به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ برتر عصر امروز ساعت ۱۷ دو تیم شهرداری ارومیه و آلومینیوم المهدی در سالن غدیر به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه ۳-۱ و با روند امتیازگیری زیر به سود شهرداری ارومیه به پایان رسید. [event_results 55552] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="57788,59508"]

تحلیل ست به ست دیدار شهرداری ارومیه و آلومینیوم المهدی

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست نخست [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [tab_title] ست چهارم [/tab_title] [/tabs_head] [tab]

 بازی در حالی که سالن غدیر ارومیه بر خلاف همیشه خلوت تر از گذشته بود آغاز شد ؛ از سوی دیگر آلومینیوم بندر عباس پس از یک دوره بحرانی چند بازیکن باتجربه با خود به ارومیه آورده بود و از همان ابتدای ست بازی نزدیکی را دنبال می کرد. حتی در امتیاز ٧-٧ نیز بازی را به تساوی رساند اما یاران ارومیه با تمرکز و هماهنگی بیشتر با نتیجه ١۶-١٣ اختلاف ٣ امتیازی ایجاد کردند و همین برتری را تا اواخر ست حفظ کردند. یاران بندرعباس در لحظاتی از این دیدار اختلاف خود را به حداقل رساندند اما در نهایت ست اول را ٢۵-٢٢ به میزبان واگذار کردند.

[caption id="attachment_58349" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر۹۴[/caption] [/tab] [tab]

اولین امتیاز با اشتباه ارومیه برای مهمان ثبت شد و در مقابل با یک دریافت ناقص از آبی پوشان هرمزگان نتیجه ١-١ برابر شد و همین روند با اسپک پیروت پور و یک پاس یک دست سرعتی برای حامد رضایی ادامه یافت. در حالی که شهرداری ارومیه با اختلاف ٣ امتیازی ۶-٣ پیشرو بود فرهاد اعرابی سرمربی بندر عباس وقت استراحت گرفت که نتیجه آن خطای سرویس حامد رضایی و کسب امتیاز ۴ برای مهمان بود ، اما سعید معروف با همان حرکات منحصر به فردش توپ را با پنجه در گوشه منطقه ١حریف خواباند و جریان بازی را به سمت زمین خودی چرخاند.

همچنین با روی آوردن به چند پاس سرعتی برای جواد محمدی نژاد و آرمین تشکری تیمش را در امتیاز ٨-۴ پیش انداخت. در حالی که تصور میشد این بازی برای شهرداری چی ها بازی دشواری نباشد ، اما یاران فرهاد اعرابی بسیار جنگنده ظاهر شدند و به راحتی امتیاز از دست نمیدادند و همچنان تا امتیازات پایانی ١٨-١٨ و ٢٢-٢١ پا به پای میزبان پیش می رفتند. در امتیاز ٢۴-٢٢ با امتیاز سرعتی محمدی نژاد ، در حالیکه این تیم تنها به یک امتیاز برای پیروزی در این ست احتیاج داشت با اشتباه آرش کشاورزی در دریافت نتیجه ٢۴-٢٣ شد اما در نهایت ست دوم نیز با دفاع معروف و تشکری ٢۵-٢٣ به سود ارومیه خاتمه یافت.

تصاویر مسابقه والیبال شهرداری ارومیه و سایپا در لیگ برتر۹۴ [/tab] [tab]

ست سوم اما برخلاف دو ست گذشته برتری با مهمان بود و از همان ابتدا با دریافت ناقص یاران ارومیه ، اسپک صمد اکبری و یک پوئن مستقیم سرویس، آلومینیوم ٢-۵ از میزبانش پیش افتاد. و در کنار آن با عملکرد خوب محمد باقری پاسور این تیم اختلاف خود را بیشتر کرد.

محمد باقری علاوه بر یک جای خالی زیبا و اسپک دیدنی با ارسال پاس های مناسب برای مهاجمینش در امتیاز ١۴-٩ یک اختلاف ۵ امتیازی ایجاد کرد تا سیدعباسی به دنبال چاره باشد. سیدعباسی که شروع این ست را با تغییراتی در ترکیب تیمش آغاز کرده بود سعید معروف و پیروت پور را دوباره به زمین فرستاد تا گره گشای تیمش باشند.

تصاویر مسابقه شهرداری ارومیه و ثامن الحجج در هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال ۹۴

سعید معروف که به خوبی میدانست با شکست در این ست ممکن است کار برای تیمش دشوار شود با ارسال پاس های بریده و سرعتی در این ست اختلاف را کم کرد و به عدد ٢ رساند ( ١٨-٢٠) آلومینیوم بندرعباس که در دفاع مهاجمین ارومیه بسیار موفق عمل کرده بود اما با خطاهای مکرر سرویس امتیازاتی را تقدیم حریفش میکرد. البته شهرداری ارومیه هم از این حیث دست کمی از حریفش نداشت.

در امتیاز ٢٣-٢٢ علاوه بر خطای سرویس بازیکن بندرعباس ، تشکری و معروف هم سرویس خود را به تور زدند تا ست سوم این دیدار ٢٣-٢۵ به سود مهمان خاتمه یابد و بازی به گیم چهارم کشیده شود.

vezaratdefa-aluminum22

[/tab] [tab]

در حالی که دو تیم در امتیاز ۵-۴ بازی نزدیکی را دنبال می کردند شهرداری ارومیه با دو حمله پایپ از میلاد عبادی پور و دو دفاع متوالی از محمدی نژاد به یکباره از حریفش پیشی گرفت و همین روند با اوت رفتن توپ سهیل احمدی و اسپک محکم پیروت پور ١٢-۶ ادامه یافت.

بندرعباسی ها که در این دقایق نشانه ای از آلومینیوم دو ست گذشته نداشتند با افت ناگهانی روحی مواجه شدند و میزبان به خوبی از این فرصت استفاده میکرد و توانست در امتیاز ١٩-١٠ یک اختلاف ٩ امتیازی ایجاد کند و اعرابی با گرفتن تایم استراحت سعی در احیای روحیه تیمش داشت که این وقفه مؤثر واقع شد و آلومینیوم که به بازی برگشته بود ٧ امتیاز مستقیم گرفت و نتیجه را به ٢٠-١٧ رساند تا این بار سیدعباسی احساس خطر کند. او که از پاسور هوشمندی چون معروف بهره میبرد باز هم با ارسال پاس سرعتی جریان بازی را عوض کرد و در نهایت با خطای سرویس نصرآزادانی ٢۵-١٨ فاتح ست سوم شد و با این پیروزی ٣-١ همچنان صدرنشین باقی ماند.

تصاویر مسابقه شهرداری ارومیه و ثامن الحجج در هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال ۹۴ [/tab] [/tabs] وضعیت دو تیم در جدول و مسابقه آینده

فلامینگوهای ارومیه با ۱۵ برد و ۴۰ امتیاز به صدر جدول رده بندی بازگشتند. شاگردان سیدعباسی از ساعت ۱۷ چهارشنبه ۲۳ دی ماه در سالن شهید گل عباسی با تیم متین ورامین دیدار خواهند داشت.

تیم آلومینیوم با این ۱۴ شکست و ۲ پیروزی ۱۰ امتیازی است و چهارشنبه ۲۳ دی ماه در سالن فجر بندرعباس از ساعت ۱۷ عصر میزبان تیم جواهری گنبد خواهد بود.

[league_table 44587]