به گزارش آریاورزش به نظر میرسد ویتال هاینن هنوز هم خاطرات هدایت تیم والیبال لهستان را با خود مرور میکند و میخواهد بار دیگر با این تیم همکاری کند.

در بازی دو تیم لهستان و آمریکا در حالیکه ویتال هاینن به عنوان کارشناس فنی رقابت ها با فدراسیون جهانی همکاری میکرد با لباس تیم لهستان در زمین حاضر شد و به وضوح طرفداری خود از تیم والیبال لهستان را در آن بازی نشان داد.

بعد از بازی و باخت سنگین لهستان مقابل تیم امریکا او با صورتی سرشار از غم به بازیکنان لهستان نزدیک شد و آنها را محکم در آغوش کشید، شدت ناراحتی او از باخت لهستان به حدی بود که گویی که یکی از نزدیکان خود را از دست داده است.

هاینن با لهستان دوران خوبی را سپری کرد و میتوان گفت بهترین دوران سرمربیگری خود رابا لهستان گذراند. کاملا مشخص است که جدایی او از لهستان تا همین امروز برای او بسیار سخت و البته غم انگیز بوده است که او به چندین کار روی آورده است. او به عنوان کارشناس با فدراسیون جهانی همکاری میکند و هم در عرصه ملی هدایت تیم ملی بانوان آلمان را به عهده گرفت و در باشگاهی نیز به نیلوفر بلدیه ترکیه رفت. انگار میخواهد چیزی را از ذهنش دور کند یا افکاری را نادیده بگیرد که خود را این چنین مشغول کرده است.

او در زمان برگزاری بازی بین امریکا و لهستان به هیچ وجه گربیچ را مورد قضاوت قرار نداد. حتی زمانی که گربیچ کاملا در بازی غرق شده بود و فراموش کرد در بازی وقفه ای ایجاد کند یا وقتی میدید شلیفکا کارایی لازم در ان بازی را ندارد و بهتر است لحظاتی از بازی خارج شود هیچ گونه اظهار نظر غیرمنصفانه ای در مورد گربیچ ابراز نداشت. حتی در بازی رده بندی مقابل ایتالیا به تمجید از او پرداخت که چقدر خوب گربیچ توانسته بازیکنان را کمتر از 24 ساعت و باخت سنگین مقابل امریکا به این بازی برساند.

هاینن در دیدار رده بندی اعلام داشت که بارتوش کورک در این دو بازی آخر تازه متولد شد و فهمید که لیدر بودن به چه معنایی است. چیزی که من تا الان از او ندیده بودم.

چیزی که مشخص است که هاینن عشق در گرو والیبال لهستان نهاده و به قول خودمان چیزی را در لهستان جای گذاشته است. با این تفاسیر آیا ممکن است بار دیگر هاینن را در تیم عقابهای سرخ و سفید پوش ببینیم؟