به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال لهستان با پیروزی سه بر صفر در بازی رده‌بندی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ برابر ایتالیا به مدال برنز دست یافت. نیکولا گربیچ سرمربی صربستانی لهستان می‌گوید از این نتیجه سورپرایز نشده است. زیرا پس از ناکامی و شکست مقابل آمریکا در بازی نیمه نهایی، بازیکنانش اراده و تمایل بیشتری برای مبارزه و پیشرفت کردن از خود نشان دادند.

او با تأکید بر این موضوع گفت: صادقانه بگویم، من می‌دانستم پس از شکست مقابل آمریکا بهتر بازی خواهیم کرد. در بازیکنانم می‌دیدم که چطور بهم کمک می‌کنند و در عملکردشان پیشرفت خوبی حاصل شده است. اگر چنین رویکردی داشته باشید توان مقابله با هر مشکلی را خواهید داشت.

گربیچ در خصوص این که آیا شکست لهستان مقابل آمریکا یک اتفاق بود، گفت: من اصلا موافق این موضوع نیستم. اینطور نیست که ما جلوی آمریکا یادمان رفته باشد چطور باید والیبال بازی کنیم و حالا مقابل ایتالیا یادمان آمده باشد. بازی خوبی بود اما هنوز هم جای پیشرفت داریم. خیلی چیزها را می‌توان با تمرین بهبود بخشید، مثل دفاع، سرویس، دریافت. اما برای من رویکرد و نحوه اجرای برنامه‌هایمان هم مهم است. زیرا در چنین رویدادهایی، یک ذهن مؤثر نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

گربیچ به فاصله یک ماه مانده تا رقابت‌های قهرمانی جهان در خصوص شرایط تیمش اظهار داشت: باید خودمان را از نظر آمادگی جسمانی آماده کنیم و مواردی را که قبلاً اشاره کردم بهبود ببخشیم. البته ما در این مدت نمی‌توانیم همه چیز را درست کنیم. باید مهم‌ترین جنبه‌های بازی را که نیاز به تغییر دارند انتخاب کنیم و روی همان موارد کار کنیم. چون برای ایجاد هماهنگی و روابط درست نیاز به زمان داریم. همانطور که گفتم نمی‌توانیم همه چیز را تغییر بدهیم. من مهم‌ترین‌ها را انتخاب می‌کنم تا بر روی همان نکات تمرکز کنیم.