به گزارش آریاورزش، در هفته بیست و دوم لیگ برتر ۹۴ و در حالی که دور مقدماتی این رقابتها به ایستگاه آخر رسیده بود عصر امروز دو تیم شهرداری تبریز و ثامن الحجج خراسان از ساعت ۱۷ در سالن شهید اقدمی به مصاف هم رفتند و این دیدا با برتری شهرداری تبریز و با نتیجه  ۳-۲ خاتمه یافت. روند امتیازگیری به شرح زیر می باشد.

[event_results 55587] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="64853,64918"] گزارش بازی [tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست ۱ [/tab_title] [tab_title] ست ۲ [/tab_title] [tab_title] ست ۳ [/tab_title] [tab_title] ست ۴ [/tab_title] [tab_title] ست ۵ [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

بازی در ابتدای ست نخست نزدیک دنبال میشد. دو تیم امتیاز به امتیاز پیش میرفتند تا اینکه زمانی که بازی با نتیجه (۵-۵) دنبال می شد چاچیچ بازیکن تیم ثامن با فرصت طلبی خود موفق شد امتیاز ۶ راکسب کند؛ اشتباه تاجر سبب شد تا تیم میهمان امتیاز ۷ام را نیز کسب کرده و اختلاف را به دو افزایش دهد (۷-۵). در نهایت آبشار زیبای چاچیچ امتیاز ۸رابرای ثامن به ارمغان آورد تا دو تیم به پیشواز وقت استراحت فنی نخست بروند (۸-۶).

پس از وقت استراحت فنی نخست اشتباهات و تعارفات کریمی و تاجر در شهرداری تبریز سبب شد تا تیم ثامن اختلافی ۳ امتیازه ایجاد کند. همین اشتباهات بناکار را مجبور به درخواست تایم کرد. ولی این تایم مؤثر واقع نشد و دفاع موفق ادریس دانشفر باعث شد اختلاف به چهار افزایش یابد(۱۲-۸).

[caption id="attachment_61035" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال ثامن الحجج  تیم والیبال ثامن الحجج[/caption]

پس از این بازیکنان تیم شهرداری برای مدت کوتاهی به خود آمدند و با استفاده از اشتباهاتی که ثامن داشت اختلاف را به ۲ کاهش دادند (۱۲-۱۰). اما بازهم خطاهای فردی موجب زیاد شدن این فاصله امتیازی شد؛ در نهایت  آبشار زیبای امین علوی امتیاز ۱۶را برای ثامن به ارمغان اورد (۱۶-۱۳).

پس از وقت استراحت فنی  دوم تیم میزبان تا پایان بازی فقط توانست ۴ امتیاز به دست آورد. بازی زیبای چاچیچ و امیرحسینی ؛توپ گیری های بی نقص یوسفی و آبشار های امین علوی در تیم ثامن کار را برای میزبان بسیار سخت کرده بود. و سرانجام با به تور خوردن سرویس وادی امتیاز ۲۵ برای ثامن به دست آمد.(۲۵-۱۷)

[caption id="attachment_62110" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار ثامن‌الحجج خراسان تصاویر دیدار ثامن‌الحجج خراسان[/caption] [/tab] [tab]

 این ست را تیم شهرداری بهتر شروع ؛و دو امتیاز پی در پی از مهدی کریمی حساب کار را (۲-۰) به سود میزبان کرد. اما پس از ایجاد این اختلاف امتیاز ورق برگشت و تیم ثامن بازی خود را به حریف دیکته کرد. ابتدا میلان راسیچ با دو دفاع پیاپی  تیم مهمان  را پیش انداخت (۳-۲)سپس نوبت به چاچیچ رسید تا باز هم بدرخشد و تیم ثامن با بازی هماهنگ خود موفق شد اختلاف را به ۵ افزایش دهد (۷-۲). این اختلاف باعث شد تا تاجر کاپیتان و ستاره تیم شهرداری جای خود را به آصفی بدهد. درنهایت آبشار چاچیچ امتیاز ۸را برای ثامن به دست آورد (۸-۳).

