باشند در میادین والیبال به سر ببرند و هم برای سربازان و ورزشکاران خوب باشد و هم اینکه بتوانند در زمین والیبال خودشان را نمایان کنند. این فضا فراهم شد و امسال هم رعد پدافند ترکیبی از بازیکن – سرباز که اکثریت تیم را تشکیل می دادند به همراه تعداد اندکی از والیبالیست های آزاد،  این تیم راهی مسابقات شد.

* اگر تیم رعد بتواند اسپانسر بگیرد برای لیگ برتر بازیکن جدیدی را به خدمت خواهید گرفت؟

** لیگ امسال والیبال ما متاثر شده بود از مسائل مالی که بازیکنان قراردادشان را نمی توانستند به موقع بگیرند و شاید اصلا پرداختی نداشتیم. در لیگ دسته یک هم مثل لیگ برتر ما شاهد این مسئله بودیم. متاسفانه چند سالی هست که جامعه والیبال اصفهان از لیگ برتر دور بوده و امیدواریم که بتوانیم اسپانسر خوبی رو جذب کنیم که سال آینده با اطمینان خاطر در این مسابقات شرکت کنیم. شاید الان زود باشد برای اینکه وارد این حوزه بشویم. چون بعد از مسابقه فینال مطمئنا یک نشستی با مدیر عامل باشگاه خواهیم داشت. ببینیم نقطه نظرات ایشان چه هست. محور اهدافشان را چگونه ترسیم خواهد کرد. آیا در لیگ برتر خودشان تمایل ۱۰۰% برای تیمداری دارند و آیا می توانند اسپانسری جذب کنند که بتوانند مسائل مالی را پوشش دهند. فکر می کنم کمی الان زود باشد که بخواهیم در مورد یارگیری صحبت کنیم.

* مدیریت باشگاه چگونه بوده است؟

** همین طور که در صحبت های قبلی ام عرض کردم متاسفانه تیم ها بنیه مالی کمی دارند و متاسفم که بگویم در اصفهان به جامعه والیبال هیچ ارگانی به عنوان اسپانسر کمک نکرد و تیم ما خیلی کم بضاعت بود. برای بازی اول که به ارومیه سفر کردیم با اتوبوسی که باشگاه در اختیار ما گذاشت با آن برف سنگینی که باریده بود ۲۶ ساعت طول کشید تا رسیدیم به شهر ارومیه و این خستگی راه می توانم بگم عاملی بود که ما بازی اول را نتوانستیم خوب ارائه کنیم. ست اول ۲۵-۲۳، ست دوم ۳۶-۳۴ تمام شد و متاسفانه بازی را ۳-۱ واگذار کردیم. به دلیل مشکلات مالی که داشتیم در این دوساله می توانم بگویم که کمتر از ۱۵% نفراتی که قرارداد مالی داشتند پول خود را گرفتند.

* پیش بینی شما از بازی فینال چه خواهد بود؟

** به نظرم دو تیم  هیجان منفی نخواهند داشت. چون به نوعی می توانم بگویم که فینال مسابقات در همین مسابقات اخیری بود که انجام دادیم. ما در ارومیه و قزوین در شهر خودش. آن بازی خیلی مهم بود. مطمئنا حالا که هر دو تیم موانع متعدد رو پشت سر گذاشتند می روند برای اینکه با کاپ قهرمانی برگردند. ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم و دوست داریم که به جام قهرمانی برسیم. اما از نظر روانی فکر کنم برای هر دو تیم راحت تر از بازی سوم باشد که منجر به صعود به فینال و لیگ برتر شد.

* و حرف آخر؟

** امیدوارم که وضعیت مالی کشور به گونه ای بشود که ورزشکاران و بازیکنانی که در آمدشان از این قراردادهای مالی سپری میشود و زندگی شان از این راه تامین میشود بتوانند به حق و حقوق خودشان برسند و از آریاورزش بابت این مصاحبه سپاسگزارم.