به گزارش آریاورزش، در هفته پایانی دور رفت رقابتهای لیگ برتر ۹۴ دو تیم ثامن الحجج و شهرداری تبریز ساعت ۱۷ امروز در سالن مهر خراسان به مصاف هم رفتند که نتیجه این دیدار ۳-۰ و با روند امتیازگیری زیر به سود شهرداری تبریز به پایان رسید. [event_results 44674] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="53334,54087"]

بازی در سالن مهران در حالی شروع شد که تیم ثامن در این سالن تنها در برابر شهرداری ارومیه هر سه ست را واگذار کرده بود.

ست اول از همان ابتدا بازی با دریافتهای بد ثامن و دفاع قدرتمند شهرداری تبریز به سود تبریز آغاز شد تا امتیاز ۵ که تاجر با بیرون فرستادن سرویس یک امتیاز تقدیم حریف کرد. و در ادامه این عملکرد عالی صنوبر و همچنین خطاهای  سرویس چاچیچ بود که امتیازات را برای شهرداری بالا می برد. روند امتیازگیری شهرداری تبریز همچنان ادامه داشت و دو تیم با امتیاز ۶-۸ به نفع شاگردان بناکار به زمان استراحت اول رسیدند.

تصاویر مسابقه والیبال کاله آمل و ثامن‌الحجج خراسان در لیگ برتر والیبال ۹۴

دفاع مستحکم شهرداری تبریز با حضور تاجر همچنان سد غیرقابل نفوذی در برابر میزبان بود اما پاسهای دیدنی امیر حسینی نیزدر فریب تبریزی ها مؤثر واقع شد و امتیاز ۱۰ را برای ثامن رقم زد. بازی در امتیاز ۱۲ - ۱۶ به وقت استراحت فنی دوم رسید.  در یک رالی دیدنی با دو دفاع همزمان ثامن و توپ گیری عالی علوی با پاس حسینی نهایتا توچ با ضربه دانشفر تبدیل به یک امتیاز دیدنی شد. اما همچنان بعد از زمان استراحت دوم روند امتیازگیری به نفع مهمان پیش میرفت. و ست اول با امتیاز ۲۱-۲۵ به نفع میزبان پایان یافت.

خط دفاع قدرتمند شهرداری تبریز و بازی تماشایی گوتسف و تاجر همه تلاشهای چاچیچ رو بی ثمر کرده بود. در صحنه ای از این دیدار با عبور توپ از تور به سمت زمین ثامن، بازیکنان شهرداری با ضربه به توپ یک خطای مسلم داشتند ولی داور اعتقادی به خطا نداشت و از همین ضربه به بعد اعتراضات امیر حسینی و تماشاچیان ثامن به داور آغاز شد.

[caption id="attachment_54610" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال  بانک سرمایه و شهرداری تبریز در هفته دهم لیگ برتر۹۴ شهرداری تبریز در لیگ برتر۹۴[/caption]

در ادامه نیز توپ گیری های ضعیف ثامن حتی با تعویض رامشینی هم بهبود نیافت و با وجود توقف بازی توسط ناظر این دیدار در ست دوم و در امتیاز ۵-۸ باز هم تلاش مهمان کاسته نشد و ثامن که تلاش داشت به پشتوانه تماشاچیان روند بازی را به سود خود بپایان برساند اما باز هم در برابر ضربه های صنوبر ناکام ماند و ست دوم نیز با امتیاز ۲۷-۲۹ به نفع شهرداری خاتمه یافت.

در ست سوم بازیکنان خسته ثامن که دو دیدار بسیار سنگین را در برابر پیکان و کاله پشت سر گذاشته بودند با بالا رفتن خطاهایشان در برابر ضربات کشاورزی و انگیزه بالای شهرداری که فاتح بی قید و شرط  دو ست دیگر بود حتی با توپ گیری های علوی و پاسهای حسینی هم راه به جایی نبردند و این ست نیز با نتیجه ۲۲-۲۵ به نفع شاگردان بناکار خاتمه یافت.

تصاویر مسابقه والیبال  بانک سرمایه و شهرداری تبریز در هفته دهم لیگ برتر۹۴

وضعیت تیمها در جدول دیدارهای دور برگشت

ثامن با ۱۸ امتیاز از ۶ برد و ۵ باخت و معدل ۱٫۱۱ به جایگاه ششم سقوط کرد و  چهارشنبه هفته آینده در دور برگشت در سالن مهر خراسان میزبان جواهری گنبد خواهد بود.

شهرداری تبریز با ۱۱ بازی و ۶ بردو ۵ باخت دیدارهای رفت توانست ۱۸ امتیاز کسب نموده و در جایگاه چهارم جدول قرار گیرد. این تیم در ۲ دی در خانه والیبال ساعت ۱۷ به مصاف سایپا خواهد رفت

[league_table 44587]