به گزارش آریاورزش، به نظر می‌رسد مدیربرنامه‌های ویلفردو لئون ، ستاره کوبایی تیم والیبال زنیت کازان روسیه به شدت در تلاش است تا موضوع تبعیت لهستانی این بازیکن را از ژانویه ۲۰۱۶ به صورت رسمی‌تر پیگیری کند.

این در حالی است که باتوجه به پیگیری‌های قبلی هنوز به طور کامل مشخص نشده است که این بازیکن قدرتمند لهستانی اجازه دارد با لباس تیم ملی لهستان به میدان برود یا خیر؟

[caption id="attachment_15881" align="aligncenter" width="788"]ویلفردو لئون ویلفردو لئون[/caption]

پرتیراژترین روزنامه لهستانی‌زبان جهان، گزارشی بر اساس جزییات این تغییر تابعیت منتشر کرده است و مدعی شده توپ هنوز در زمین فدراسیون والیبال کوبا است و لئون باید همچنان برای تغییر تابعیت خود تلاش کند.

آندری گریپ، مدیربرنامه های ویلفردو لئون، تصمیم دارد که از آغاز ژانویه سال ۲۰۱۶ موضوع تغییر تابعیت این بازیکن را پیگیری کند: از آنجایی که ژانویه ۲۰۱۶ مصادف با دومین سال پیگیری‌های من در این موضوع است ، باید منتظر ماند تا با درخواست مجدد از سوی ما نامه نهایی تصمیم گیری تیم مسئله به دست لئون برسد.

[caption id="attachment_15887" align="aligncenter" width="800"]ویلفردو لئون ویلفردو لئون[/caption]

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد کوبایی‌ها با این موضوع مشکلی ندارند با این حال ما در تلاشیم که از طریق اعضای آمریکایی در فدراسیون جهانی والیبال FIVB این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنیم و از آن‌ها در خواست کنیم که در تسهیل کردن این راه به ما کمک کرده و مانع رخ دادن این اتفاق نشوند.

ویلفردو لئون چندین بار در مصاحبه‌های مختلف عنوان کرده است که بسیار علاقه‌مند به حضور در تیم ملی لهستان است. حال باید منتظر ماند و دید آیا مسئله لئون تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک اروپا که در برلین برگزار خواهد شدف حل خواهد شد یا خیر.

[caption id="attachment_15884" align="aligncenter" width="850"]ویلفردو لئون ویلفردو لئون[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان[/tooltip]