مانند ست قبل باز هم در این مقطع از بازی  تیم ثامن از حریف خود پیش افتاد. اشتباهات تیم شهرداری و حملات موفق چاچیچ امین علوی و ادریس دانشفر از یک سو و دفاع های متعدد میلان راسیچ  باعث شد اختلاف امتیازی تا ۷ امتیاز افزایش یابد(۱۴-۷). باز هم  مهدی کریمی با درخشش مقطعی خود اختلاف را کاهش داد (۱۵-۱۰) اما این تیم ثامن بود که توسط راسیچ امتیاز ۱۶را کسب کرد (۱۶-۱۰).

تصاویر مسابقه والیبال تیم ثامن و شهرداری تبریز در لیگ برتر۹۴

عجیب ترین قسمت بازی در حال شکل گیری بود؛ در حالی که تیم ثامن اختلاف امتیاز را به ۸ افزایش داده بود (۱۹-۱۱) و به برد بسیار نزدیک شده بود اما به یک باره باز هم تیم شهرداری به بازی برگشت؛ ابتدا دو خطا از سوی بازیکنان ثامن اختلاف را به ۶ کاهش داد و سپس درخشش والنتین براتوئف و آصفی سبب شد تا اختلاف امتیازی به ۳ امتیاز کاهش یابد (۱۹-۱۶).

در جبران این اختلاف هماهنگی بازیکنان تیم شهرداری بسیار تاثیر گذار بود. سرانجام تیم ثامن امتیاز گرفت!!! ادریس دانشفر موفق شد تا امتیاز ۲۰ را به دست بیاورد (۲۰-۱۶). فشار شدید تماشاگران به داور در این امتیازات در نوع خود جالب بود. اشتباه امین علوی باعث شد تا اختلاف به دو کاهش یابد (۲۲-۲۰). جبار قوچان نژاد با وقت استراحت به موقع خو د باعث شد تا تیم شهرداری بیش از پیش به آنها نزدیک نشود و در نهایت سعید مصطفی وند موفق شد تا امتیاز ۲۵ رابه دست بیاورد (۲۵-۲۲)

تصاویر مسابقه والیبال تیم ثامن و شهرداری تبریز در لیگ برتر۹۴

[/tab] [tab]

تیم ثامن که به خواسته خود در این بازی رسیده بود و با بردن دو گیم میزبانی خود را در دو بازی از مرحله بعد قطعی کرده بود تمام شش نفر اصلی خود را تغییر داده بود. اما تیم شهرداری بجز یکی دو تغییر با همان ترکیب ست قبل به بازی آمده بود. بازیکنان تیم ثامن با عملکرد بسیار ضعیف خود سبب شدند تا تیم شهرداری با بازی هماهنگ جوانان خود یعنی کریمی و آصفی با نتیجه (۱۸-۷) از آنان پیش بیفتند. پس از این هم بازی حالت تمرینی به خود گرفته بود تا اینکه بازی در نهایت با نتیجه عجیب (۲۵-۹) به سود شهرداری به پایان برسد.

[caption id="attachment_55337" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال تیم ثامن و شهرداری تبریز در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال تیم ثامن و شهرداری تبریز در لیگ برتر۹۴[/caption]

[/tab]

[tab]

در ابتدای ست تیم ثامن توانست از شهرداری پیش بیفتد. شهروز همایونفر در ایجاد این اختلاف کوتاه و مقطعی نقش پررنگی داشت (۴-۲). اما تیم شهر داری بازهم به بازی برگشت  و توانست با درخشش دو باره آصفی و مهدی کریمی (۸-۵) پیش بیفتد. اختلاف سه امتیازی ایجاد شده تا امتیاز( ۱۳-۱۰) پا برجا باقی مانده بود اما  تیم ثامن توانست با حفظ تمرکز خود به بازی برگشته و در امتیاز ۱۹ کار را به تساوی بکشاند . تیم ثامن موفق شد که توسط شهروز همایونفر بازهم به مانند ابتدای ست از شهرداری پیش بیفتد۲۲(-۲۰).اما دو خطای بچگانه از تیم ثامن بازهم باعث شد تا تیم شهرداری پیش بیفتد (۲۲-۲۴). امتیاز پایانی این ست را مهدی کریمی ستاره تیم شهرداری کسب کرد (۲۵-۲۲).

