یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با حضور ۲۸ تیم در ۷ گروه چهارتیمی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌گردد که در پایان از هر گروه ۱ تیم به صورت مستقیم به پلی آف ( ۱۲ تیمی ) راه پیدا می‌کند و از بین ۷ تیمی که دوم شده اند نیز ۵ تیمی که بهترین آمار از نظر تعداد برد و امتیاز و معدل ست را داشته باشند به هفت تیم دیگر می‌پیوندند.

در گروه A این رقابتها که متشکل از چهار تیم از روسیه و ترکیه و آلمان و بلغارستان است تا این هفته نتایج به صورت زیر رقم خورده است:

نام تیم برد باخت
بلوگوری بلگرود روسیه ۳ پیروزی: ۳-۰ ۱ پیروزی: ۳-۱ ۱ باخت: ۳-۰
آرکاس ازمیر ترکیه ۲ پیروزی: ۳-۰ ۱ پیروزی: ۳-۱ ۱ پیروزی: ۳-۲ ۱ باخت: ۳-۰
برلین ریسایکلینگ آلمان ۲ پیروزی: ۳-۰ ۱ باخت: ۳-۰ ۱ باخت: ۳-۱ ۱ باخت: ۳-۲
مارک یونیون بلغارستان - ۴ باخت: ۳-۰ ۱ باخت: ۳-۱

شرح هفته پنجم

از این رقابتها ۲ دیدار از این گروه برگزار شد که در حساس ترین مسابقه تیم بلوگوری بلگرود روسیه موفق شد با نتیجه ۱-۳ از سد برلین ریسایکلینگ والیز آلمان در سالن مکس اشملینگ هال بگذرد. بلگوری با این برد به چهارمین پیروزی خود در این گروه دست یافت و با ۴ برد و ۱۲ امتیاز در صدر جدول جای گرفت، تیم آلمانی هم با این شکست ۷ امتیازی ماند و با ۲ برد در مکان سوم جای گرفت و به طور کلی امید به صعود به پلی آف را از دست داد.

[event_results 48602]

[caption id="attachment_62541" align="aligncenter" width="900"]CEV-BERLIN-RECYCLING-BELOGORIE-BELGOROD--3 تصاویر مسابقه بلگوری بلگرود و برلین ریسایکلینگ در هفته پنجم جام قهرمانان والیبال اروپا ۲۰۱۵-۲۰۱۶[/caption]

در دیگر بازی این گروه هم آرکاس ازمیر ترکیه با نتیجه ۰-۳ مارک یونیون بلغارستان را شکست و با ۴ برد و ۱۱ امتیاز پشت سر بلگوری قرار گرفت تا تعیین سرگروه این گروه به هفته پایانی کشیده شود.

[event_results 48600]

تصاویر مسابقه آرکاس ازمیر و مارک یونیون در هفته دوم جام قهرمانان والیبال اروپا ۲۰۱۵-۲۰۱۶

برنامه هفته آخر مرحله مقدماتی گروه A

[event_blocks id="48816" title="" status="future" date="w" number="2" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]

با توجه به نتایج کسب شده بنظر نمی رسد هفته پایانی چندان هم در روند رده بندی تیمها تغییری حاصل شود چرا که تیم قعر جدولی مارک یونیون در هیچ مسابقه ای موفق به کسب هیچ امتیازی نشده است و تنها امتیازات  تیم آلمانی برلین نیز از پیروزی در مقابل مارک یونیون بوده است. با این روند، صعود یاران موزرسکی بعنوان صدرنشین به مرحله پلی آف قطعی است و البته تیم آرکاس ازمیر نیز شانس بسیار خوبی برای صعود به پلی آف دارد زیرا تنها رقیبان جدی این تیم برای صعود به پلی آف تیم دوم گروه C و F هستند.

[league_table 48698]