به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ برتر والیبال ۹۴ و در هفته هجدهم این دیدارها، دو تیم پیکان و شهرداری تبریز از ساعت ۱۵:۳۰ در خانه والیبال به مصاف هم رفتند که این دیدار تماشایی با برتری پیکان و با نتیجه ۳-۱خاتمه یافت.

[event_results 55553] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="61872,57426"]

گزارش ست به ست دیدار پیکان و شهرداری تبریز 

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست نخست [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [tab_title] ست چهارم [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

دو تیم در حالی به میدان رفتند که  از صعود به مرحله بعد تا اندازه ای احساس امنیت میکردند. قضاوت این مسابقه بر عهده پیمان عابدزاده است. این دیدار با سرویس وادی از تیم شهرداری تبریز آغاز شد و در یک رفت و برگشت زیبا، امتیاز اول با دفاع خوب تیم پیکان به نفع پیکانی ها شد. در ست اول تیم پیکان خیلی خوب دفاع کرد و توانست در وقت استراحت فنی اول ۸-۴ از تیم تبریزی پیش بیفتد. والریو ورمیلیو در این ست به نحو احسن از سرعتی زن های تیمش استفاده کرد و شاگردان اکبری موفق شدند ۱۲-۵ با ضربه مسعود غلامی جلو بیفتند و اختلاف امتیاز ۵ امتیازی را با تیم تبریزی ایجاد کنند. این روند ادامه داشت تا با ضربه ای که صنوبر به توپ زد و راهی اوت کرد امتیاز ۱۶-۹ به سود تیم پیکان شود.

در امتیازات پایانی این نیکولای نیکولوف بود که با ارسال سرویس های خوب خود به زمین تبریز موفق شد نتیجه را به ۲۱-۱۵ برساند. و در خاتمه با سرویسی که اکبر ولایی از تبریز به اوت فرستاد این ست با نتیجه ۲۵-۱۶ به سود پیکان به پایان رسید.

تصاویر مسابقه والیبال سایپا  و پیکان

[/tab] [tab]

شروع این ست نیکولوف در خط سرویس قرار گرفت و امتیاز اول را به تیم شهرداری تبریز تقدیم کرد. در این ست بازی بسیار نزدیک تر از ست اول دنبال شد و دو تیم امتیاز به امتیاز با هم پیش می رفتند که تیم تبریز توانست امتیاز ۸ را زودتر گرفته و وقت استراحت اول را ۸-۶ به سود خود کند.

تیم تبریزی در این ست خیلی خوب ظاهر شد و اکبر ولایی بازیکن جوان این تیم بسیار عالی کار کرد و توانست به یکباره روند امتیازگیری تیم خود را از تیم حریف جدا کرده و امتیاز را ۱۰- ۷ به نفع تیم شهرداری تبریز کند.

دفاع های خوب تیم پیکان موجب شد اختلاف امتیاز به ۱ رسیده و نتیجه ۱۰-۹ به سود تیم تبریزی رقم بخورد. امتیاز سرویسی که ولایی برای تیم تبریزی گرفت موجب شد در حالیکه بازی با نتیجه ۱۱-۹ به سود شاگردان بناکار بود پیمان اکبری درخواست وقت استراحت نماید.

تصاویر دیدار شهرداری تبریز و کاله آمل

تمرکز پایین بازیکنان پیکان و بازی عالی تیم تبریزی باعث شد تا وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶-۱۰ به سود تبریز به صدا در آید. آبشارهای مهار نشدنی میکاییل تاجر، امتیاز تیم تبریزی رو به ۱۸-۱۱ رساند. بازی ضعیف تیم پیکان، اکبری را وادار کرد تا در امتیاز ۲۰- ۱۳ خواستار تایم اوت دوم خود شود.

با آمدن فرهاد سال افزون به بازی و سرویس های خوب این بازیکن، اختلاف امتیاز به ۳ کاهش یافت اما نتیجه همچنان ۲۲-۱۹ به سود تیم تبریزی بود. در امتیاز های پایانی این ست بازی بسیار نزدیک شده و بازیکنان بسیار جنگنده ظاهر شدند اما با دریافت بد معنوی نژاد، این ست ۲۵-۲۱ به سود شهرداری تبریز به پایان رسید تا در ست شماری هر دو تیم عدد یک رو به خود اختصاص دهند.

تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز و متین ورامین

[/tab] [tab]

در ابتدای ست سوم با از دست رفتن سرویس توسط تبریزی ها امتیار نخست به سود تیم پیکان شد. تبریزی ها با روحیه دو چندان در این ست ظاهر شدند اما نیکولوف در روی تور، هم دفاع و هم حمله بسیار عالی ظاهر شد و توانست بازی را تا وقت استراحت فنی اول، ۸-۳ به سود تیم پیکان کند.

