یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با حضور ۲۸ تیم در ۷ گروه چهارتیمی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌گردد که در پایان از هر گروه ۱ تیم به صورت مستقیم به پلی آف ( ۱۲ تیمی ) راه پیدا می‌کند و از بین ۷ تیمی که دوم شده اند نیز ۵ تیمی که بهترین آمار از نظر تعداد برد و امتیاز و معدل ست را داشته باشند به هفت تیم دیگر می‌پیوندند.

در گروه D این رقابتها که متشکل از چهار تیم از باشگاه های کشورهای روسیه، ترکیه، بلژیک، مونته نگرو است تا این هفته نتایج به صورت زیر رقم خورده است:

نام تیم برد باخت
زنیت کازان روسیه ۴ پیروزی: ۳-۰ ۱ پیروزی: ۳-۱ -
هالک بانک ترکیه ۱پیروزی: ۳-۰ ۱ پیروزی: ۳-۱ ۱ پیروزی: ۳-۲ ۱ باخت: ۳-۰ ۱ باحت: ۳-۱
هایپو تیرول بلژیک ۱ پیروزی: ۳-۰ ۱ پیروزی: ۳-۲ ۱ باخت: ۳-۰ ۱ باخت: ۳-۱ ۱ باخت: ۳-۲
بودوانسکای مونته نگرو - ۴ باخت: ۳-۰ ۱ باخت: ۳-۲
شرح هفته پنجم گروه D

در این گروه زنیت کازان در حضور تماشاگران ورزشگاه مدیترانسکی سنتر مونته نگرو با شکست ۳-۰ بودوانسکا به پنجمین برد پیاپی خود دست یافت و مستقیما راهی پلی آف شد. و تیم قعر جدولی بودوانسکا از ادامه رقابتها بازماند. برای مشاهده تحلیل کامل این بازی به لینک زیر مراجعه نمایید: هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶: بودوانسکا (۰) - زنیت کازان (۳)

[event_results 48679] cve-I2

در دیگر دیدار نیز هالک بانک ترکیه ۳-۱ هایپو تیرول اینزبورگ بلژیک را شکست داد و با ۳ برد و ۸ امتیاز دوم گروه شد. تیم بلژیکی هم با ۶ امتیاز در رده سوم جدول جای گرفت و صعود به مرحله پلی آف را از دست داد.

[event_results 61479] cve-I1   [event_blocks id="48820" title="" status="future" date="" number="2" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

زنیت کازان که تاکنون همانند تیم آسه کو رسوویای لهستان ۱۵ امتیازی است و یکی از پرافتخارترین تیم ها در بسیاری از دوره ها نیز بوده است به صورت قطع به مرحله پلی آف راه یافت. ولی یاران میهائو کوبیاک برای صعود به مرحله بعد با اما و اگرهای زیادی روبرو هستند زیرا هالک بانک، با ۸ امتیاز پایین ترین امتیاز را بین تیم های رده دومی همه گروه ها دارد. پس از این تیم، تیم اسکرا بلهاتوف لهستانی هم با ۹ امتیاز در گروه E این رقابتها،از شانس برابریبرای صعود برخوردار است. البته شایان ذکر است تیم آسه لنیک بعنوان تیم دوم از گروه G کمترین شانس را برای صعود دارد. این تیم بخاطر انصراف تیم رومانیایی تومیس ۳ امتیاز کامل دیدار هفته پایانی دور مقدماتی را از آن خود کرد و اکنون ۱۰ امتیازی است.

[league_table 48712]