یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ، از چهارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان والیبال اروپا از ساعت ۱۹ عصر امروز تیم‌های آسه‌کو رسوویای لهستان و زنیت کازان روسیه در تارون آرنای کراکوف به مصاف هم رفتند که این دیدار تماشایی و پرهیجان که در حضور بیش از ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد در نهایت با برتری ۳-۱ شاگردان آلکنو طبق روند امتیازگیری زیر به پایان رسید :

[event_results 70657]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="52840,66862"] القاب تیم‌ها و ستارگان آن‌ها :  آسه‌کو رسوویا ژشوف لهستان ( لقب >> سفید و قرمزهای ژشوف ) [gallery link="file" size="medium" ids="52845,52855,52851,52847,52852,52850"] زنیت کازان ( لقب >> کهکشانی‌ها )  [gallery link="file" size="medium" ids="51994,51998,51995,51989,51987,52008,51988,52009,52010"]

ست اول

بازی با درخشش بازیکنان تیم میزبان در میان تشویق‌های بی‌نظیر تماشاگران آغاز شد و یاران کوال از همان امتیازات ابتدایی تمام تلاش خود را برای ارائه یک بازی زیبا کردند اما در سوی دیگر میدان هم رقیب بسیار قدرتمندی حضور داشت و شاگردان آلکنو هم با تمام قدرت پایاپای با حریف خود پیش رفتند تا اینکه نتیجه ۱۰-۱۰ مساوی شد.

zenit-asseco-semi-final-cev17

چیزی که بیشتر از هر چیزی تماشاگران این مسابقه انتظار آن را می‌کشیدند دوئل بین ویلفردو لئون و بارتوش کوورک بود که در اواسط ست اول کوورک موفق شد با گرفتن ۳ امتیاز پیاپی از لئون نتیجه را ۱۳-۱۰ کرد اما زنیت تنها یک بازیکن نداشت و اندرسون و میخائیلوف موفق شدند با عملکردی خوب حساب کار را در عدد ۱۳ به تساوی بکشانند تا آندژه کووال (سرمربی رسوویا) مجبور به درخواست تایم استراحت شود.

رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه ۲ تیم تا امتیاز ۱۷ همچنان ادامه داشت تا اینکه درخشش دوباره بارتوش کوورک در کنار آله آکرم باعث شد رسوویا ۲۲-۱۹ از میزبانش پیشی بگیرد که این اختلاف ۳ امتیازی با سرویسی که میخائیلوف در اواخر ست برای زنیت به بیرون زد حفظ شد و آسه‌کو رسوویای لهستان این ست را ۲۵-۲۲ از آن خود کرد تا ورزشگاه تارون آرنا غرق در شور و شادی شود.

zenit-asseco-semi-final-cev1

ست دوم

ست دوم هم با سوت گوران گرادینسکی از صربستان شروع شد و آبشارهای هدفمند تامس جاشکه در تیم آسه‌کو باعث برتری ۶-۲ میزبان شد که این اختلاف ۴ امتیازی در ابتدای تکنیکال تایم اول به ۵ رسید و تیم‌ها با نتیجه ۸-۳ وقت استراحت فنی اول خود را پشت سر گذاشتند.

اما باید اینجا به یک نکته اعتراف کرد و آن هم اینکه ولادمیر آلکنو واقعا گرگ باران‌دیده‌ی والیبال است و از او به حق و انصاف می‌توان به عنوان نابغه مربی‌گری والیبا جهان یاد کرد. فاتح المپیک ۲۰۱۲ با بیرون کشیدن الکساندر بوتکو و به زمین فرستادن ایگور کوبزار و همچنین بیرون کشیدن میخائیلوف در میان ناباوری ۱۵ هزار تماشاگر لهستانی نتیجه را در عدد ۹ به تساوی کشاند.

zenit-asseco-semi-final-cev18

شاگردان کوال که به نوعی شوکه شده بودند در ادامه ست مرتکب اشتباهات مکرری شدند و حساب کار ۱۳-۱۶ به نفع زنیت شد اما برتری کهکشانی‌ها هم هرچه به پایان ست نزدیک‌تر می‌شدیم کمتر و کمتر می‌شد تا اینکه درخشش آله آکرم بازی را در امتیاز ۲۴ بار دیگر به تساوی کشاند.

