به گزارش آریاورزش، در دور رفت مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال، عصر امروز در سالن ۶۰۰۰ نفری غدیر تیمهای شهرداری اورمیه و سایپای تهران از ساعت ۱۷   به مصاف هم رفتند که نتیجه این دیدار در نهایت به شرح زیر شد :

[event_results 65578] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="63106,61867"]  

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست اول [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [tab_title] ست چهارم [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

  • ست اول با سرویس عبادی پور آغازشد اما امتیاز اول را حسین آبادی برای تیمش بدست آورد و درخط سرویس قرار گرفت و توانست چهار امتیاز مستقیم سرویس از ساعدهای علیزاده برای تیمش به دست بیاورد تا سید عباسی اولین وقت استراحت تیمش را درخواست کرده و لیبروی دوم خود( میکائیل زاده ) را به جای علیزاده به زمین بفرستد.
  • شهرداری چی ها با اسپک های پرقدرت مهاجمان قدرتی شان ، تا حدودی توانستند امتیازات از دست رفته را جبران کنند و اختلاف امتیازی ایجاد شده را به ۲ برسانند.با دفاع سه نفره معروف ، رضایی و تشکری ، اورموها در امتیاز ۸ ست را به تساوی کشاندند.
  • دو تیم پس از آن پا به پای هم پیش می رفتند. می توان گفت ست اول به میدانی برای رقابت سرسخت مهاجمان قدرتی دو تیم ( حسین آبادی و قلی زاده برای سایپا و بازارگرد وعبادی پور برای شهرداری ) تبدیل شده بود.در حالی که در انتهای ست ، معروف روی صحنه ای به داوری معترض بود ، سایپا ۲۴_۲۲ از شهرداری پیش افتاد.معروف با تک دفاع خودش ، دوباره ست را در امتیاز ۲۴ به تساوی کشاند.
  • در حالی که دو تیم در امتیاز ۲۶ برابر بودند ، معروف برای شهرداری در خط سرویس قرار گرفت و با حمایت او از توپ های برگشتی و عملکرد خوب بازارگرد و عبادی پور، شهرداری ارومیه در نهایت ۲۸_۲۶ ست اول را از آن خود کرد.
[caption id="attachment_58370" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴[/caption]

[/tab] [tab]

