به گزارش آریاورزش، پس از قطع همکاری اسکرا بلخاتوف با اسلوبودان کواچ، این تیم سرمربی جدید خود را انتخاب کرد تا آنها را برای رسیدن به اهداف پیش‌ رو در فصل جدید همراهی کند.

بدین ترتیب جول بنکس بریتانیایی سرمربی تیم ملی فنلاند از سوی مدیران باشگاه اسکرا بلخاتوف به عنوان سرمربی جدید معرفی شد. این مربی ۴۷ ساله پیش از این سرمربی تیم مازیک بود که با آنها موفق به کسب دو عنوان قهرمانی بلژیک شد. امیرحسین اسفندیار و جواد کریمی سابقه همکاری با بنکس را در تیم گرین‌یارد مازیک دارند.

جول بنکس پس از قبول هدایت اسکرا بلخاتوف گفت: امکان مربیگری در اسکرا بلخاتوف برایم اتفاق فوق‌العاده‌ای است. از اینکه قرار است در پلاس لیگا کار کنم خیلی هیجان‌زده هستم، مخصوصاً اینکه آن تیم اسکرا بلخاتوف باشد. این باشگاه در والیبال اروپا یک برند شناخته شده با تاریخچه غنی و موفقیت‌های متعدد در لیگ داخلی و اروپایی محسوب می‌شود. برای من کار در این تیم یک چالش بزرگ است که بی‌شک به دنبال آن بودم. مشتاقانه منتظر شروع کار در بلخاتوف هستم.

باشگاه اسکرا نیز پس از معرفی بنکس گفت: ما تصمیم گرفتیم کسی را به عنوان مربی انتخاب کنیم که از یک طرف انرژی تازه و ظاهر جدیدی به تیم ما بدهد و از طرف دیگر تجربه لازم برای آماده‌سازی تیم در یک فصل طولانی و سخت را داشته باشد. جول بنکس سال‌ها در بلژیک کار کرده، دو عنوان قهرمانی با مازیک و حضور منظم در لیگ قهرمانان اروپا و همکاری با تیم ملی فنلاند را دارد. او در عین حال مردی بسیار جاه‌طلب و تشنه موفقیت است. ما پیش از شروع فصل اهداف بالایی را برای خودمان ترسیم می‌کنیم و می‌خواهیم همراه با مربی بنکس اهدافمان را دنبال کنیم.

جول بنکس