به گزارش آریاورزش فردیناندو دی جورجی سرمربی تیم ملی ایتالیا تصمیم به حذف زایتسف از ترکیب تیم ایتالیا برای قهرمانی جهان گرفت.

رسانه های ایتالیایی صبح امروز اعلام کردند که زایتسف اردوی تیم ملی را ترک کرده است و این خبر ساعاتی بعد توسط فدراسیون والیبال ایتالیا به طور رسمی منتشر شد که دی جورجی، ایوان زایتسف را کنار گذاشته است و او رسما برای رقابت های قهرمانی جهان در ترکیب نخواهد بود.

دی جورجی در صحبتهای خود در ابتدا عنوان داشت :

"برای جلوگیری از هر حدس و گمانه زنی مبنی بر اختلاف بین من و زایتسف باید بگویم اصلا اینچنین نیست و زایتسف همچون همیشه رفتار عالی و مثال زدنی داشت و و با من بسیار محترمانه برخورد کرد. بعد از ارزیابی دقیق و در زمان مناسب تصمیم گرفتم که به او اطلاع دهم او در ترکیب 14 نفره حضور نخواهد داشت."

دی جورجی 18 بازیکن را به اردوی اماده سازی فراخوانده بود. اکنون با کنار گذاشتن زایتسف تنها یوری رومانو و جولیو پینالی در پست قطر پاسور حضور خواهند داشت.

اکنون زایتسف با کنار گذاشته شدن از تیم ملی به سختی میتواند رویای المپیک 2024 پاریس را در سربپروراند. مصدومیت او در المپپیک توکیو به او اجازه نداد تا تزار همیشگی باشد و آن عملکرد لازم را در تیم ایتالیا داشته باشد.

او فصل گذشته از کوزباس به لوبه بازگشت و در همان ابتدای فصل مجبور به جراحی شد و بلنجینی فصل گذشته زایتسف را از دست داد و گبی گارسیا جایگزین خوبی به جای او در مدت غیابش بود.

اکنون او میرود تا خود را با جوانان لوبه همسو کند و خود را به آمادگی لازم برساند تا بار دیگر در فصل باشگاهی شاهد نمایش شگفت انگیز این بازیکن باشیم