به گزارش آریاورزش آرون راسل بازیکن دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال آمریکا امسال بعد از یک فصل دوری از مسابقات ملی بار دیگر به میادین بازگشت و بهتر از چیزی که انتظار میرفت ظاهر شد.

آرون راسل بازیکن 29 ساله فصل پیش پیاچنزا وقتی در اواسط فصل 2020 یعنی سالی که محمد موسوی در این تیم توپ میزد مجبور شد تیم را ترک کند تا برای جراحی زانو به آمریکا برگردد، شاید کمتر کسی فکر میکرد او دوباره به روزهای اوج خود برگردد و بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد ولی او این کار را کرد.

او به خاطر جراحی سنگینی که بر روی مصدومیت قدیمی خود داشت لیگ ملتهای سال گذشته و حتی المپیک را از دست داد. او این اتفاق را یکی از تلخترین لحظات خود عنوان کرده است.

اما او آهسته آهسته بعد از جراحی دوران نقاهت خود را سپری کرد و توانست بار دیگر به دنیای والیبال بازگردد. طوری که برناردی بار دیگر او را در ترکیب ابتدایی خود به زمین فرستاد و از بازیکنان موثر در تیمش بود.

راسل اکنون با تیم ملی امریکا در لیگ ملتها حضور دارد. او و اسمیت از جمله بازیکنان باتجربه ای بودند که اسپرو از همان هفته اول آنها را در ترکیب 14 نفره خود در هفته اول قرار داد و در هر هفته نیز حضور آنها را تمدید کرد.

عملکرد راسل بعد از یک فصل دوری از میادین ملی از دید بسیاری از کارشناسان بالاتر از انتظارات بود. او نه تنها عملکردی بخوبی قبل دارد بلکه با استفاده از سالها بازی و تجربه، به بازیکن کاملتری نیز تبدیل شده است که نه تنها به لحاظ فنی که به لحاظ روانی نیز اسپرو به او اعتماد کامل دارد. بازیکنی که میداند هدفش از حضور در زمین چیست و در لحظه چه کاری باید انجام دهد.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد دوران بعد از جراحی او بود که حتما زمان بسیار سختی را گذرانده است. در این راه علاوه بر خودش که باید کمک اول خودش میبود تیم پزشکی که او را همراهی کردند بسیار مهم بوده اند، از جمله فیزیوتراپ، ماساژور و بدنسازی که شروع تمرینات جدی راسل با او بوده است تا بار دیگر عضلات تحلیل رفته بتواند ریکاوری خوبی داشته باشند.

بدنسازها در شکل گیری عضلات یک ورزشکار تاثیر بسزایی دارند و برنامه ورزشی و تمرینی انهاست که عضلات یک بازیکن را به لحاظ استقامتی و قدرتی رو به رشد قرار میدهد. به همین دلیل کوچکترین حرکت اشتباه در ارائه تمرینات به ورزشکار و تداوم ان باعث نابودی ان ورزشکار خواهد شد مخصوصا اگر مصدوم باشد و بعد از جراحی سنگین دوباره بخواهد شروع به تمرین کند.

راسل از عهده این کار خیلی خوب برآمد و توانست با داشتن برنامه تمرینی خوب از فردی کاربلد خود را بار دیگر به دنبای والیبال نشان دهد. او یکی از مهره های تاثیرگذار آمریکا در این رقابت ها بوده است.

آرون راسل بعد از 7 سال بازی در سری آ ایتالیا، برای فصل جدید راهی ژاپن میشود تا در تیم جی تی تندرز بازی کند.

ما در ایران بازیکنانی داشتیم که متاسفانه بعد از مصدومیت و جراحی های که داشتند نتوانستند حتی به روال عادی بازی خود برگردند چه برسد بتوانند در تیم ملی حضور داشته باشند، بازیکنانی چون محمد محمدکاظم، ارش کمالوند و یا جواد معنوی نژاد بعد از جراحی به آن خوبی که باید مورد حمایت قرار نگرفته و نتوانستند به روزهای اوج خود بازگردند.