به گزارش آریاورزش،  همه چیز از حضور مایدا چیچیچ در ایران شروع شد؛ حاشیه‌ها، توهین‌ها، علنی شدن اختلافات نایب‌رئیس بانوان با چند مربی و همه همه فقط چند روز بعد از شروع به کار این مربی اهل اسلوونی علنی شد. بعد از امضای قرارداد با مایدا، سیما صدیقی و فریبا سلیمانی که سال‌ها سابقه فعالیت در تیم ملی را داشتند به عنوان مربی و سرپرست کارشان را در کنار مایدا آغاز کردند، اما بعد از گذشت چند جلسه از تمرینات هر دو استعفا کردند تا اتفاقات جدیدی در تیم ملی رخ دهد. البته سیما صدیقی دلیل استعفایش را مسائل خانوادگی و شخصی اعلام کرد، اما صحبت‌های ضد و نقیض زهره میرسپاسی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال در رادیو باعث شد تا سلیمانی هم پشت خط آمده و ناگفتنی‌ها را بگوید.

GAZ-FARS-WOMEN-23

در حالی که میرسپاسی دلیل استعفای سلیمانی را سختی کار (!) عنوان کرده بود، اما وی در گفت‌وگویی که داشت از فعالیت ۲۰ ساله‌اش در ورزش گفت و اینکه به دلیل توهین‌هایی که از سوی سرمربی تیم ملی شنیده، ترجیح داد تا دیگر در این عرصه فعالیتی نداشته باشد.

سلیمانی در گفت‌وگوهایی که داشت در این باره گفته بود: زندگی‌ام را برای والیبال و تیم ملی گذاشتم، اما مایدا اجازه نمی‌داد با بازیکنان ارتباط بگیریم و دست من هم بسته بود. او خودش همه کارها را به تنهایی انجام می‌دهد. احساس کردم دیگر نباید باشم، گفتم اگر بمانم به ایرانی بودنم توهین می‌شود و ایرانی‌ها به هر قیمتی هر کاری نمی‌کنند.

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون هم در این باره گفت: بانوان خودشان مستقل هستند و باید کارشان را خودشان انجام دهند. اگر آنها از ما درخواست کمک داشته باشند به موضوع ورود می‌کنیم.

  •  دستیاری یک تیم باشگاهی تنها رزومه مربیگری مایدا

مایدا چیچیچ در سال ۱۹۸۹ به صورت حرفه‌ای فعالیتش را به عنوان یک بازیکن آغاز کرد و دوران بازیگری وی تا سال ۲۰۰۴ ادامه داشته است. وی در صربستان با یک مربی ایتالیایی به نام لوئیجیا چیاوونا در تیم باشگاهی به عنوان دستیار کار می‌کرده و قبل از آمدن به ایران نیز شانس خود را با چند کشور امتحان کرد و در نهایت وقتی به نتیجه نرسید به درخواست ایران پاسخ مثبت داد. مایدا چیچیچ از سال ۲۰۰۶ تا الان مربی خصوصی گروهی بوده که در زمینه بدنسازی فعالیت می‌کرده است. وی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نیز در گروهی به نام XanGo که شرکتی در حوزه سلامت و تغذیه بوده، فعالیت داشت.neshast-woman-9

  • فعالیت یک ساله نایب‌رئیس بدون نقطه مثبت

زهره میرسپاسی از ۲۲ فروردین سال ۹۴ به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال معرفی شد، شخصی رسانه‌ای که فعالیتش بیشتر در این بخش متمرکز بوده و سابقه مدیریت در هیچ فدراسیونی نداشت. وی به پیشنهاد رباب شهریان به فدراسیون والیبال آمد.

