یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

📝 به گزارش اختصاصی آریاورزش ، در روز دوم مرحله نهایی مسابقات جایزه بزرگ والیبال بانوان ۲۰۱۶ که از ساعت ۱۲:۳۰ امروز در بانکوک تایلند آغاز شد، در دیدار اول این مسابقات تیم‌های بانوان هلند و چین در حالی به مصاف هم رفتند که هرنان گونزالو از آرژانتین به عنوان داور اول قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت، این دیدار تماشایی و جذاب در نهایت با برتری ۳-۲ یاران جیوانی گوئیدتی در تیم هلند طبق روند امتیازگیری زیر خاتمه یافت :

[event_results 89638]

grand-prix-netherlands-china-26

گزارش بازی: 

بازی در ست نخست با تقابل نزدیک تیم‌ها شروع شد و حملات سرعتی چینی‌ها در مقابل حملات قدرتی و کلاسیک هلندی‌ها جدال بسیار تماشایی را در سالن شهر بانکوک تایلند به وجود آورده بوده است، در مواقعی از ست هلندی‌ها پیش بودند و در مواقعی هم چینی‌ها. درخشش مدافعین میانی چین، سورمه‌ای پوشان هلند را در امتیاز ۱۹-۲۳ چهار پوئن عقب انداخت، اما این پایان کار نبود و درخشش اسلویتس کار را در امتیاز ۲۳ به تساوی کشاند ، بازی به اوج هیجان رسیده بود و می‌شد استرس را در چهره بازیکنان هر ۲ تیم به وضح دید تا اینکه نهایتا شیانگو گونگ بار دیگر در خط دفاعی چین درخشید و این ست در نهایت با برتری ۲۳-۲۵ چین به اتمام رسید.

grand-prix-netherlands-china-8

بازی در ست دوم بر خلاف ست نخست خیلی یکطرفه آغاز شد و هلندی‌ها که از شسکت در ست قبلی درس بزرگی بودند و با آنالیز خوبی که از حملات سرعتی چینی‌ها کرده بودند این ست را ۲۵-۱۴ از آن خود کردند. ست سوم اما به مانند ست نخست بازی بسیار نزدیک آغاز شد و چینی‌ها بعد از تکنیکال تایم نخست باز هم توانستند کنترل بازی را در اختیار بگیرند و عملکرد عالی هیو و گونگ این ست را نیز با برتری ۱۹-۲۵ به نفع نماینده آسیا رقم زد.

grand-prix-netherlands-china-21

ست چهارم این بازی که برای هلندی‌ها ست مرگ و زندگی به حساب می‌آمد با حساسیت بسیار بالایی شروع شد و سورمه‌ای‌پوشان سرزمین گل لاله هر چه که در توان گذاشتند، به خصوص دی کرایوف و استینبرخن در کنار اسلویتس مثلثی آتشین به وجود آورده بودند که دیوار دفاعی چین را به شدت دچار تزلزل کرده بودند، هلند این ست را هم با درخشش این ۳ ستاره خود ۲۵-۲۰  از آن خود کرد تا کار به ست پنجم کشید.

grand-prix-netherlands-china-17

ست حساس و تماشایی پنجم با برتری قاطعانه هلندی‌ها در دفاع روی تور آغاز شد و شاگردان آن جیاجی در تیم چین ۱-۵ از حریف عقب افتادند. چینی‌ها که به نوعی خود سرآمد دفاع روی تور هستند به شدت شوکه شده بودند و همین امر باعث شد تا هلندی‌ها از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را بکنند و درخشش اسلویتس بار دیگر برای بلای جان چین شد تا این ست در نهایت با نتیجه ۱۵-۸ به نفع هلند خاتمه یابد و این برتری ۳-۲ امید هلندی‌ها را برای صعود به جمع ۴ تیم مرحله نهایی همچنان زنده نگه داشت.

grand-prix-netherlands-china-22

بهترین‌های بازی:

[caption id="attachment_89947" align="aligncenter" width="493"]لونک اسلویتس لونک اسلویتس[/caption]

در پایان این مسابقه لونک اسلویتِس، از هلند با ۳۱ امتیاز بهترین بازیکن بازی شد و شیانگو گونگ از چین با کسب ۲۱ امتیاز، بهترین بازیکن مسابقه شد.

برنامه مسابقات گروه : 

[event_blocks id="89643" title="" team="0" league="7133" season="0" venue="0" status="any" date="default" number="3" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

وضعیت جدول رده‌بندی :

[league_table id="46975" title="" number="3" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]

grand-prix-netherlands-china-12