  • ست دوم با سرویس شبان و امتیاز گیری شهرداری چی ها آغاز شد.دو تیم تا امتیاز ۳ برابر پیش رفتند اما خطای تور دژ آرا و خطای سرویس قلی زاده ، باعث شد تا شهرداری چی ها فاصله دو امتیازی از این تیم بگیرند.با تک دفاع حامد رضایی ، شهرداری ارومیه ۸_۴ راهی وقت استراحت فنی اول شد.
  • در ادامه هم عملکرد خوب بازیکنان ارومیه و به ویژه تشکری باعث شد تا شهرداری چی ها فاصله ۷ امتیازی ایجاد کنند و ۱۴_۱۷ از حریف تهرانی خود پیش بیفتند.در‌حالی که شهرداری چی ها ۱۶_۱۱ در امتیازات جلو بودند ، جهانگیر سید عباسی روی اعتراض به نحوه امتیازگیری سایپا ، کارت زرد دریافت کرد.
  • با درخشش عبادی پور ، شهرداری چی ها ۲۰_۱۲ اختلاف امتیازی ایجاد شده را بیشتر و بیشتر می‌ کردند. در حالی که تیم اورمیه ۲۲_۱۴ پیش بود ، سید عباسی خداپرستی را وارد زمین کرد و او که مورد تشویق شدید هواداران قرار گرفت امتیاز ۲۳ را برای تیمش به دست آورد تا روی این صحنه ، سایپایی ها دو کارت زرد دریافت کنند.در نهایت هم با دفاع عبادی پور ، شهرداری چی ها ۲۵_۱۵ این ست را نیز از آن خود کردند. [caption id="attachment_58371" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴[/caption] [/tab] [tab]
  • سایپایی ها ست سوم را طوفانی آغاز کردند و توانستند ۴ امتیاز از میزبان خود پیش بیفتند تا سید عباسی مجبور به درخواست وقت استراحت برای تیمش شود و تاروردی را به جای کشاورزی به زمین بفرستد.سایپایی ها با اسپک های پر قدرت حسین آبادی و سرویس های خوب دژآرا ۱۳_۶ از میزبان خود پیش افتادند.
  • در حالی که یاران اورمیه ۱۴_۸ در امتیازات عقب افتاده بودند ، سید عباسی پیروت پور وسید عباسی را به جای بازارگرد و معروف به زمین فرستاد اما ورود آنها هم نتوانست گره ایجاد شده را بگشاید و شبان از روی خط سرویس دو امتیاز دیگر برای تیمش به دست آورد.
  • در حالی که فلامینگوها ۱۹_۱۳ در امتیازات از حریف خود عقب افتاده بودند ، پیروت پور برای شهرداری اورمیه در خط سرویس قرارگرفت و با سه امتیاز پیاپیی که بازیکنان شهرداری گرفتند ، شهنازی برای تیمش در خواست وقت استراحت کرد اما نتوانست روند امتیازگیری شهرداری ارومیه قطع کند.شهرداری چی ها با سرویس های کوبنده پیروت پور در امتیاز ۱۹ به امتیازات سایپا رسیدند.
  • دو خطای پیاپی اورموها در دریافت اول و اسپک حسین آبادی باعث شد تادوباره این سایپایی ها باشند که ۲۳_۲۰ از میزبان خود پیش می افتند.سید عباسی کشاورزی را به زمین فرستاد و با اسپک او ، دو تیم در امتیاز ۲۴ برابرشدند.در نهایت هم با اسپکی که بازارگرد به بیرون زد ، سایپا ۲۷_۲۵ درست سوم به پیروزی رسید. [caption id="attachment_58351" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴[/caption] [/tab] [tab]
  • ست چهارم با سرویس شبان و امتیازگیری حامد رضایی برای شهرداری آغاز شد.بازی خوب عبادی پور ، چه در روی تور و چه در خط سویس ، شهرداری چی ها را ۵_۱ پیش انداخت.گفتنی است در این ست ، پیروت پور از همان ابتدا در ترکیب اصلی تیم شهرداری قرار گرفته بود. با دفاع دونفره تشکری و کشاورزی ، یاران اورمیه ۸_۳ راهی وقت استراحت فنی اول شدند.
  • اشتباهات پیاپی سایپایی ها و بازی خوب بازیکنان شهرداری اختلاف امتیاز ایجاد شده را به ۶ رساند.از دیدنی ترین لحظات بازی می توان به دو امتیازی که معروف با اسپک هایش در این ست برای شهرداری گرفت اشاره کرد.با برخورد توپ کشاورزی به دست رنجبر و بیرون رفتن آن ، شهرداری ارومیه ۱۶_۱۰ راهی وقت استراحت فنی دوم شد.
  • در حالی که شهرداری با امتیاز سرویس کشاورزی ۱۹_۱۲ در امتیازات پیش افتاده بود ، شهنازی برای تیمش درخواست وقت استراحت کرد اما نتوانست روند امتیاز گیری شهرداری را قطع کند.در حالی که اورموها ۲۱_۱۳ در امتیازات پیش بودند، سید عباسی برزگری را به جای معروف به زمین فرستاد.
  • پس از امتیاز سرویسی که تشکری برای شهرداری گرفت ، معروف به جای خود برگشت و با تک دفاعش ، تیمش را ۲۴_۱۴ در آستانه پیروزی قرارداد. در نهایت هم باوجود تلاش های زیاد بازیکنان سایپا، شهرداری چی ها ۲۵_۱۶ ست را از آن خود کردند. [caption id="attachment_58357" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴[/caption] [/tab] [/tabs]
 

وضعیت ۲ تیم با این نتیجه 

شهرداری ارومیه با این برتری به نخستین برد خود در دور پلی آف دست یافت و در بردشماری ۱-۰ از حریفش سایپا پیش افتاد ، بازی بعدی ۲ تیم از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه در خانه والیبال تهران برگزار خواهد شد و شهرداری ارومیه در صورتی که این مسابقه را هم به نفع خود به پایان برساند به نیمه نهایی راه خواهد یافت ولی اگر بازی به نفع سایپا خاتمه یابد ، بازی سوم یکشنبه ۲ اسفند در ارومیه برگزار خواهد شد و هر تیمی که در آن مسابقه شود به نیمه نهایی خواهد رفت.

[caption id="attachment_65710" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه  تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه[/caption]