یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ٬ باشگاه بلوگوری بلگرود روسیه اطلاعات مهمی را در مورد لیست فصل آینده اش اعلام کرد. اول اینکه این باشگاه با دو بازیکن به نام های ماکسیم ژیگالوف و یان ییریشچینکو به توافق رسید.

ژیگالوف در حقیقت بازگشتی دوباره به این تیم خواهد داشت. چرا که او تقریبا سراسر زندگی حرفه ایش را در باشگاه بلوگوری سپری کرد ٬ تا اینکه تابستان گذشته به تیم کوزباس کیمِرُوو پیوست و فصل قبل یکی از امتیازآورترین بازیکنان در سوپر لیگ روسیه بود. همین نکته برای بلوگوری کافی است تا قطر پاسورش را به خانه برگرداند.

ییرشچینکو دیگر بازیکنی است که بلوگوری با او به توافق رسید. وی فصل قبل را در گازپروم یوگرا توپ میزد و همراه با این تیم به فینال جام کنفدراسیون والیبال اروپا (CEV CUP) رسید . این تورنمنت هر ساله در اروپا برگزار میشود و دومین تورنمنت معتبر اروپایی بعد از لیگ قهرمانان اروپا محسوب میشود.

اما نکته مهم دیگر این است که گئورگی گروزر چکش کوبنده تیم ملی آلمان که سابقه بازی در بلوگوری را نیز داشت ٬ فصل قبل را در لیگ کره جنوبی توپ میزد. این ستاره آلمانی در بازار نقل و انتقالات امسال با پیشنهادات بسیاری از والیبال اروپا و آسیا نظیر روسیه ٬ لهستان و چین مواجه بود. پیش از این باشگاه بلوگوری بلگرود به توافق نسبی با این بازیکن رسیده بود ٬ اما آن طور که شنیده میشود باشگاه بلوگوری طی یک توافق دو طرفه قراردادش را با او فسخ کرد تا گروزر پس از فاکوندو کونته آرژانتینی دومین ستاره ای باشد که به باشگاه متمول شانگهای چین می پیوندد . کونته پس از جدایی از اسکرا بلهاتوف عنوان کرده بود که به هیچ عنوان به دلیل مسائل مالی باشگاه را ترک نکرده ام ٬ تنها متوجه شدم که اهداف من با باشگاه متفاوت است.

گفتنی است باشگاه بلوگوری بلگرود در وبسایت رسمی خود اعلام کرده که امسال سیاست باشگاه بیشتر جذب بازیکنان بومی است.

[caption id="attachment_77260" align="alignnone" width="864"]فاکوندو کونته فاکوندو کونته[/caption]