به گزارش آریاورزش، لیگ ۹۴ با تمام خاطرات تلخ و شیرین به ایستگاه آخر رسید تا هواداران عاشق و والیبال دوست شهر ارومیه همچنان در حسرت بالا بردن کاپ قهرمانی باقی بمانند. امسال تکرار خاطره های تلخ فینال پارسال در شکل و قالبی جدیدتر در حالی برای تیم والیبال ارومیه رقم خورد که هواداران تمام تلاش خود را برای کسب نتایج قابل قبول انجام دادند و از هیچ گونه تلاشی برای تشویق و روحیه بخشی به تیم محبوبشان دریغ نکردند. تماشاگران ارومیه در تمامی دیدارهای خانگی با حضور بیش از ۶ تا هفت هزار نفر در سالن، شرایط سختی برای تیم های حریف ایجاد می کردند و این در حالی است که در بیشتر دیدارهای خارج از خانه نیز با صرف هزینه های سفر همراه تیم محبوبشان بودند.

[caption id="attachment_68729" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه سوم نیمه نهایی پیکان و شهرداری ارومیه تماشاگران تیم والیبال شهرداری ارومیه[/caption]

واگذاری سکان هدایت تیم والیبال شهرداری ارومیه به دست جهانگیر سیدعباسی که هیچ گونه کارنامه درخشانی در جایگاه بازیکنی و مربیگری ایران و ارومیه نداشت یکی از تصمیم های بحث برانگیزی بود که مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه با تمام مخالفت های هواداران و کارشناسان مرتکب آن شدند که ماحصل آن ناکامی در ۲ سال پیاپی بود. باشگاه شهرداری ارومیه قصد داشت با جذب سعید معروف که عنوان بهترین پاسور جهان را با خود یدک می کشید، نقیصه ضعف مربیگری را به نوعی برای تیمش جبران کند در حالی که قضیه کادر فنی و بازیکن در یک تیم ورزشی مقوله جداگانه ای است که در صورت دخالت در کار همدیگر نتیجه ای به جز ناکامی و به هم خوردن سیستم تیمی ندارد. سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه آزمون و خطای خود را با واگذاری دیدار فینال سال گذشته در حالی که ۲ ست پیش بود را پس داده بود ولی مدیر عامل باشگاه به علل نامعلومی همچنان بر تمدید قرار داد و ادامه همکاری با این سرمربی اصرار داشت.

تصاویر مسابقه سوم نیمه نهایی پیکان و شهرداری ارومیه

رد پیشنهاد جذب ناصر شهنازی، یکی از مربیان موفق ارومیه ای در لیگ های باشگاهی و به عنوان کسی که سابقه سه سال مربیگری در کنار خولیو ولاسکو سرمربی رویایی تیم ملی ایران را داشت نیز یکی دیگر از اشتباه های فاحش مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه بود. به نظر می رسد کسب مقام قهرمانی و جام طلایی برای تیم والیبال ارومیه در هاله ای از طلسم و ناکامی محبوس شده و مشخص نیست قفل این طلسم سنگین چه زمان و به دست چه کسی شکسته خواهد شد؟ مردم ارومیه و هواداران والیبال دوست این شهر بیش از ۵۰ سال است که فرهنگ و زندگی روزمره خود را با این رشته محبوب ورزشی گره زده اند و از نوجوان ۱۳ ساله گرفته تا پیرمرد ۷۰ ساله همانند یک کارشناس خبره، والیبال را با دقت تمام آنالیز و مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. تیم شهرداری ارومیه از جمله تیم هایی بود که خرید بازیکنانش را از اوایل سال ۹۴ آغاز کرده بود در حالی که جذب بازیکنان جدیدی همچون مهدی بازارگرد، حامد تاریوردی و بهنام تشکری به جای بزرگانی چون شهرام محمودی و نیکولای نیکولوف انتخاب چندان مطمئنی به نظر نمی رسید.

