یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، فینال رقابتهای لیگ قهرمانان والیبال اروپا در حالی از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در سالن ۱۵ هزارنفری تارون آرنای شهر کراکوف برگزار می‌گردد که ۲ تیم زنیت کازان روسیه و ترنتینوی ایتالیا باید در این دیدار به مصاف یکدیگر بروند. با آریاورزش همراه باشید تا نگاهی به وضعیت ۲ تیم قبل از آغاز مقایسه بیاندازیم دازیم :

تیم ترنتینو دیاتک ایتالیا :

پنج سال پیش، تیم ترنتینو، هت تریکی از عنوانها را در “دوران طلایی” به دست آورد که شامل  قهرمانی لیگ ایتالیا ، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان می‌شد. آنها این قهرمانی در لیگ قهرمانان را با از پیش رو برداشتن ۳-۱ زنیت کازان در برابر طرفداران به وجد آمده در سالن پالا اوندا در بولزانو بدست آوردند و آن سال (۲۰۱۱) با سه عنوان پی در پی قهرمانی لیگ ایتالیا ، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان ، رکوردی بی سابقه از خود به جای گذاشتند که تا به امروز نیز این رکورد پابرجاست.

۱۲۹۱۲۴۷۵_۲۶۱۵۶۵۳۱۷۵۲۲۹۷۶_۱۹۳۶۷۴۲۸۳۲_n

زنیت کازان روسیه:  جشن پیروزی ترنتینو در لیگ ۲۰۱۱ قهرمانان اروپا دیری نپایید چرا که یک سال بعد زنیت کازان در مرحله نیمه نهایی، ایتالیایی‌ها را با نتیجه ای مشابه شکست داد تا ناوگان روسیه در مرحله فینال، در بازی ای دراماتیک در مقابل میزبانآن دوره از رقابت ها یعنی اسکرا بلهاتوف لهستان، مدال طلای لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۲ را تصاحب کند. تیم های روسیه ای حکمرانی خود را بر لیگ قهرمانان والیبال اروپا با چهار قهرمانی متوالی تیم های خود نشان داده اند که سهم هر کدام از تیم ها بدینگونه بوده است: زنیت کازان (۲۰۱۲،۲۰۱۵)، لوکوموتیو (۲۰۱۳) و بلگوری بلگرود (۲۰۱۴).

۱۳۰۴۸۰۱۲_۱۳۳۷۳۰۶۳۸۹۶۱۸۷۳۸_۶۹۵۸۲۵۶۰۱۱۵۴۹۷۷۳۳۱۱_o

سابقه دیدارهای تیم های روسی و ایتالیایی:

مرحله نهایی بازی ها که امروز در ورزشگاه تارون برگزار می شود، ششمین رویارویی تیم های ایتالیایی و روسی برای تصاحب عنوان قهرمانی از زمان تاسیس رقابت های لیگ قهرمانان والیبال اروپا از فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱ می باشد. ترنتینو در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به ترتیب تیم های دینامو مسکو و زنیت کازان را در فینال شکست داد درحالیکه زنیت در سال ۲۰۰۸ دست بالاتر را در برابر کوپرا پیاچنزا داشت. دو فینال دیگر ایتالیایی – روسی در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۳ انجام گرفت که تیم های لوکوموتیو بلگورود و لوکوموتیو نووی سیبریسک فرمانروایی خود را بر رقبای خود، کراکول مودنا و بری برانکا لانوتی چونه ئو، تحمیل کردند.

۱۲۹۸۵۵۷۵_۱۳۳۷۳۵۷۹۶۶۲۸۰۲۴۷_۵۲۹۶۱۶۹۲۰۲۵۵۰۲۸۹۹۱۳_n