به گزارش اختصاصی آریاورزش ، از سری رقابتهای انتخابی والیبال المپیک بانوان ۲۰۱۶ و در روز پنجم این رقابتها تیم‌های کره حنوبی و پرو با قضاوت پاتریشیا رولف از امریکا در سالن متروپولیتن شهر توکیو به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب در نهایت با برتری ۳-۱ زنان کره جنوبی به سرانجام رسید :

[event_results 75338]

در پایان این مسابقه آنجلا لویا از پرو با کسب ۲۳ امتیاز بهترین بازیکن میدان شد و کیم یون کونگ از کره‌جنوبی نیز با کسب ۱۹ تیم امتیاز برای تیمش بهترین بازیکن کره‌ای‌ها بود.

women-qualifier-korea-peru-6

نتایج تیم کره جنوبی تا به این لحظه 

[event_list id="76652" title="" team="75287" league="6886" season="0" venue="0" status="default" date="default" number="7" order="default" columns="event,teams,time,article" show_all_events_link="0" align="none"]

وضعیت تیم کره جنوبی در جدول و بازی آینده 

تیم کره با این نتیجه به چهارمین برد خود در این رقابت‌ها دست یافت و با ۴ برد و ۱ باخت و ۱۲ امتیاز به دلیل معدل ست‌شماری پایین‌تر نسبت به هلند در جایگاه دوم قرار گرفت. بانوان سرزمین چوسون باید در دیدار بعدی خود از ساعت ۵:۴۰ بامداد فردا به مصاف تایلند بروند و در صورت برتری در این مسابقه می‌توانند جواز صعود به المپیک را کسب کنند، نتیجه‌ای که چندان هم دور از دسترس نیست چون کره‌ای‌ها در ترکیب خود از بازیکنی به نام کیم یون کونگ بهره می‌برند که در پست خود یکی از بهترین‌های تاریخ والیبال بانوان جهان است.

women-qualifier-korea-peru-3

نتایج تیم پرو تا به این لحظه 

[event_list id="76652" title="" team="75282" league="6886" season="0" venue="0" status="default" date="default" number="7" order="default" columns="event,teams,time,article" show_all_events_link="0" align="none"]

وضعیت تیم پرو در جدول و بازی آینده

پرویی‌ها هم با این نتیجه متحمل سومین شکست خود شدند و با ۲ برد و ۳ باخت و ۶ امتیاز در مکان پنجم جدول قرار گرفتند. بانوان سرزمین اینکاها باید در بازی بعدی خود از ساعت ۱۱:۱۰ فردا به مصاف صدرنشین جدول یعنی تیم نارنجی‌پوش هلند بروند و در صورتی که این بازی را با هر نتیجه‌ای واگذار کنند باید با المپیک ریو خداحافظی کنند.

women-qualifier-korea-peru-4

نتیجه‌ای که دو تیم امروز در این بازی به دست آوردند جدول رده‌بندی را در ۲ روز مانده به پایان رقابت‌ها به ترتیب زیر درآورد :

[league_table id="76663" title="" number="8" columns="p,w,l,pts,setratio,pw,pl,ratio" show_team_logo="1" show_full_table_link="0" align="none"]