یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، ویلفردو لئون بازیکن کوبایی‌الاصل تیم ملی لهستان که به دلیل مصدومیت در مسابقات لیگ ملت‌ها غایب بود، رقابت‌های قهرمانی جهان را نیز از دست داد.

رئیس فدراسیون لهستان با تأکید بر اینکه اتخاذ چنین تصمیمی هم برای کادر فنی و هم بازیکن کار سختی بود، گفت: ویلفردو لئون بازیکن مهمی برای ماست، در نتیجه تصمیم‌گیری برای کنار گذاشتن این بازیکن کار سختی برای ما بود. زمان کوتاهی برای بهبودی لئون داشتیم و او در این مدت نمی‌توانست به آمادگی کامل برای حضور در چنین تورنومنتی برسد. از طرفی سلامتی بازیکنان شوخی بردار نیست و نمی‌توان آن را فریب داد. به همین خاطر فکر می‌کنم تصمیم درستی گرفتیم.

وی افزود: سلامتی بازیکنان از هر چیزی مهمتر است. یک بازیکن سالم قادر است صد درصد مهارت و تعهد خود را در مسابقات به کار بگیرد. با توجه به اینکه ما المپیک پاریس را در پیش داریم، نمی‌خواهیم بازیکنان را در شرایط مصدومیت قرار بدهیم.

او با اشاره به میزبانی لهستان در این رقابت‌ها گفت: میزبانی بازی‌های قهرمانی جهان به شکل غیرمنتظره‌ای به کشور ما راه پیدا کرد. اگر لئون می‌توانست در خانه و مقابل هواداران لهستان بازی کند و برای قهرمانی جهان بجنگد خیلی خوب می‌شد، اما متأسفانه این اتفاق نخواهد افتاد و مسلما برای لئون آسان نیست. هر بازیکنی در این شرایط به چیزهای زیادی فکر می‌کند. لئون هم تا آخرین لحظه با خودش جنگید. اما در نهایت پذیرفت که این تصمیم به نفع همه است.

رقابت‌های قهرمانی جهان از ۴ شهریور با حضور ۲۴ تیم به میزبانی اسلوونی و لهستان برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود روسیه این مسابقات را میزبانی کند.