به گزارش آریاورزش فریبا صادقی درباره تیم ملی دختران جوان گفت: به دلیل این که تاریخ دقیق مسابقه‌های قهرمانی آسیا هنوز مشخص نشده است خیلی اطلاعات زیادی درباره این که برنامه اصلی چیست، نمی‌توانم بگویم و فقط درباره آمادگی عمومی تیم می‌توان صحبت کرد. تلاش ما این است نیمه اول آبان برنامه‌های تیم ملی دختران را آغاز کنیم. ابتدا باید یک تست ورودی بگیریم و بعد از این که کنفدراسیون والیبال آسیا تاریخ دقیق را اعلام کرد، برنامه‌ دقیق‌مان را می‌گوییم.

فریبا صادقی درباره مشکلات اصلی تیم ملی نیز گفت: همان طور که گفتم تاریخ دقیق مسابقه‌ها مشخص نیست به همین دلیل برنامه‌های تیم کاملا مشخص نیست و ما نمی‌دانیم برنامه‌های تیم را دقیقا از چه زمانی آغاز می‌کنیم. مشکل دیگر هم این است که بازیکنان در حال تحصیل هستند و از این بابت مشکل است که بتوان هماهنگی را برای حضور آنها در اردو ایجاد کرد.

فریبا صادقی در ادامه افزود: این مشکل همیشه در تیم‌های ملی وجود داشته و تا الان هم حرکت قوی برای حل این مشکل ندیدم اما از وقتی میرسپاسی روی کار آمده‌، بر این مسئله اصرار دارد که این مشکل حل و تمرین‌ها آغاز شود. حتی او پیگیر است که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش مشکل تحصیل بازیکنان برطرف شود. در واقع او شخصا پیگیر این ماجراست و امیدوارم نایب رییس جدید بتواند حرکتی که سال‌ها قرار است اتفاق بیفتد را عملی کند.

[caption id="attachment_45730" align="aligncenter" width="499"]فریبا صادقی فریبا صادقی[/caption]

فریبا صادقی درباره نحوه گزینش بازیکنان اظهار کرد: بازیکنانی که سال گذشته در نوجوانان به اردوها دعوت می‌شدند را به اردوی تیم ملی جوانان فرامی‌خوانیم و منتخبان مسابقه‌های قهرمانی کشور را هم دعوت می‌کنیم و با اردوی چند روزه گزینش لازم را انجام می‌دهیم.

فریبا صادقی سرمربی تیم ملی دختران جوان با تاکید بر این که اردوهای تیم‌های ملی نباید کامل قطع شود، تصریح کرد: خانم میرسپاسی تاکید زیادی دارد که به نوجوانان توجه زیادی شود و حتی از مربی خارجی هم قرار است، بهره گرفته شود که اگر این اتفاق بیفتد خوب است. در واقع یکی از علت‌های مردد بودن من برای پذیرش سرمربی‌گری تیم ملی این بود که از سال گذشته در تیم نوجوانان و جوانان اعزامی نداشتیم در حالی که اردوها یک بار در ماه باید برگزار شود.

فریبا صادقی در ادامه افزود: متاسفانه این اتفاق رخ نداد. با این کار نه تنها پیشرفت نمی‌کنیم که در جا می‌زنیم و به عقب برمی‌گردیم. همه دوست دارند ما جزو ۸ تیم برتر آسیا باشیم اما با این شیوه تمرینی امکان‌پذیر نیست و فقط می‌توانیم در جام باشگاه‌های آسیا حاضر باشیم. امیدوارم با حضور میرسپاسی و پیگیری‌های او فدراسیون هم حمایت لازم را انجام بدهد و به نتیجه برسیم.

[caption id="attachment_12207" align="aligncenter" width="800"]فریبا صادقی فریبا صادقی[/caption]

فریبا صادقی درباره حضور مربی خارجی در کادر فنی تیم ملی نوجوانان گفت: این تصمیم بسیار خوبی است که فدراسیون گرفته به خصوص این که قرار است این مربی را برای تیم‌های نوجوانان بیاورند و با این کار جریان متفاوت می‌شود. با چند گزینه هم مذاکره‌ها صورت گرفته است و فدراسیون اعلام کرده تا زمانی که مربی موافقت خود را اعلام نکند، نام او اعلام نمی‌شود.

فریبا صادقی سرمربی تیم ملی دختران جوان در ادامه گفت: بحث و هدف اصلی ما پایه است و می‌خواهیم بازیکنان باتکنیک پرورش دهیم. مهم نیست که برای تیم ملی یک مربی بزرگ بیاوریم؛ چرا که بحث ما قهرمانی نیست و برای پیشرفت تلاش می‌کنیم و همین برای ما کفایت می‌کند.

فریبا صادقی در پایان گفت: در لیگ برتر امسال هم همراه تیم ذوب‌آهن هستم. تمرین‌های تیم هم حدود سه ماه است که آغاز شده و با توجه به این که بازیکنان در تیم‌ها پخش نشده‌اند، پیش‌بینی سخت شده است.

[caption id="attachment_12263" align="alignnone" width="800"]فریبا صادقی فریبا صادقی[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از ایسنا[/tooltip]