به گزارش آریاورزش،از چهارچوب رقابتهای لیگ برتر والیبال۹۴ و در هفته هفدهم این مسابقات، دو تیم شهرداری تبریز و کاله آمل از ساعت ۱۷ عصر امروز در سالن شهید اقدمی به مصاف هم رفتند. این دیدار ۱۳۳ دقیقه ای که در حضور ۲۵۰۰ هوادار تبریزی برگزار شد با نتیجه ۳-۲ و با روند امتیازگیری زیر به سود گاله آمل خاتمه یافت.

[event_results 55548]   [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="61340,60743"]

گزارش ست به ست دیدا شهرداری تبریز و کاله آمل

  [tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست ۱ [/tab_title] [tab_title] ست ۲ [/tab_title] [tab_title] ست ۳ [/tab_title] [tab_title] ست ۴ [/tab_title] [tab_title] ست ۵ [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

بازی از همان ابتدا با برتری خفیف شهرداری تبریز آغاز شد و شاگردان بناکار که می‌دانستند با شکست در این دیدار کارشان برای مرحله پلی‌آف تا حدودی سخت خواهد شد بازی را اندکی بهتر از حریفشان شروع کردند و ۸-۷ تکنیکال تایم اول را از آن خود کردند، بعد از این تایم سرخپوشان آذربایجانی عملکرد بهتری از خود در خط سرویس و دفاع نشان دادند و درخشش اکبر ولایی و طاهر وادی کار را بر ببرهای مازندران سخت کرده بود تا اینکه نهایتا این ست با برتری ۲۵-۱۹ میزبان خاتمه یافت.

تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز و متین ورامین

[/tab] [tab]

بازی در ست دوم بر خلاف ست گذشته نزدیک تر دنبال میشد و قدرت دو تیم با یکدیگر برابری میکرد. کاله آمل با تمرکز بیشتر و با برنامه تر از ست اول ظاهر شد و توانست در امتیاز ٧-٧ بازی را به تساوی برساند. در حالی که کاله با حداقل اختلاف ١۴-١۵ از میزبان خود پیش بود ، نیکو فرریکس پاسور هلندی تیم کاله روی یک توپ برگشتی اقدام به زدن اسپک کرد و امتیاز ١۶ ام برای کاله ثبت شد. کاله آمل برتری خود را با آبشار سعید شیرود و حمزه زرینی و یک دفاع دو نفره زیبا از فرریکس و جدیدی با نتیجه ١٧-١٩ حفظ کرد اما شهرداری تبریز توانست امتیازات از دست رفته را جبران کند و نتیجه در امتیاز ١٩-١٩ برابر شد تا هر کدام از سرمربیان دو تیم به دنبال راه حل و نقشه جدیدی برای کسب پیروزی در این ست باشد ، که در این امر بهروز عطایی موفق شد با پبروزی ٢٣-٢۵ در یک بازی زیبا و پایاپای تیمش را راهی ست سوم کند.

KALLEH-MATIN-VARAMIN-17

[/tab] [tab]

قبل از آن که ست سوم آغاز شود با صحبت ها و اعتراضات کاله ایها ، مسعود یزدان پناه داور اول این دیدار دست به جیب شد و یک کارت زرد را به نیمکت تیم کاله نشان داد. شاید همین موضوع موجب شد ابتدای بازی، کاله کمی آشفته تر و بدون تمرکز کار را دنبال کند و شهرداری تبریز خیلی زود بتواند با جای خالی طاهر وادی ، امتیاز سرویس اکبر ولایی و همچنین خطاهای مهمان ۵-١ پیشرو باشد.

در امتیاز ۶-٣ به ناگاه کاله به بازی برگشت ، علیرضا جدیدی چند سرویس هدفدار روانه زمین کرد تا کاله موفق شود اختلاف خود را کم کند و در نهایت وقت استراحت فنی اول با امتیاز سرویس جدیدی ۶-٨ به سود کاله شد.

[caption id="attachment_52524" align="aligncenter" width="800"]گزارش تصویری مسابقه کاله آمل در لیگ برتر والیبال ۹۴ کاله آمل در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

ست سوم پر افت و خیز ترین، پر تنش ترین و هیجان انگیزترین ست این دیدار بود. و دو تیم هر یک سعی میکردند قدرت خود را به رخ دیگری بکشند و روند امتیاز گیری به صورت ١۴-١۶ و ١۶-١۶ پیگیری میشد. در این هنگام حمزه زرینی اسپک خود را روانه زمین حریف کرد و در حالی که بازیکنان کاله اعتقاد داشتند توپ به دفاع تبریز برخورد کرده است اما از سوی داور اوت اعلام شد که این رأی اعتراض یاران مازندرانی را در پی داشت. با اسپک گوتسف و امتیاز ٢۴-٢۴ بار دیگر در این ست همه چیز به تساوی کشیده شد و اوج هیجان در سالن شهید اقدمی تبریز حکم فرما بود که باز هم علیرضا جدیدی پشت خط سرویس قرار گرفت تا این ست نیز با سرویس خوب جدیدی ٢۵-٢٧ به مهمان شود.