در لحظات پایانی ست شیر کوبایی زنیت (ویلفردو لئون) بار دیگر بیدار شد و با ۲ آبشار ویرانگر برتری ۲۴-۲۶ را برای یاران آلکنو به ارمغان آورد تا ۲ تیم در ست شماری ۱-۱ شوند.

ست سوم

بازی در ست سوم هم در حالی آغاز شد که قهرمان فصل گذشته رقابتها یعنی زنیت کازان کار را بسیار بهتر از میزبانش آغاز کرد و ۴-۱۰ از میزبانش پیش افتاد. بارتوش کوورک و فابیان درژیزگا (ستارگان تیم ملی والیبال لهستان و باشگاه آسه‌کو رسوویا) در این ست اصلا در حد و اندازه‌های خود نبودند و اشتباهات مکرر سایر هم‌تیمی‌های آن‌ها من جمله تامس جاشکه آمریکایی باعث شد تا کهشکانی‌های زنیت در این ست هم با نتیجه ۱۸-۲۵ برنده شوند و حساب ست‌شماری ۱-۲ به نفع آن‌ها ثبت گردید. مهمترین نکته‌ای که در ست سوم در عملکرد شاگردان آلکنو هم به چشم می‌‌‌آمد یکی آمار بسیار کم خطای سرویس بود و دیگری هم دفاع‌های موفق بازیکنان این تیم که شالوده تیم میزبان را به کلی به هم ریخته بود.

zenit-asseco-semi-final-cev10

ست چهارم 

بازی در ست چهارم و پایانی این دیدار بر خلاف ست‌های دوم و سوم بسیار نزدیک و جذاب آغاز شد و جنگندگی بالای بارتوش کوورک و راسل هولمز باعث شده بود تا به رغم قدرت بالای زنیتی‌ها این بار میزبان باشد که روند امتیازگیری را کنترل کند و ۷-۵ پیش بیافتد. اما همانطور که قبلا هم گفتیم آلکنو مردی نیست که به این راحتی ببازد و مطمئنا شاگردانش هم این روحیه وی را دارند چون میخائیلوف و لئون در ادامه ست هر چه زدند برای زنیت به امتیاز تبدیل شد و زنیت ۱۵-۱۶ از میزبانش پیش افتاد. در اواخر ست ۲ اشتباه بد از فابیان درژیزگا (پاسور تیم رسوویا) باعث شد که این اختلاف به ۳ برسد و نتیجه ۱۸-۲۱ شد. در نهایت هر چه به پایان ست نزدیک‌تر می‌شدیم یاس و ناامیدی در چهره لهستانی‌ها بیشتر و امید و اشتیاق روس‌ها مشهودتر می‌شد تا اینکه با آبشار ویران‌گر ویلفردو لئون این ست هم با برتری ۲۵-۲۱ زنیت خاتمه یافت.

zenit-asseco-semi-final-cev3  

بهترین بازیکنان میدان

ارزشمندترین بازیکن : ویلفردو لئون از زنیت کازان روسیه با ۱۸ امتیاز و ۵۵ درصد موفقیت در حمله  و ۱ امتیاز سرویس

[caption id="attachment_51998" align="aligncenter" width="386"]ویلفردو لئون - دریافت‌کننده - کوبا ویلفردو لئون - دریافت‌کننده - کوبا[/caption]

بهترین سرویس‌زن : ماکسیم میخائیلوف از زنیت کازان روسیه با ۲ امتیاز سرویس

[caption id="attachment_51995" align="aligncenter" width="386"]ماکسیم میخائیلوف - پشت‌خط زن - روسیه ماکسیم میخائیلوف - پشت‌خط زن - روسیه[/caption]

بهترین مدافع  : الکساندر گوتسالیوک از زنیت کازان روسیه با ۴ دفاع منجر به امتیاز

[caption id="attachment_52015" align="aligncenter" width="386"]الکساندر گوتسالیوک - مدافع میانی - زنیت کازان روسیه الکساندر گوتسالیوک - مدافع میانی - زنیت کازان روسیه[/caption]

وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه و برنامه مسابقه بعدی

[event_blocks id="48815" title="" status="future" date="default" number="2" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]