تصاویر مسابقه والیبال بانک سرمایه و شهرداری تبریز در لیگ برتر والیبال ۹۴

[/tab] [tab]

اولین امتیاز این ست برای ثامن به دست آمد. با اینکه کریمی توانست حساب کار رابرابر کند (۱-۱) اما بازهم اشتباهات بازیکنان شهرداری باعث شد تا تیم میهمان یعنی ثامن (۳-۱) پیش بیفتد. زمانی که برخوان توانست رضی پور را دفاع کند و اختلاف را به ۳ افزایش دهد(۵-۲)؛ بناکار با یک تایم به موقع توانست تیم شهرداری را باز هم به بازی برگرداند تایمی که تاثیر آن را در امتیازات بعدی مشاهده کردیم. اشتباهات مکرر میکو اویوانن در تیم ثامن باعث شد تا علاوه بر اینکه فرصت افزایش اختلاف از دست برود اختلاف نیز کاهش یابد.

در این شرایط تیم ثامن موفق شد توسط شهروز همایونفر تک ستاره سه ست انتهایی خود امتیاز ۸را کسب کند .(۸-۶). اما بهترین بازیکن این میدان یعنی مهدی کریمی؛ با بازی زیبای خودتوانست  علاوه بر جبران اختلاف امتیاز ؛ تیم شهرداری را دو امتیاز پیش بیندازد (۱۰-۸)تا قوچان نژاد را وادار به درخواست تایم کند. پس از تایم والنتین براتوئف برای شهرداری و شهروز همایونفر برای ثامن امتیازات را یکی پس از دیگری کسب میکردند تا اینکه خطاهای عجیب بازیکنان جوان ثامن باعث شد تیم شهرداری ۳امتیاز پیش بیفتد(۱۴-۱۱).امتیاز آخر این دیدار توسط والنتین براتوئف و روی توپ گیری زیبای محمد رضا موذن برای شهرداری به دست آمد.(۱۵-۱۱)

تصاویر مسابقه والیبال بانک سرمایه و شهرداری تبریز در لیگ برتر والیبال ۹۴  

 [/tab] [/tabs]

[tabs type="vertical"] [tabs_head] [tab_title] تحلیل بازی [/tab_title] [tab_title] برنامه پلی آف [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

بهترین بازیکن بازی مهدی کریمی (شهرداری تبریز) بود که هم در ست های اول و دوم که بازی بسیار حساس بود  و هم در ادمه بازی عملکرد بی نقصی از خود به جا گذاشت؛ اما در کل میتوان اینبار به برنده بر روی کاغذ اکتفا نکرد و تیم ثامن را برنده اعلام کرد؛ چون که این تیم پس از برد ن دو ست نخست میزبانی خود را در دوبازی از بازیهای مرحله ی بعد قطعی کرد و به آنچه که امروز  دو تیم بر سرش جنگیدند (یعنی میزبانی دو بازی از بازیهای مرحله ی یک چهارم در خانه خود) رسید.

[caption id="attachment_64875" align="aligncenter" width="400"]تصاویر مسابقه والیبال بانک سرمایه و شهرداری تبریز در لیگ برتر والیبال ۹۴ مهدی کریمی بازیکن شماره ۷ شهرداری تبریز[/caption]

[/tab] [tab]

وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه و برنامه دیدارهای بعدی 

شهرداری تبریز به رغم پیروزی در این دیدار در رتبه پنجم ماند، چون هر دو تیم ثامن‌الحجج و هم شهرداری تبریز  ۱۱ پیروزی در پرونده دور مقدماتی خود داشتند اما ثامن ۳۴ امتیازی و تبریز ۳۲ امتیازی شد، این دو تیم در پلی آف نیز به مصاف هم خواهند رفت.

ثامن در دیدارهای اول و سوم میزبان خواهد بود و تبریزی ها تنها در دیدار دوم. پلی آف بین دو تیم از ساعت ۱۷ روز بکشنبه ۲۵ بهمن در سالن مهران مشهد برگزار خواهد شد.

[/tab]

[/tabs]

 [league_table 44587]