به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا و در هفته ششم و پایانی دور مقدماتی این مسابقات، در گروه  D دو دیدار برگزار شد و چهره تیمهای صعود کننده از آن به مرحلهپلی آف مشخص شد.

آریاورش : کازان، روسیه ۷ بهمن ماه، در هفته پایانی دوره مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، تیم زنیت در مقابل تیم هایپو تیرول بلژیک با نتیجه ۳-۰ در یک بازی خانگی طبق روند امتیازگیری زیر به پیروزی دست یافت

  [event_results 48688] [gallery link="file" size="medium" columns="2" ids="46839,52024"] بر اساس گزارش آریاورزش ولادیمیر آلکنو در نیمه اول این مسابقات عملکرد باور نکردنی داشت و تاتارستان ها با حداکثر امتیاز ۱۸ در ۶ بازی و تنها باخت در یک یک ست در دوره مقدماتی به نوعی به دوره بعدی بازی ها دعوت شدند. مدافعان میانی زنیت کازان ایوان دماکوف و آلکسی کولشوف  از چهره های برجسته این دیدار بودند و در ست اول توانستند ۸ امتیاز را به دست آورند. این ناوگان روسی وقت استراحت دوم را نیز با امتیاز ۱۶-۹ به  سود خود تمام کردند. مربی تیم قهرمان سال گذشته آلکنو تصمیم گرفت از پسر جوان ۱۹ ساله خود لوران استفاده کند تا غول های تاتارستانی امتیازات را همه برای خود جمع کرده و ست اول را با نتیجه ۲۵-۱۶ به پایان برسانند. Zenit-KAZAN-vs-Hypo-Tirol-INNSBRUCK-31

در ست دوم اسپکر برزیلی تیم هایپو تیرول گابریل سوآرز به میدان آمد و به معنای واقعی کلمه به بازی رنگ و جلای دیگری داد و در این ست بازی بسیار نزدیکی را از دو تیم شاهد بودیم.  در امتیازات پایانی این ست زنیت کازان به لطف دیوار دفاعی فوق العاده خود که ویلفرد لئون و ایوان دماکوف بودند، توانست ۴ امتیاز  مستقیم از دفاع کسب کند و این ست با نتیجه ۲۵-۲۲ به سود زنیت به پایان رسید.

در ست سوم هر دو تیم بازی بسیار نزدیکی را ارائه دادند و رالی های خوبی بین آنها شکل گرفت اما هرچه بازی به امتیازات پایانی نزدیک میشد این زنیت کازان بود که از دیواره دفاعی خود بهره بیشتری میبرد. امتیازات ۱۷-۱۷ برابر بود که در همین جدال بر سر امتیاز گیری، گابریل خطای تور کرد و به دنبال او،کرتیانسکی توپ خود را به خارج  از زمین زد تا امتیازات ۱۹-۱۷ به سود زنیت شود. و در نهایت این ست با نتیجه ۲۵-۲۱  و این بازی با نتیجه ۳-۰به سود زنیت کازان به پایان برسد.

در پایان این دیدار ماکسیم میخائیلوف از زنیت کازان با ۱۶ امتیاز برترین بازیکن میدان شد.

Zenit-KAZAN-vs-Hypo-Tirol-INNSBRUCK-21 وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه 

زنیت کازان روسیه : شاگردان ولادمیر آلکنو با این نتیجه به ششمین برد پیاپی خود در این رقابت ها دست یافتند و با ۶ برد و ۱۸ امتیاز و تنها با یک ست باخته مقتدرانه به عنوان سرگروه صعود کردند. کهکشانی ها باید در مرحله پلی آف به مصاف شاگردان آندره آ آناستازی در تیم لوتوس ترفل گدانسک لهستان بروند.

هایپوتیرول اتریش : شاگردان دانیل گاوان هم با این شکست در مجموع با ۲ برد و ۴ باخت و ۶ امتیاز در مکان سوم جدول گروه D قرار گرفتند و از راهیابی به پلی آف بازماندند.

Zenit-KAZAN-vs-Hypo-Tirol-INNSBRUCK-3

[divider style="solid" top="10" bottom="10"]

در دیگر دیدار این گروه نیز هالک بانک ترکیه در حضور ۷۵۰ تماشاگرش در سالن باشکنت آنکارا پذیرای بودوانسکای مونته نگرو بود که در نهایت موفق شد مهمان خود را با روند امتیازگیری شکست دهد :

[event_results 48689] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="63533,63532"]

آریاورزش : سالن باشکنت ، آنکارا ، ترکیه، بازی با قضاوت آلین ماتزایر از رومانی شروع شد و دو تیم از همان ابتدا با جدیت بالایی کار را شروع کردند، تیم میزبان با تکیه بر آبشارهای کوبنده کوین لوغو که در پست دوم تخصصی ش یعنی قطر پاسور به میدان رفته بود و تیم مهمان هم با دفاع های خوب مدافعانش بازی را به بسیار نزدیک پیش میبردند.  در این میان تیم هالک بالک بسیار تلاش کرد که فاصله امتیازی خود را با میهمانش بیشتر کند و توانست با استفاده از  سد دفاعی بلند قامت خود، در وقت استراحت فنی اول ۸-۶ و در وقت دوم ۱۶-۱۱ پیشی بگیرد. پسران آبی آنکارا این روند امتیاز گیری را تا پایان ست اول چهار نعل تازیدند و توانستند با نتیجه ۲۵-۱۵ این ست رو به سود خود به پایان برسانند.

Halkbank-ANKARA-vs-Budvanska-Rivijera-BUDVA-9

تیم بودوانسکا در آغاز ست دوم دو امتیاز پیاپی را به دست آورد، اما در ادامه سرویس های جانانه لوغو به کمک تیم ترکیه ای آمد تا دوباره به بازی برگردند. تیم هالک بانک بعد از آن، اختلاف امتیاز را با تیم مونته نگرو زیاد کرد. تیم مهمان هم در امتیاز گیری آنها را تعقیب میکرد اما روند بازی چنان نبود که تیم هالک بانک را دچار چالش کند و بعد از فاصله امتیازی زیاد در دو وقت استراحت فنی این ست هم با نتیجه ۲۵-۱۶ به سود تیم هالک بانک به پایان رسید.

برتری مقتدرانه تیم هالک بانک در ست سوم نیز ادامه داشت و آنها با ترکیبی از حملات سرعتی و ضربات پشت خط تیم مونته نگرو را در هم کوبیدند و توانستند این ست را با نتیجه ۲۵-۱۶ و این بازی را با نتیجه ۳-۰ به سود خود کنند.

بهترین بازیکن میدان کوین لوغو با کسب ۱۴ امتیاز بود. که ۳ امتیاز مستقیم از دفاع کسب کرد.

Halkbank-ANKARA-vs-Budvanska-Rivijera-BUDVA-3   وضعیت ۲ تیم بعد از این نتیجه  هالک بانک ترکیه : شاگردان لورنزو برناردی با این نتیجه به چهارمین برد خود در رقابتهای این فصل دست یافتند و با ۴ برد و ۱۱ امتیاز راهی پلی آف شدند تا در این مرحله مقابل تیم قدرتمند مودنای ایتالیا قرار بگیرند. بودوانسکای مونته نگرو : شاگردان اسلوبودان بوشکان هم با این نتیجه متحمل ششمین باخت خود شدند و بدون هیچ بردی و تنها با ۱ امتیاز به عنوان چهارم این گروه دست یافتند. [league_table 48712] Zenit-KAZAN-vs-Hypo-Tirol-INNSBRUCK-32