kaleh1

[/tab] [tab]

شروع ست چهارم نیز باز هم با برتری میزبان همراه بود اما با یک نتیجه عجیب!! در حالی که تبریز با امتیاز ٨-١ وقت استراحت اول را با پیروزی پشت سر گذاشته بود توانست برتری خود را تا امتیاز ١٢-٢ حفظ کند. بازیکنان کاله که در این دقایق به شدت به داوری و اتفاقات درون زمین اعتراض داشتند کاملا عصبی بازی را دنبال میکردند تا بهروز عطایی مجبور شود با تعویض حمزه زرینی اندکی آرامش را به تیمش برگرداند.

اما جو حاکم بر سالن ، تنش درون بازی و عدم تمرکز لازم یاران کاله همگی دست به دست هم داد تا بهروز عطایی بازیکنان جوان تر خود را روانه میدان کند و به بازیکنان اصلی خود برای ست پنجم استراحت بدهد. آرمین رنجبر و امیرحسین اسفندیار از بازیکنان جوان و نوجوانی بودند که در این دقایق وارد زمین شدند و سعی میکردند نظر سرمربیشان را جلب کنند. که از این نظر تا حدودی موفق عمل کردند رنجبر در خط حمله و اسفندیار با سرویس های عالی و همچنین امتیاز مستقیم سرویس اندکی اختلاف را کم کردند اما در نهایت ٢۵-١٨ ست چهارم را واگذار کردند تا سرنوشت این دیدار در ست حساس پنجم مشخص شود.

[caption id="attachment_58473" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز[/caption] [/tab] [tab]

زیبایی و جذابیت والیبال به این است که دو تیم از قدرت یکسانی برخوردار باشند. وقتی توازن قدرت در یک بازی حاکم باشد شاهد جذابیتها و تقابل بسیار تماشایی از طرفین این دیدار خواهیم بود رالی هایی که تنها مختص والیبال است و با آن گاهی لبخند میزنیم و گاه افسوس میخوریم، دقیقا چیزی که در این دیدار شاهد آن بودیم. از بحث حواشی و اعتراضات به داوری و کارت های زرد و قرمزی که رد و بدل شد بگذریم حساسیت و زیبایی این دیدار در ست پنجم از جنگندگی بازیکنان و تشویق تماشاگران حاضر در سالن کاملا مشهود و قابل لمس بود. و روال امتیازگیری بصورت ۴-۴، ٩-٩ ، ١٠-١١ دنبال میشد. کاله در این ست در دفاع بسیار خوب عمل کرد و توانست اختلاف خوبی ایجاد و با اسپک رضا قرا ١٠-١۵ فاتح این دیدار والیبالی شد.

KALLEH-SAMEN-5

[/tab] [/tabs]

این مسابقه چهار کارت زرد و قرمز داشت که سهم میزبان یک کارت و کاله مازندران سه کارت بود. امیرحسین اسفندیار بازیکن شماره چهار کاله به دلیل تحریک تماشاگران کارت زرد دریافت کرد. بهروز عطایی سرمربی کاله و حمزه زرینی نیز بازیکن این تیم به دلیل اعتراض به داوری کارت قرمز از یزدان پناه دریافت کردند. همچنین محمدرضا آصفی بازیکنان شماره ۲۰ شهرداری تبریز به دلیل اعتراض به داور کارت زرد دریافت کرد.

وضعیت تیم ها در جدول رده بندی و دیدارهای هفته آتی ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

شاگردان عادل بناکار با این شکست و با احتساب مجموع ۲۸ امتیاز در رده پنجم جدول جای دارند و چهارشنبه ۳۰ دی ماه، در حالی به مصاف شاگردان اکبری خواهند رفت که در دیدار دور رفت با نتیجه ۳-۲ مغلوب این تیم شده اند.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

شاگردان عطایی که تاکنون در لیگ برتر ۹۴ بسیار با افت و خیز ظاهر شده اند با کسب هشتمین پیروزی و ۲۵ امتیاز در رده هفتم جدول جای گرفتند. و در حالی چهارشنبه را به مصاف شاگردان جزیده خواهند رفت که در دیدار گذشته موفق شده اند آنها را شکست دهند.

[league_table 44587]