به گزارش آریاورزش تنها یک روز پس از اعلام لیست باشگاه لوبه‌ از ترکیب ابتدایی و احتمالی خود فدراسیون والیبال برزیل اعلام کرد که ایساک سانتوس به دلیل مشکلات ستون فقرات قادر به بازی کردن در قهرمانی جهان نخواهد بود.

سانتوس از سال ۲۰۱۶ این مصدومیت را داشته و با فیزیوتراپی کنترل شده است اما بیرون زدگی دیسک کمر او به وضعیت احتیاط شدید رسیده و با نظر کادرفنی و پزشک تیم بهتر دیده شد تا او در این رقابت‌ها بازی نکرده و به درمان خود بپردازد.

بدین ترتیب ایساک برای اینکه بتواند خود را به موقع به فصل باشگاهی برساند باید زودتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

ایساک سانتوس در این مورد بیان داشت:

"با اندوه فراوان و تنها به دلیل مشکلات جسمانی که سالهاست با ان دست و پنجه نرم میکنم این تصمیم را گرفتم،. خیلی دوست داشتم دوباره پیراهن تیم برزیل را بپوشم و در تورنمنت دیگری که اهمیت زیادی هم دارد بازی کنم، اما باید به فکر سلامتی ام باشم. و معتقدم بهترین تصمیم برای حال و آینده من خواهدبود. در این مرحله نمی توانم نقشم را به درستی ایفا کنم.

تاکنون برای موفقیت برزیل نهایت تلاش خود را انجام داده ام، با این حال، وقتی به تمرین برگشتم، احساس کردم که 100 درصد آمادگی جسمانی خودم نیستم. با کادر پزشکی، کمیته فنی و رنان دال زوتو صحبت کردم و توضیح دادم که شرایط خوبی ندارم و باید به این درد کهنه رسیدگی کنم. من حرفه ام را در پیش رو دارم و من می خواهم اولین فصلم را به عنوان لژیونر در ایتالیا بازی کنم. قرارداد مهمی امضا کردم و باید آن را اجرا کنم ومی‌خواهم هر جا که هستم بهترین عملکردم را بدهم.

من از قبل مشکل کمر داشتم که اکنون زمان رسیدگی به آن است. چند ماهی است که درد بیشتر اذیتم می کند و در لیگ ملتها نیز نتوانستم خیلی در خدمت تیم باشم. در این دوره قبل از جام جهانی، ما باید 100 درصد از نظر بدنی آماده باشیم و در چنین تورنمنت مهمی تمام تلاشمان را بکنیم. می‌خواهم از خودم مراقبت کنم تا بتوانم به آمادگی کامل خودم برسم و به کاری که بیشتر از همه چیز دوستش دارم، یعنی بازی والیبال، برگردم.