یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش بیستمین دوره رقابت‌های جهانی با قهرمانی تیم ایتالیا خاتمه یافت تا این فصل از رقابت‌های بین‌المللی والیبال نیز به پایان برسد.

تیم والیبال ایران در این رقابت‌ها با دو برد و دو باخت در مرحله گروهی به جمع شانزده تیم راه پیدا کرد و با باخت مقابل برزیل در این مرحله، رده سیزدهمی دوره گذشته خود را که با کولاکویچ کسب کرده بود تکرار کرد.

ایران در هفت بخش بهترین بازیکنان، تنها در دو بخش جز ۱۰ نفر برتر بود که یکی از آنها، محمدطاهر وادی در رده هشتم بهترین پاسور و میلاد عبادی‌پور در رده هشتم بهترین دریافت کننده قرار گرفتند.

در سایر بخش‌ها تیم ایران در ۲۰ نفر اول نماینده‌ای نداشت و اولین شخص در میان بازیکنان ایرانی در رده‌بندی، کسی جز میلادعبادی‌پور نبود.

عبادی‌پور با ۶۵ امتیاز در رده ۲۳ امتیازآورترین بازیکنان و اسماعیل‌نژاد با ۴۹ امتیاز در رده ۳۵ قرار گرفت.

کاپیتان با ۴۵ امتیاز در رده ۲۲ بهترین حمله و اسماعیل‌نژاد با ۴۴ امتیاز از حمله در رده ۲۷ قرار گرفت.

در بخش سرویس میلاد عبادی‌پور با ۵ امتیاز در رده ۲۸ و پس از آن توخته با همین تعداد در رده ۲۹ قرار دارد.

عبادی‌پور حتی در توپگیری نیز بهتر از لیبرو تیم کار کرد و با ۱۲ توپگیری عالی در رده ۳۹ قرار گرفت و حضرت پور با همین تعداد در رده ۴۰ ایستاد.

در دفاع روی تور، توخته با یک دفاع بیشتر و ۷ امتیاز در رده ۳۸ و عبادی‌پور با ۶ دفاع در رده ۴۷ قرار گرفتند.

اما بهترین رتبه میلاد در دریافت اول بود که با ۲۹ دریافت عالی در رده هشتم بهترین‌ها قرار گرفت.

در بخش بهترین پاسور هم وادی با ۶۹ پاس عالی در رده هشتم قرار گرفت.

البته باید به این نکته اشاره کرد که آمار و ارقامی است که بعد از بازی‌ها اعلام میشوند در راستای شناسایی عملکرد بازیکنان و حتی سرمربی و بهبود وضعیت آنهاست. ولی شرایط بازی و بازیکن و اتفاقاتی که در جریان یک بازی می‌افتند در عملکرد بازیکنان تاثیر بسزایی میگذارد.

بدین ترتیب این داده‌ها به طور کلی خوب یا بد بودن بازیکنی را مشخص نمیکنند بلکه تنها عملکرد آنها را در طول بازی‌ها نشان میدهند که اگر خوب بوده، بهتر شوند و اگر خوب نبوده دلیل آن مشخص شده و در جهت رفع و بهبود آن بر آیند.