در امتیاز ۱۰-۶ با رفت و برگشت چندین باره توپ بازی بسیار هیجانی شد تا در نهایت امتیاز این رالی به سود تبریزی ها ۱۰- ۷ تمام شد. با امتیازی که اکبر ولایی به آسانی تقدیم پیکان کرد، عادل بناکار مجبور شد تا در امتیاز ۱۳-۹ درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز ۱۴-۱۰ با اعتراض نابجای عادل بناکار به داور، با کارت زرد داور مواجه شد.

تصاویر دیدار شهرداری تبریز و کاله آمل

در این ست بازیکنان شهرداری تبریز با دریافت های بد خود و نرساندن توپ به پاسور، امتیازهای زیادی را به تیم حریف تقدیم کردند. اما در آنسوی میدان، دفاع های خوب پیکان همچون ست اول باعث شد تا وقت استراحت فنی دوم این ست ۱۶- ۱۱ به سود این تیم رقم بخورد.

با امتیاز مستقیم سرویس براتوئف از تبریز، اختلاف در امتیاز ۱۷-۱۵ به ۲ رسید. بازی با نتیجه ۲۰-۱۶ در حال پیگیری بود که فرهاد قائمی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده به بازی آمد و در منطقه سرویس قرار گرفت.

همچون دو ست گذشته در امتیاز های پایانی بازیکنان دو تیم خود را به آب و آتش زدند و بازیکنان تبریزی اختلاف امتیاز خود را به ۲ در امتیاز ۲۲-۲۰ رساندند. اما نیکولوف بازی زیبای خود را در این ست با گرفتن امتیاز پایانی به کمال  رساند و این ست را با نتیجه ۲۵-۲۱ به سود پیکان خاتمه داد.

[caption id="attachment_61871" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال سایپا  و پیکان تصاویر مسابقه والیبال  پیکان[/caption]

[/tab]

[tab]

ست چهارم با رفت و برگشت چندین باره توپ آغاز و امتیاز این توپ ۱-۱ به سود تیم پیکان شد. در امتیاز ۴-۳ باز هم رفت و برگشت توپ های سرعتی پیکان ادامه داشت تا با ضربه جانانه امیر غفور این امتیاز ۵-۳ به سود تیم پیکان شد.

در ادامه با آبشار زیبای میرزاجانپور وقت استراحت فنی اول ۸-۶ به سود تیم پیکان رقم خورد. با به خارج فرستادن توپ توسط امیر غفور، برای اولین بار در این ست دو تیم در امتیاز ۹-۹ برابر شدند. در ادامه، روند امتیاز گیری هر دو تیم یک به یک شد تا با ضربه ای که تاجر به اوت زد امتیاز ۱۵-۱۳ به سود پیکان شود و با دفاع زیبای مسعود غلامی وقت استراحت دوم در امتیاز ۱۶-۱۳ به سود پیکان به صدا در آید.

تصاویر دیدار پیکان و کاله آمل-هفته شانزدهم لیگ برتر

سرویس های محکم نیکولوف و دفاع های جانانه میرزاجانپور در این ست عرصه را بر تیم تبریزی بسیار سخت کرده بود و بناکار را مجبور کرد تا کریمی را به جای ولایی وارد زمین کند.

بناکار از تمام امکانات خود استفاده کرد و در امتیاز ۱۹-۱۵ وقت استراحت گرفت و با این وقت استراحت توانست یک امتیاز سرویس از والریو ورمیلیو بگیرد ۱۹-۱۶٫ نیکولوف امروز در این بازی کاری نبود که نکرده باشد و بسیار عالی ظاهر شد و به شدت مورد تشویق تماشاگران تیم پیکان قرار گرفت و همچون ست گذشته توانست امتیاز پایانی این ست رو به دست آورد و این ست با نتیجه ۲۵-۲۰ و این بازی با نتیجه ۳-۱ به سود پیکان به اتمام برسد. پیکان توانست ۳ امتیاز کامل این بازی را به دست آورده و راه خود را برای رسیدن به مرحله پلی آف هموارتر سازد.

تصاویر مسابقه والیبال پیکان و ثامن الحجج در هفته ۱۵ لیگ برتر ۹۴

[/tab] [/tabs]

وضعیت دو تیم در جدول رده بندی و دیدارهای هفته نوزدهم

تیم پیکان با ۱۵ برد و ۳ باخت و ۴۲ امتیاز موقتا در رده دوم جدول جای گرفت. دیدار هفته نوزدهم شاگردان اکبری روز شنبه از ساعت ۱۷ عصر در خانه والیبال با تیم  گوهر کویر زاهدان خواهد بود.

تیم شهرداری تبریز با ۹ پیروزی و ۹ شکست و ۲۸ امتیاز  در رده پنجم جدول جای دارد. شاگردان عادل بناکار روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه از ساعت ۱۷ در سالن شهید اقدمی میزبان شاگردان جزیده خواهند بود.

[league_table 44587]