به گزارش آریاورزش، خبر ساده بود؛ فریبا سلیمانی سرپرست تیم ملی والیبال استعفا داد. آن هم بعد از بد رفتاری مایدا در حضور بازیکنان. استعفایی که این‌بار محمدرضا داورزنی آن را قبول کرد. البته بعداز صحبت با مایدا. فریبا سلیمانی درباره استعفایش می‌گوید: «سه‌بار استعفا دادم. بار اول استعفایم را به میرسپاسی نایب رئیس بانوان دادم اما موافقت نکرد، بار دوم نامه‌ام را به داورزنی دادم قبول نکرد اما با استعفای سومم موافقت شد. من برای حفظ شخصیت و هویتم از سمتم در تیم ملی والیبال بانوان استعفا دادم.»

یک روز بعداز جدایی سلیمانی، ماندانا مطیعی عضو کمیته داوران فدراسیون به کادر تیم اضافه شد. کسی که ظاهرا قرار است مترجم تیم باشد و به درخواست سرمربی صربستانی سرپرست شود. درحالی که قبل از این مایدا پیشنهاد داشتن مترجم کنار تیم را رد می‌کرد. البته حضور ماندانا مطیعی بعداز کناره‌گیری که ارتباط خوبی با زهره میرسپاسی نایب رئیس فدراسیون والیبال و مایدا دارد، این شائبه را به وجود آورده که نمی‌خواستند سلیمانی بماند تا مترجم سرپرست جدید تیم هم بشود.

تمرینات تیم ملی والیبال بانوان (۱۸ اردیبهشت ۹۵)  

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال که کنار تیم ملی در ژاپن به‌سر می‌برد، می‌گوید: «من ژاپن هستم و نمی‌دانم مایدا چه خواسته و چه نخواسته است. ولی مربیانی که کنار مایدا هستند انگلیسی صحبت می‌کنند و مشکلی ندارند. زبان والیبال زبان مشخصی است. البته من نمی‌دانم سرمربی تیم دختران درخواست مترجم داده است یا نه. حتما با میرسپاسی صحبت کرده است. موضوع بانوان مربوط به خودشان است. جایی که نتوانند مشکلات را حل کنند ما وارد می‌شویم.» او هم معتقد است سرمربی نمی‌تواند سرپرست را انتخاب کند: «قاعدتا سرمربی نمی‌تواند بگوید چه کسی سرپرست باشد. حتی سرمربیان ایرانی هم نمی‌گویند، چه برسد به خارجی‌ها که افراد را نمی‌شناسند. احتمالا این موضوع پیش بیاید به او افراد را معرفی می‌کنند. نمی‌دانم. اطلاع ندارم کسی را به مایدا معرفی کرده‌اند یا نه.

مطیعی یک‌سالی در فدراسیون کار کرده و شاید بتواند کمک کند. او اما داور فعال است و باید بیشتر روی او فکر می‌شد.» افشار‌دوست درباره بررسی این قضیه با رئیس فدراسیون در ژاپن می‌گوید: «ما یا بانوان داریم یا نداریم. اگر قرار باشد همه مسائل را ما تصمیم‌گیری کنیم کمی کار سخت می‌شود. اما اگر قرار باشد همه تصمیمات را خودشان بگیرند به خاطر کم تجربگی در والیبال و مدیریت شاید اشتباه داشته باشند.

woman1

حتما داورزنی رئیس فدراسیون این موضوع را تائید کرده و حرفش فصل‌الخطاب است و ما نمی‌توانیم روی حرف او حرفی بزنیم. اما مشورت بخواهد من نظر می‌دهم. شاید نظرات من متفاوت با این اتفاقات باشد، ممکن است موافق باشد. نمی‌دانم، بررسی کنیم یانه. نظر داورزنی مهم است.»

او این مسائل را حاشیه می‌داند: «اینها همه حاشیه است. اصرار ما برای کار شخص خاصی در این حوزه که امتحانش را پس داده درست نیست. باید عمیق‌تر فکر کنیم. باید به منافع ملی نگاه کنیم تا همان اتفاقات والیبال مردان برای بانوان تکرار شود. در بخش بانوان باید از منم بودن‌ها و نگاه شخصی دوری کنند تا پیشرفت حاصل شود.»

[su_animate][su_animate][su_animate][su_animate type="fadeInLeft" duration="0" delay="0.5"][su_tooltip style="bootstrap" position="north" rounded="yes" size="4" content=": منبع مطلب  " close="no"]  برگرفته از روزنامه جام جم [/su_tooltip][/su_animate]

تمرینات تیم ملی والیبال بانوان (۱۸ اردیبهشت ۹۵)