به گزارش آریاورزش، توماس ساملوو مربی فنلاندی والیبال بصورت رسمی به عنوان سرمربی جدید باشگاه زاکسا در این فصل معرفی شد.

تیم زاکسا تاکنون دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و تاریخ مهمی برای کشورش در سطح قاره ای ایجاد کرده است. قهرمانی در دو لیگ قهرمانان اروپای اخیر نماد رشد والیبال لهستان در سال های اخیر است. با یک لیگ بسیار رقابتی و جذب روزافزون والیبالیستهای سطح بالا، لهستان موفق شده است بازیکنان خود را برای به خوبی آموزش دهد.

این تیم پس از یک فصل موفق با هدایت گئورگه کرتو سرمربی رومانیایی او را در این فصل از رقابتها در اختیار نخواهد داشت و ساملوو فنلاندی به جای او معرفی شد. ساملوو پیش از این هدایت تیم ملی روسیه و زنیت سن پترزبورگ بر عهده داشت، برای حفظ زاکسا در صدر لهستان، به عنوان قهرمان فعلی پلاس لیگا لیگ لهستان و جام حذفی لهستان وارد زاکشا شده است

ساملوو در کنفرانس خبری معرفی او به عنوان سرمربی جدید تیم زاکسا در این خصوص گفت:

بعد از جداییم از تیم ملی روسیه پیشنهادات مختلفی داشتم اما علاقه زاکسا برایم اهمیت داشت. در این باشگاه می‌توان فرهنگ برنده بودن را معنا کرد. خودم قبلا برای این تیم بازی کرده‌ام بنابراین برایم باعث افتخار و خوشحالی است که به عنوان مربی در این باشگاه کار کنم. می‌خواهم از مجموعه زاکسا به خاطر این فرصت و اینکه وقتی مجبور به انتخاب سرمربی بودند منتظر تصمیم من شدند تشکر کنم. باعث افتخار است که اینجا هستم.

توماس ساملوو در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ برای این باشگاه لهستانی بازی می‌کرد. پس از دوران حرفه‌ای هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفت و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ سرمربی این تیم بود. پس از قطع همکاری با فنلاندی‌ها، به روسیه رفت و از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ سرمربی این تیم بود و قهرمان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹ و نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ شد. پس از جنگ بین روسیه و اوکراین، او علیرغم تمدید قرارداد با روس‌ها ناچار به ترک این کشور شد.

اما باشگاه برای تکرار موفقیت های اخیر خود باید راه حلی برای از دست دادن یکی از ستون هایش پیدا کند. سمنیوک دریافت کننده قدرتی این تیم که این فصل راهی سری آ ایتالیا و پروجا شده است.