به گزارش آریاورزش زهره میرسپاسی در نشست معرفی مربی خارجی تیمهای ملی والیبال بانوان گفت: این برای نخستین بار است که بعد از انقلاب ما از مربی خارجی استفاده می کنیم. امیدوارم استارتی که سال ۲۰۰۶ برای مردان زده شد و موفقیت آمیز بود در بخش زنان هم رخ بدهد.

نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال ادامه داد: یکی از برنامه های آقای داورزنی در دوره جدید ریاستش تحول در بخش بانوان است و عزم خوبی برای تغییر جایگاه والیبال بانوان دارد.

میرسپاسی درباره نحوه قرارداد مایدا چیچیچ گفت: اگر بعد از دو هفته کار او در ایران به توافق برسیم قرارداد رسمی را با چیچیچ می بندیم. در این زمان مسئولان فدراسیون حدود این قرارداد را تعیین می کنند.

او ادامه داد: مهم ترین بخشی که قرار است به چیچیچ بسپاریم استعدادیابی بانوان است که در راستای اهداف کمیته اجرا می شود. این مربی برنامه های خود را ارائه می کند و در صورت توافق و تایید فدراسیون اجرا می شود. سپردن تیم ملی بزرگسالان به او برنامه دیگر ما است که در صورت توافق رخ می‌دهد.

میرسپاسی درباره دستیاران چیچیچ هم گفت: تعدادی از مربیانی که در پایه کار کردند و سابقه مربی گری در تیم ملی و دیگر تیم های موفق را دارند به صورت گروه گروه به او معرفی می کنیم. همین الان هم تعدادی از این مربیان را دعوت کرده ایم که به او بپیوندند. در نهایت هم او از میان این مربیان کادر خود را انتخاب می کند. کادر تیم ملی می تواند ایرانی باشد اما همه این ها بعد از توافق مشخص می شود. اگر توافق هم حاصل نشود برنامه ما ادامه دارد چه با مایدا و چه بدون او.

او درپایان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون درباره حضور این مربی در ایران صحبتی با ولاسکو داشته یا نه، گفت: فدراسیون از طریق دبیرکل صحبت هایی را انجام داد و ممکن است توصیه ای شده باشد اما باید از خود آقای افشاردوست پرسید. البته ما تحقیق زیادی برای حضور این مربی در ایران انجام دادیم.

[caption id="attachment_11434" align="aligncenter" width="719"]تیم ملی والیبال بانوان تیم ملی والیبال بانوان[/caption] [box type="shadow" align="" class="" width=""]خبرگزاری ایسنا[/box]