به گزارش آریاورزش، رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با حضور ۲۸ تیم در ۷ گروه چهارتیمی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌گردد که در پایان از هر گروه ۱ تیم به صورت مستقیم به پلی آف ( ۱۲ تیمی ) راه پیدا می‌کند و از بین ۷ تیمی که دوم شده اند نیز ۵ تیمی که بهترین آمار از نظر تعداد برد و امتیاز و معدل ست را داشته باشند به هفت تیم دیگر می‌پیوندند.

در گروه F این رقابتها که متشکل از چهار تیم از باشگاه های کشورهای ایتالیا، لهستان، صربستان، اسلوونی است تا این هفته نتایج به صورت زیر رقم خورده است:

نام تیم برد باخت
مودنا والی ایتالیا ۴ پیروزی: ۳-۰ ۱ باخت: ۳-۲
لوتوس ترفل لهستان ۳پیروزی: ۳-۰ ۱ پیروزی: ۳-۲ ۱ باخت: ۳-۰
ووی وودینا صربستان ۱ پیروزی: ۳-۰ ۳ باخت: ۳-۰ ۱ باخت: ۳-۱
لیوبلیانا اسلوونی ۱ پیروزی: ۳-۱ ۴ باخت: ۳-۰
شرح هفته پنجم گروه D

در حساس‌ترین مسابقه هفته پنجم که از چهارچوب رقابتهای این گروه برگزار شد تیم لوتوس ترفل گدانسک لهستان موفق شد با نتیجه ۳-۲ از سد تیم مدعی مودنا والی ایتالیا بگذرد و به چهارمین پیروزی خود در رقابتهای این فصل دست یابد، شاگردان آندره‌آ آناستازی به رغم پیروزی در این مسابقه و ۴ برده شدن به دلیل اینکه امتیازات کمتری از مودنا دارند در رده دوم گروه باقی ماندند. مودنا با ۱۴ امتیاز و ۴ برد اول است و لوتوس گدانسک با ۴ برد و ۱۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

برای مشاهده تحلیل کامل این مسابقه به لینک زیر مراجعه نمایید:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا۲۰۱۶: لوتوس لهستان (۳) - مودنا ایتالیا (۲) [event_results 48727] [caption id="attachment_62396" align="aligncenter" width="899"]تصاویر مسابقه والیبال لوتوس گدانسک و مودنا والی در لیگ قهرمانان والیبال اروپا تصاویر مسابقه والیبال لوتوس گدانسک و مودنا والی در لیگ قهرمانان والیبال اروپا[/caption]

در دیگر دیدار این گروه نیز تیم لیوبلیانای اسلوونی با نتیجه ۳-۱ ووی‌ وودینای صربستان را شکست داد و به اولین پیروزی در دور مقدماتی دست یافت. و با ۳ امتیاز از حضور در قعر جدول باقی ماند. ووی وودینا هم با ۳ امتیاز و معدل کمی بهتر در جایگاه سوم قرار گرفت و از صعود به مرحله پلی آف بازماند.

[event_results 48728] cve-25 1 [event_blocks id="48822" title="" status="future" date="" number="2" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

یاران اغوین انگاپت بعنوان صدرنشین این گروه صعود خود به مرحله پلی آف را قطعی کردند. اما شاگردان آندره آناستازی با ۱۱ امتیاز و معدل ست بهتر نسبت به همه تیمهای رده دوم گروه های ۷ گانه صعود به پلی آف را برای خود قطعی کرده اند و این هفته باید  دیدار پایانی دور مقدماتی رابه مصاف اسلوونی تبار  لیوبلیانا بروند.

تصاویر مسابقه والیبال لوتوس گدانسک و مودنا والی در لیگ قهرمانان والیبال اروپا لازم به ذکر است برای مشخص شدن ۵ تیم رده دومی که به پلی آف صعود خواهند کرد معیارهای زیر لحاظ خواهد شد: ۱- تعداد برد ۲- امتیاز ۳- معدل ست ۴- معدل پوئن ۵- بازی رو در رو تعداد برد و امتیازات و معدل تیم های رده دوم گروه ها: photo_2016-01-25_18-10-46 قابل ذکر است که تیم آسه لنیک بدلیل انصراف تیم تومیس، ۳ امتیاز دیدار پایانی دور مقدماتی را از آن خود کرد و این تیم با یک بازی بیشتر به امتیاز ۱۰ رسیده است. CEV-BERLIN-RECYCLING-BELOGORIE-BELGOROD--13 [league_table 48716]