یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ، رقابتهای لیگ قهرمانان والیبال اروپا در حالی از دقایقی دیگر در سالن ۱۵ هزارنفری تارون آرنای شهر کراکوف برگزار می‌گردد که ۲ تیم اول و دوم سال گذشته یعنی زنیت کازان روسیه و آسه‌کو رسوویای لهستان باید این بار در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر بروند. با آریاورزش همراه باشید تا نگاهی به وضعیت ۲ تیم قبل از آغاز مقایسه بیاندازیم :

آسه‌کو رسوویا ژشوف لهستان : 

  • این سومین باری است که سرخ و سفیدهای شهر ژشوف در فینال مسابقات لیگ قهرمانان حضور دارند ، یاران بارتوش کوورک در سال‌های ۱۹۷۳ و ۲۰۱۵ تجربه فینال را داشته‌اند.
  • این تیم تا به حال موفق به کسب مقام قهرمانی قاره سبز نشده است و بهترین افتخار آن ۲ نقره مسابقات است. جالب است بدانیم که شکست‌های این تیم در فینال همیشه مقابل تیم‌های روسی بوده است. یک بار مقابل زسکا مسکو و یک بار هم زنیت کازان.
[caption id="attachment_65193" align="aligncenter" width="864"]تصاویر مسابقه اسکرا بلهاتوف و آسه کو رسوویا تصاویر مسابقه اسکرا بلهاتوف و آسه کو رسوویا[/caption]
  • نکته جالب‌تری که باید به آن اشاره کرد این است که ار سال ۲۰۰۰ به بعد که مسابقات قهرمانی اروپا به لیگ قهرمان اروپا تغییر یافت هیچ تیم لهستانی موفق به کسب مدال طلا نشده است و تیم‌های اسکرا بلهاتوف و آسه‌کو رسوویا فقط نقره دشت کرده‌اند.
  • شاگردان آندره کوال در رقابتهای امسال در هر ست به طور میانگین موفق به کسب ۲٫۲ امتیاز از سرویس شده‌اند که آمار بسیار خوبی است.
  • بهترین بازیکن و برگ برنده این تیم بدون هیچ شکی بارتوش کوورک لهستانی است که بعد از سال‌ها در پیراهن یک تیم از کشورش در مرحله نهایی این رقابتها حضور دارد. کوورک مطمئنا در دیدار امروز مقابل ویلفردو لئون و مت اندرسون کار آسانی در پیش نخواهد داشت.
[caption id="attachment_65201" align="aligncenter" width="864"]بارتوش کوورک بارتوش کوورک[/caption]

زنیت کازان روسیه : 

  • شاگردان ولادمیر آلکنو امسال برای ششمین سال متوالی است که در مرحله نهایی مسابقات حضور دارند.
  • این تیم در سال‌های ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در فینال مسابقات حضور داشته است.
  • تاتارها در صورت برتری در این مسابقه برای پنجمین بار در تاریخ خود راهی فینال خواهند شد.(سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۱-۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ این تیم در فینال بوده است.)
  • کهشکانی‌های کازان تا به امروز ۳ بار به عنوان قهرمانی قاره سبز دست یافته‌اند.
  • ورزشگاه تارون آرنا همیشه برای یاران آلکنو خوش‌یمن بوده است و آبی‌های کازان در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در این ورزشگاه عظیم به مقام قهرمانی دست یافته‌اند.
[caption id="attachment_70100" align="aligncenter" width="854"]گالری تصاویر مسابقه والیبال زنیت کازان و اسکرا بلهاتوف در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶ گالری تصاویر مسابقه والیبال زنیت کازان و اسکرا بلهاتوف در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶[/caption]
  • این تیم در ۲۲ بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان در ۲۰ مسابقه پیروز بوده است و تنها ۲ بار مقابل تیم‌های هالک بانک آنکارا و اسکرا بلهاتوف لهستان بازی را واگذار نموده است.
  • شاگردان آلکنو در ۳۳ مسابقه قبلی خود در لیگ قهرمانان همیشه حداقل در یک ست برنده بوده‌اند و آخرین شکست ۳-۰ این تیم به سال ۲۰۱۳ در مقابل لوبه ایتالیا باز می‌گردد.
  • ویلفردو لئون کوبایی‌الاصل ستاره اصلی این تیم است و در مسابقات سال گذشته با کسب ۸۰ امتیاز در مرحله پلی‌آف و نهایی به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد. این بازیکن در رقابتهای امسال ۲۶ امتیاز سرویس بدست آورده و در ۲۷ ست نیز برای تیمش به میدان رفته است که میانگین تقریبا ۱ امتیاز سرویس در هر ست هر دفاعی را به وحشت می‌اندازد.
[caption id="attachment_70095" align="aligncenter" width="493"]ویلفرذو لئون ویلفرذو لئون[/caption]