تصاویر مسابقه سوم نیمه نهایی پیکان و شهرداری ارومیه

مصدومیت پوریا فیاضی در اواسط فصل نیز یکی دیگر از بهانه های سرمربی تیم شهرداری ارومیه در کسب نتایج ضعیف بود با وجود اینکه می توانست بهرام فرید ارومیه ای را جایگزین فیاضی کند، بنا به خصومت شخصی ترجیح داد آرش کشاورزی ناآماده را در این پست به خدمت بگیرد که وی نیز در بازی های حساس مقابل پیکان تهران به جمع مصدومان از رده خارج پیوست. بی شک بی تدبیری و تصمیم های پر اشتباه مسئولان مدیریت شهری، مدیر عامل باشگاه و سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه نقش مهمی در به هم خوردن شیرازه تیم داشت و در این میان نمی توان از استفاده ابزاری از تیم والیبال در تبلیغات انتخابات هفتم اسفند و غفلت در رسیدگی به امور تیم داری نیز به این سادگی رد شد. به جرات می توان گفت تمامی پیشکسوتان، کارشناسان و متخصصان والیبال این شهر به نوعی از اطراف عوامل تیم شهرداری ارومیه طرد شده بودند و هیچ یک از دل نگرانی و دل شوره های آنها (همچون فریادی بی صدا) به گوش کسی نمی رسید.

تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان تهران - بازی برگشت نیمه نهایی

تیم شهرداری ارومیه پس از کسب مقام سومی در دور مقدماتی، در مرحله پلی آف به مصاف تیم سایپای تهران رفت و موفق شد با پیروزی در ۲ بازی رفت و برگشت به جمع چهار تیم برتر راه یابد.

در مرحله نیمه نهایی با رویارویی مقابل تیم پیکان تهران با قبول ۲ شکست و یک پیروزی خانگی از راهیابی به فینال بازماند و حریف تیم ثامن الحجج مشهد در دیدارهای رده بندی شد. بلاخره پس از کشمکش های فراوان ۲ تیم در دیدارهای رفت و برگشت مقابل هم حاضر نشدند و سهم هر تیم یک برد و یک باخت فنی شد تا کار به بازی سوم کشیده شود. امکانات برای انجام بازی سوم روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه در حالی برای ۲ تیم فراهم شد که رضا ابراهیمی سرمربی اسبق تیم ملی و تیم پیکان تهران که به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری بود عصر روز یکشنبه دارفانی را وداع گفت و جامعه والیبال کشور را در غم فراق خود دغدار خود کرد.

تصاویر وداع با پیکر رضا ابراهیمی

پس از این حادثه ناگوار ظهر روز دوشنبه خبر لغو دیدار بین تیم های پیکان تهران و بانک سرمایه از سوی فدراسیون والیبال با اعلام قهرمانی بانک سرمایه منتشر شد. چند ساعت پس از این خبر نیز لغو دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و ثامن الححج مشهد و تقاضای توافق مقام سومی مشترک به فدراسیون اعلام شد و به این ترتیب پرونده لیگ بیست و نهم بدون انجام دیدارهای فینال و رده بندی بسته شد. حال این سوال در اذهان عمومی و در بین هواداران و صاحبان والیبال ارومیه پیش می آید که مسئولان باشگاه و در راس آن شخص محمد حضرت پور شهردار ارومیه برای سی امین دوره لیگ والیبال ایران چه اندیشه هایی در سر دارند؟ آیا زمان آن نرسیده که تکرار آزمون و خطاهای گذشته را کنار بگذارند و در سال جدید با رویکردی نو و ایده های جدید به استقبال بهار بروند. مردم ارومیه از سال ۵۰ تاکنون در حسرت جام قهرمانی چشم به دستان مسئولان این شهر دوخته اند تا آروزی ۴۵ ساله آنها را جامه عمل پوشانده و در سال ۹۵ جشن چهارشنبه سوری آخر سال را با جشن قهرمانی لیگ برتر گره بزنند.

گزارش تصویری مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و پیکان تهران - بازی برگشت نیمه نهایی

[box type="shadow" align="" class="" width=""]برگرفته از ایرنا[/box]