میرسپاسی با ورودش به فدراسیون خیلی از والیبالی‌ها را شوکه کرد، اما با وعده و وعیدهایی که داد خیلی‌ها به بهبود شرایط بانوان امیدوار شدند، اما از زمان حضور وی تاکنون هیچ فعالیت مثبتی در کارنامه‌اش به ثبت نرسیده است. شاید از نظر برخی جذب مربی خارجی و همین طور ساخت یک سالن و خوابگاه برای بانوان والیبالیست نقطه مثبتی برای میرسپاسی به شمار بیاید، اما نکته اینجاست که برای جذب مربی خارجی محمود افشاردوست به عنوان دبیر فدراسیون وارد مذاکره شد و میرسپاسی هیچ نقشی در انتخاب وی نداشت. وی حتی زمانی که از سوی خبرنگاران با سوالی در این خصوص مواجه می‌شد می گفت بهتر است در این باره از افشاردوست بپرسید! در خصوص ساخت مجموعه آزادی هم باید به این موضوع اشاره کرد که از مدت‌های قبل این برنامه در دستور کار داورزنی رئیس فدراسیون قرار داشت.

neshast-woman-13

  •  درگیری‌های داخلی مانعی برای پیشرفت بانوان

تیم ملی والیبال بانوان کمتر از ۴ ماه دیگر مسابقات AVC CUP را پیش رو دارد، اما با حاشیه‌هایی که به وجود آمده تمرکز لازم در بین بازیکنان هم از دست رفته است. بیشتر بازیکنانی که در تیم ملی هستند سال‌ها با مستعفیان کار کرده‌اند، اما در شرایط حاضر مشخص نیست برنامه‌ها به چه صورت پیش می‌رود. تیم ملی ایران در حال حاضر نه مربی دارد و نه سرپرست، این در حالی است که باید برای مسابقات آسیایی آماده شود که شهریورماه به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود.

مدیریت ضعیف میرسپاسی در فدراسیون والیبال باعث ایجاد این حاشیه‌ها شد به طوری که مربیان بزرگ ایرانی فرار را به قرار ترجیح دادند. البته حاشیه‌هایی که در بخش بانوان ایجاد شده به اینجا خلاصه نمی‌شود و میرسپاسی در ابتدای ورودش به فدراسیون در همراهی با تیم ملی بزرگسالان در سفر به چین با بدنساز تیم ملی درگیر شد، اگرچه این درگیری هیچ وقت از سوی رسانه‌ها مطرح نشد تا حاشیه‌ای دامن تیم ملی را فرا نگیرد.

تمرینات تیم ملی والیبال بانوان (۱۸ اردیبهشت ۹۵)

فدراسیون والیبال یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌های ایران به شمار می‌رود و تیم ملی مردان نیز با کسب سهمیه المپیک، تاریخ ساز شد، اما در بخش بانوان این تیم عملکرد مناسبی نداشته و هیچ وقت نتوانسته از هفتم و یا هشتمی آسیا رتبه بهتری را کسب کند، این در حالی است که تمامی امکانات و شرایط مالی این فدراسیون نسبت به دیگر فدراسیون‌ها بهتر است، اما حاشیه‌ها و درگیری‌هایی که در بخش بانوان وجود داشته، باعث شد تا هیچ وقت پیشرفتی را در این بخش شاهد نباشیم.

فدراسیون والیبال جزو معدود فدراسیون‌هایی است که نایب‌رئیسان زیادی داشته، اما خیلی از آنها نتوانستند مدت زیادی دوام بیاورند، در حالی که داورزنی یکی از مدیران موفق ورزش کشور به شمار می‌رود و حالا از سوی وزارت ورزش به عنوان یک نمونه فرد موفق بارها مورد تمجید وزیر و معاونانش قرار دارد. با حضور چنین فردی این انتظار وجود دارد در بخش بانوان نیز بازنگری‌هایی صورت بگیرد تا شاهد موفقیت روزافزون والیبالیست‌ها در عرصه بین‌المللی باشیم.

[su_animate][su_animate][su_animate][su_animate type="fadeInLeft" duration="0" delay="0.5"][su_tooltip style="bootstrap" position="north" rounded="yes" size="4" content=": منبع مطلب " close="no"]برگرفته از فارس [/su_tooltip][/su_animate]neshast-woman-5